Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Δεν καταργούνται τελικά οι Πανελλαδικές εξετάσεις - Τι θα γίνει με τα μαθήματα


Δεν καταργούνται τελικά οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Χθες ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης ξεκαθάρισε ότι οι εξετάσεις παραμένουν και... 






ότι η βαθμολογία των καθηγητών του σχολείου θα είναι παράγονταα συνδιαμόρφωσης της επίδοσης του μαθητή για τα ΑΕΙ.

Ειδικότερα, χθες ο κ. Κουζέλης ανέφερε ότι από το 2020 οι μαθητές για να λάβουν το εθνικό απολυτήριο και να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα. Για όλους, η Νεοελληνική Γλώσσα-Εκθεση, δύο μαθήματα κρίσιμα για τη σχολή και ένα ακόμη μάθημα που θα επιλέγει ο υποψήφιος και θα λειτουργεί ως μπαλαντέρ για διεύρυνση του αριθμού των σχολών στις οποίες θα μπορεί να εισαχθεί.

Οι εξετάσεις θα είναι πανελλαδικές και τα θέματα δεν θα προέρχονται από Τράπεζα Θεμάτων. Αντιθέτως, θα παραμείνει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που θα επιλέγει τα θέματα.

Οι μαθητές επίσης στην Γ΄ Λυκείου θα διδάσκονται υποχρεωτικά Θρησκευτικά. Στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων (σήμερα 18 στη Β΄ και 15 στην Γ΄ Λυκείου), ενώ για εμβάθυνση και αποτελεσματική διδασκαλία, τα μαθήματα θα διδάσκονται σε δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες (των 45 λεπτών). Επίσης, θα μεταβληθεί ο τρόπος αξιολόγησης.

Ο βαθμός της Β΄ Λυκείου δεν θα μετράει στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά θα μετράει της Γ΄ Λυκείου. Θα καταργηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, αφού τα 4 μαθήματα θα εξετάζονται πανελλαδικά.

Ο κ. Κουζέλης ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή στα μαθήματα κατά την ερχόμενη σχολική χρονιά, 2017-18. Οι μεταβολές θα ξεκινήσουν από το σχολικό έτος 2018-19. Οι τελικές αλλαγές είναι προγραμματισμένες για το 2019-20, οπότε αναμένεται να εφαρμοστεί και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ αναφέρθηκε και στην πρόταση του Ινστιτούτου προς το υπουργείο Παιδείας για τον νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που έχει δει το φως της δημοσιότητας εδώ και αρκετό καιρό. Αυτό, όμως, που είναι καινούριο στην πρόταση του ΙΕΠ, είναι το ότι προσανατολίζεται σε ενός είδους «συγχώνευσης» των ενδοσχολικών και των πανελλαδικών εξετάσεων και τη δυνατότητα απολυτηρίου «διπλής όψης».

Αναλυτικά, το ΙΕΠ υποστηρίζει τη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων και την «πανελλαδικώς οργανωμένη» -όπως τόνισε ο κ. Κουζέλης- εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων στο τέλος της χρονιάς. Από εκεί και πέρα, θα υπάρχει μία ποσόστωση, με συντελεστές βαρύτητας, από την οποία, ανάλογα τη χρήση του απολυτηρίου, θα βγαίνει ο τελικός βαθμός. Στην ουσία, πρόκειται για ένα «απολυτήριο απόλυσης», για τον βαθμό του οποίου θα προσμετράται με μεγαλύτερο συντελεστή τα αποτελέσματα των ενδοσχολικών βαθμών και με μικρότερο εκείνα των πανελλαδικών και παράλληλα, για ένα «απολυτήριο εισαγωγής», για τους υποψηφίους που θα θέλουν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια, στο οποίο όμως θα έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα οι βαθμοί των πανελλαδικών και μικρότερη εκείνοι των ενδοσχολικών.

Υποχρεωτικά Θρησκευτικά

Οι μαθητές επίσης στην Γ΄ Λυκείου θα διδάσκονται υποχρεωτικά Θρησκευτικά, και θα κάνουν Γυμναστική και ένα πρόγραμμα δημιουργικότητας (δράσεις εθελοντικού, κοινωνικής προσφοράς κ.ά.). Ετσι, στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων (σήμερα 18 στη Β΄ και 15 στην Γ΄ Λυκείου), ενώ για εμβάθυνση και αποτελεσματική διδασκαλία, τα μαθήματα θα διδάσκονται σε δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες (των 45 λεπτών). Επίσης, θα μεταβληθεί ο τρόπος αξιολόγησης (π.χ. περιγραφική αξιολόγηση, εργασίες).

Ο βαθμός της Β΄ Λυκείου δεν θα μετράει στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά θα μετράει της Γ΄ Λυκείου. Θα καταργηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, αφού τα 4 μαθήματα θα εξετάζονται πανελλαδικά. Ωστόσο, θολός είναι ο ρόλος των ΑΕΙ πλην του ότι οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολές, ενώ υπό εξέταση είναι το ποσοστό στο οποίο θα μετράει το εθνικό απολυτήριο στον υπολογισμό των μορίων για τα ΑΕΙ. Η αρχική πρόταση έκανε λόγο για 20%. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Γαβρόγλου το θεωρεί υψηλό. Βεβαίως αυτό δεν είναι το μόνο υπό εξέταση σημείο του νέου συστήματος, αφού δεν έχει διευκρινισθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μειωθεί η ισχύς του βαθμού του καθηγητή της τάξης. Πόσο μάλλον όταν η εισαγωγή στην πολυπόθητη, υψηλόβαθμη σχολή μπορεί να κριθεί για ένα μόριο.

με πληροφορίες από την καθημερινή