Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023

Από τα ξημερώματα λειτουργεί και πάλι ο σιδηρόδρομος


Στις ράγες επέστρεψαν από σήμερα τα ξημερώματα 22 Μαρτίου και συγκεκριμένα από τις 4:45 π.μ. όταν και ξεκίνησε ο...  


 

πρώτος δοκιμαστικός συρμός, τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, για πρώτη φορά μετά από τη σιδηροδρομική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη

Βέβαια μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης, θα εκτελούνται μειωμένα δρομολόγια στο δίκτυο, ενώ σε κάθε σήραγγα θα κινείται μόνο μια αμαξοστοιχία τη φορά.

Σε πρώτη φάση θα κινείται μόνο ο προαστιακός σιδηρόδρομος και ορισμένα τρένα στην Πελοπόννησο, ενώ σταδιακά σε βάθος χρόνου θα αποκατασταθεί η κίνηση και στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας.

Σύμφωνα λοιπόν, με την ενημέρωση της Hellenic Train από σήμερα Τετάρτη θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρένων στις παρακάτω γραμμές:

-Πειραιάς - Αθήνα- Αεροδρόμιο

-Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς

-Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο

-Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια

-Άνω Λιόσια- Κάντζα

-Κάντζα- Άνω Λιόσια

-Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα

-Προαστιακός Πάτρας

-Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο

-Διακοφτό- Καλάβρυτα

Στις 5.05 π.μ. αναχώρησε η πρώτη αμαξοστοιχία του προαστιακού με προορισμό το αεροδρόμιο, ενώ στις 5.25 π.μ. ξεκίνησε ο πρώτος συρμός για τη Χαλκίδα. Τα δρομολόγια από και μπρος το αεροδρόμιο θα είναι ανά μία ώρα ενώ ανά δύο ώρες θα κινούνται οι συρμοί για την Χαλκίδα.

«Σήμερα ξεκινάνε μόνο τα δρομολόγια για αεροδρόμιο και τα δρομολόγια για Χαλκίδα, δηλαδή 18 για αεροδρόμιο και 12 για Χαλκίδα. Οι βάρδιες θα είναι διαφορετικές από σήμερα με δυο σταθμάρχες και δυο μηχανοδηγούς», δήλωσε ο σταθμάρχης του ΟΣΕ στο σταθμό Λαρίσης, Ιωάννης Κοκκινάκης.

«Μετά από το τραγικό γεγονός των Τεμπών καλούμαστε να περάσουμε στην επόμενη ημέρα. Θα κάνουμε ότι είναι δυνατό να κερδίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού», ανέφερε από τη δική του πλευρά, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερζάκης.

Τρία δρομολόγια λεωφορείων

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train έχει ναυλώσει λεωφορεία που εκτελούν συγκεκριμένα δρομολόγια, για να καλύψουν τις περεταίρω ανάγκες. Συγκεκριμένα από το σταθμό Λαρίσης αναχωρούν τρία δρομολόγια λεωφορείων την ώρα. Ένα για Θεσσαλονίκη, ένα για Κιάτο και ένα για Χαλκίδα. Η έκδοση των εισιτηρίων γίνεται είτε διαδικτυακά είτε στο εκδοτήριο του σταθμού Λαρίσης.

Πότε θα ενταχθούν τα υπόλοιπα δρομολόγια

Εντός των προσεχών ημερών και αφού προηγηθεί επαναξιολόγηση των συνθηκών, ώστε να υπάρχει απόλυτη ασφάλεια πριν την επανέναρξη τους, θα προστεθούν και οι διαδρομές Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, Βόλος – Μηλιές και τα Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη) και Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).

Παράλληλα από τις 27 Μαρτίου θα επανεκκινήσει η διαδρομή Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο και από την 1η Απριλίου θα προστεθούν αναλόγως των συνθηκών και οι διαδρομές, InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος), Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Λάρισα – Βόλος, Λαμία – Στυλίδα.

Ακολούθως από τις 6 Απριλίου θα ενταχθούν και πάλι μετά την αξιολόγηση των συνθηκών τα δρομολόγια, InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως) και Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως), ενώ στις 11 Απριλίου αναμένεται η πλήρης επαναλειτουργία όλου του δικτύου.

Τα μέτρα ασφαλείας

Κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.

Παράλληλα, μειώνεται η ταχύτητα των τρένων στα τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Τα υπόλοιπα μέτρα που θα εφαρμοστούν

Παράλληλα μέχρι την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).

Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.

Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ. και 100 χλμ. για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.

Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών

Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.

Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.

Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.

Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.

Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.

Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.

Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .

Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.