Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

Η ελληνική εταιρεία που «γνώρισε» τα ντολμαδάκια σε όλο τον κόσμο

 
Με στόχο μία ..πλημμυρίδα παραδοσιακών προϊόντων ελληνικής διατροφής σε όλες της ηπείρους της υφηλίου, η εξαγωγική εταιρεία «Παλίρροια Σουλιώτης» ανοίγει ένα νέο αναπτυξιακό κεφάλαιο στην ήδη επιτυχημένη επιχειρηματικής της ιστορία.

Η...  

 
 
 
είσοδος της εταιρείας επενδύσεων VNΚ Capital συμφερόντων οικογένειας Κάτσου, στο μετοχικό της κεφάλαιο σε συνδυασμό με την εδραιωμένη της φήμη και την υγιή χρηματοοικονομική της διάρθρωση, αποτελούν τα εχέγγυα για την υλοποίηση ενός «επιθετικού» επενδυτικού προγράμματος που μπορεί να ξεπεράσει και τα 10 εκατ. ευρώ και το οποίο περιλαμβάνει ενίσχυση των υπαρχόντων παραγωγικών εγκαταστάσεων αλλά και τη δημιουργία νέου εργοστασίου στην Ιορδανία.

Την περασμένη εβδομάδα, ανακοινώθηκε από τις «Παλίρροια Σουλιώτης» και VNK η απόκτηση από τη δεύτερη, του 36% του μετοχικού κεφαλαίου. Πρόκειται για μια επενδυτική κίνηση από τις σπάνιες που ολοκληρώνονται στην ελληνική επικράτεια, καθώς οι επιτυχημένες υγιείς εταιρείες, συνήθως δεν είναι διαθέσιμες για την είσοδο νέων επενδυτών.

Όπως μας εξηγεί ο κ. Βασίλης Κάτσος, η συνεργασία ανάμεσα στις δύο εταιρείες ήταν αποτέλεσμα διαρκών συζητήσεων οι οποίες από το αρχικό στάδιο γίνονταν σε καλό κλίμα. Βάση για την επίτευξη της συμφωνίας αποτέλεσε το κοινό όραμα των δύο πλευρών και το γεγονός ότι υπάρχουν κοινοί στόχοι. Η δε εξωστρέφεια της εταιρείας η οποία και εξασφαλίζει σχεδόν το 90% του συνολικού τζίρου της Παλίρροιας, εκμηδενίζει το ρίσκο για μια επένδυση εντός των ελληνικών συνόρων, καθώς επίσης και το γεγονός ότι η εταιρεία διαθέτει ισχυρή κεφαλαιακή βάση, σημαντικά διαθέσιμα και χαμηλό δανεισμό.

Ο κ. Κάτσος επισημαίνει ότι σε αυτές τις συναλλαγές δεν είναι ανακοινώσιμο το ύψος της επένδυσης ούτε και η διαδικασία της απόκτησης της ισχυρής μειοψηφίας του 36%. Το σίγουρο είναι πως θα εισρεύσουν νέα κεφάλαια τα οποία θα επενδυθούν στην περαιτέρω ανάπτυξη και εξωστρέφεια της ελληνικής βιομηχανίας.

Διαθέτοντας δυο υπερσύγχρονες παραγωγικές μονάδες στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία η «Παλίρροια» παράγει περίπου 1,4 εκατομμύρια ντολμαδάκια την ημέρα και τα οποία εξάγει σε περισσότερες από 40 χώρες: στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στην Αυστραλία, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στη Μέση Ανατολή ακόμα και στην Αφρική. Η εταιρία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ντολμά στον κόσμο και η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία εξαγωγής έτοιμων γευμάτων.

Η εταιρεία παράγει καθημερινά περίπου 200.000 μερίδες φαγητού ενώ διαθέτει 120 παραδοσιακές και σύγχρονες συνταγές βασισμένες στην ελληνική και μεσογειακή κουζίνα (ντολμαδάκια, παστίτσιο, μουσακάς, μπάμιες, ρεβίθια, γίγαντες κ.ά.), προϊόντα τα οποία βρίσκονται στα ράφια των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ σε όλο τον κόσμο ενώ αποτελούν επιλογή από πολλούς επαγγελματίες της εστίασης.

Ιστορία

Η «Παλίρροια Σουλιώτης» ιδρύθηκε το 1957 στα Πολιτικά Ευβοίας κάτω από την προσωπική καθοδήγηση του Αντώνη Σουλιώτη. Πρωταρχικός σκοπός του ήταν η παραγωγή και η διανομή ελληνικών, ποιοτικών, παραδοσιακών έτοιμων γευμάτων, στην Ελληνική και Διεθνή αγορά. Η «Παλίρροια»παρέμεινε μια προσωπική επιχείρηση μέχρι το 1982, όπου έλαβε την εταιρική μορφή που έχει σήμερα με τη συμμετοχή των γιων του Αντώνη Σουλιώτη, Κώστα και Βασίλη.

Η αλλαγή αυτή έδωσε στην Παλίρροια νέα δυναμική και με μια σειρά από στρατηγικές κινήσεις σε συνδυασμό με προσήλωση στην ποιότητα, σεβασμό στην παράδοση και έμφαση στην καινοτομία κατάφεραν να κάνουν την Παλίρροια από μια μικρή βιοτεχνία έναν σύγχρονο εξαγωγικό όμιλο τροφίμων που διανέμει τα προϊόντα του σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Το 1989 ξεκίνησε η υλοποίηση ενός μακρόπνοου επενδυτικού σχεδίου με επενδύσεις σε σύγχρονες και τεχνολογικά προηγμένες εγκαταστάσεις και νέα γραφεία το οποίο ολοκληρώθηκε το 1992 με τη λειτουργία αυτών στα Πολιτικά Ευβοίας.

Το 2000 μια νέα εποχή άρχισε για την «Παλίρροια», όταν η διοίκηση της εταιρίας αποφάσισε τη δημιουργία μιας καινούργιας σύγχρονης παραγωγικής μονάδας στη Βουλγαρία, με την επωνυμία Palirria Bulgaria Ltd, ώστε να καταφέρει να αυξήσει περαιτέρω τις εξαγωγές της . Η αρχή της νέα χιλιετηρίδας, σηματοδοτεί ουσιαστικά και τη ριζική αναμόρφωση του επιχειρηματικού προφίλ της «Παλίρροιας», καθώς έπειτα από πολλή έρευνα και μελέτη των παγκόσμιων τάσεων για την αγορά έτοιμων γευμάτων, προχωρά σε νέες επενδύσεις για τον ριζικό εκσυγχρονισμό, αξιοποιώντας όλες τις τεχνολογίες αιχμής του τομέα, της μονάδας στην Εύβοια και παράλληλα δημιουργεί και το εργοστάσιο στη Βουλγαρία.

Από το 2010 και μετά η «Παλίρροια»εστίασε το ενδιαφέρον της ακόμα περισσότερο στις εξαγωγές με αποτέλεσμα να καλύπτουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του συνολικού της τζίρου, ενισχύοντας της παραγωγής και με μονάδα στην Κίνα.

Σήμερα, η «Παλίρροια» είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας εξαγωγέας έτοιμων γευμάτων και αποτελεί το Νο1 παραγωγό Ντολμά στον κόσμο παράγοντας χειροποίητα 1,6 – 1,7 εκατομμύρια τεμάχια τη μέρα. Διαθέτει 120 κωδικούς, ωστόσο τα ντολμαδάκια συνεισφέρουν πάνω από το 50% των πωλήσεων, ενώ το 87% του συνολικού τζίρου προέρχεται από τις ξένες αγορές.

Στην Ελλάδα απασχολεί περίπου 180 άτομα ενώ συνολικά έχει πάνω από 1.600 εργαζόμενους.

Το όραμα

Σύμφωνα με τη διοίκηση της «Παλίρροια Σουλιώτης», προτεραιότητα δίνεται στη διείσδυση στην αγορά του Ιράν, μια κίνηση η οποία μελετάται για περίπου 5 χρόνια. Η αγορά των 85 εκατομμυρίων κατοίκων αποτελεί έντονη πρόκληση και για το λόγο αυτό ήδη έχει ξεκινήσει η κατασκευή του νέου εργοστασίου, μια επένδυση που ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ. Σε επόμενο στάδιο θα επιχειρηθεί η εδραίωση σε χώρες της Μέσης Ανατολής όπου σήμερα δεν υπάρχει παρουσία, όπως το Ιράκ και η Συρία, καθώς και σε άλλες της Βόρειας Αφρικής, όπως η Αίγυπτος, η Αλγερία και το Μαρόκο.

Παράλληλα μεθοδεύεται η εμπορική διείσδυση των προϊόντων της «Παλίρροια»σε νέες αγορές μέσω νέων συνεργασιών με εμπορικά δίκτυα αλλά και με ενίσχυση του δυναμικού που εργάζεται στο τμήμα εξαγωγών.

Όμως και στην ελληνική αγορά η εταιρεία προχωρά με σταθερά βήματα ειδικά στα προϊόντα ψυγείου διαθέτοντας ήδη σε σούπερ μάρκετ έτοιμα γεύματα, όπως μουσακά, γεμιστά κ.α. Παράλληλα, τους επόμενους μήνες, θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το σπιτικό ντολμαδάκι, αλλά και μία σειρά από άλλα προϊόντα, όπως φάβα. Τα συγκεκριμένα προϊόντα, όλα βραχείας διάρκειας, σε πρώτη φάση θα διατίθενται σε χώρους εστίασης και στη συνέχεια θα κυκλοφορήσουν και από σημεία λιανικής.

Το 2018 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της «Παλίρροιας»αυξήθηκε κατά 8% σε ετήσια βάση φτάνοντας τα 49,3 εκατ. ευρώ. Η εκτίμηση για φέτος, όπως λέει ο κ. Σουλιώτης, είναι για αύξηση της τάξης του 12%-14%, με δεδομένο ότι επίκειται και η λειτουργία του τέταρτου εργοστασίου και η προσπάθεια διείσδυσης σε νέες αγορές.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης η σημασία της αγοράς των ΗΠΑ για την «Παλίρροια Σουλιώτης». Η εταιρεία προχώρησε στην πρώτη εξαγωγή ντολμάδων στις ΗΠΑ το 1974 και σήμερα η συγκεκριμένη αγορά αποτελεί την κορωνίδα των εξαγωγών της συνεισφέροντας σχεδόν το 25% του τζίρου του ομίλου. Στόχος της εταιρείας είναι ακόμη και ο υπερτριπλασιασμός των πωλήσεων την επόμενη πενταετία ένα στόχος που φαίνεται πλέον εφικτός και με την συνεργασία με την VNK.