Οι Γερμανοί πουλάνε τον Σκαραμαγκά!
Κρίνουν πλέον «ασύμφορη» την επένδυση και αφήνουν «στον αέρα» περίπου 2.000 θέσεις εργασίας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Β. ΧΙΩΤΗΣ
Προβληματισμό στην κυβέρνηση προκαλεί η απόφαση της γερμανικής ΤhyssenΚrupp να προχωρήσει στην πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά- με περίπου 2.000
έλληνες εργαζομένους- μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων με την ελληνική κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση του προγράμματος κατασκευής υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ενημερώθηκε προ ημερών ότι ο γερμανικός όμιλος προτίθεται να προχωρήσει τον επόμενο μήνα στη διενέργεια διαγωνισμού για την πώληση των Ναυπηγείων, θεωρώντας πως η επένδυσή τους στην Ελλάδα δεν είναι πλέον συμφέρουσα.
Κυβερνητικές πηγές εξέφρασαν χθες την έντονη δυσφορία τους για την εξέλιξη αυτή, επισημαίνοντας ότι το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων οφείλεται αποκλειστικά στην πλήρη αδιαλλαξία που έδειξαν οι Γερμανοί, προσθέτοντας πως το μόνο που ενδιαφέρει την ελληνική κυβέρνηση είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας, οι οποίες έτσι κι αλλιώς θα κινδύνευαν μετά τον Μάιοτότε εκπνέει το χρονοδιάγραμμα της συμφωνίας για πάγωμα των απολύσεων που είχε υπογράψει η εταιρεία όταν ανέλαβε τα Ναυπηγεία.
Για το ζήτημα αυτό πιθανώς συνομίλησε χθες στις Βρυξέλλες ο Πρωθυπουργός με την καγκελάριο της Γερμανίας κυρία Ανγκελα Μέρκελ, αν και όταν ρωτήθηκε χθες από τους δημοσιογράφους δήλωσε ότι είχαν μόνο μια εγκάρδια χειραψία.
Οπως πληροφορείται πάντως «Το Βήμα», για την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ενδιαφέρονται ήδη τουλάχιστον τρεις όμιλοι από την Ελλάδα και από το εξωτερικό που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα κατασκευής σκαφών για το Πολεμικό Ναυτικό.
Το ενδιαφέρον του έχει εκφράσει ήδη ο όμιλος Ταβουλάρη, που κατέχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνος και Νεωρίου στη Σύρο, και για τον λόγο αυτόν τίθεται ζήτημα δημιουργίας μονοπωλιακού καθεστώτος.
Ενδιαφέρον εκφράζει ήδη και ο όμιλος Λαυρεντιάδη, αλλά και άλλοι έλληνες επενδυτές, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι για τα Ναυπηγεία θα δείξουν ενδιαφέρουν και γαλλικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, αφού η κυβέρνηση έχει ήδη αποφασίσει την αγορά έξι φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά με την προϋπόθεση ότι ένα ποσοστό 35% θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα με τη μέθοδο της συμπαραγωγής.
TO BHMA