Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2009

Χάνεται ο Αθ. Λερούσης και μαζί του οι Καλάς;

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ελληνίδες και Έλληνες

Σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 8.9.2009 άγνωστοι κουκουλοφόροι απήγαγαν τον Έλληνα καθηγητή Αθανάσιο Λερούνη, από τις περιοχές των Καλάς στο Πακιστάν. (Οι Καλάς είναι διεθνώς αναγνωρισμένη θρησκευτική μειονότητα που βρίσκεται στα ΒΑ. Πακιστανικά σύνορα με το Αφγανιστάν. Η Πακιστανική κυβέρνηση επίσημα αναγνωρίζει και την ελληνική καταγωγή της από τους στρατιώτες του Μέγα Αλέξανδρου).

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πρεσβεία του ΠακιστάνΟ Αθανάσιος Λερούνης εργαζόταν από 15ετίας στις καλασικές κοιλάδες προσφέροντας ανθρωπιστική βοήθεια σε όλους όσους είχαν ανάγκη. Ίδρυσε μαζί μέ άλλους εθελοντές την Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) "Φίλοι των Καλάς". Στά κοινωφελή έργα της εν λόγω ΜΚΟ συμπεριλαμβάνονται σχολικές αίθουσες, υδρευτικά δίκτυα, διαμόρφωση πλατειών κ.α. Το 2006 λειτούργησε το "Σπίτι των Καλάς" πολιτιστικό κέντρο-μουσείο για την προστασία του καλασικού πολιτισμού στο οποίο και διέμενε ο Έλληνας εκπαιδευτικός Αθανάσιος Λερούνης από όπου και τον απήγαγαν.

Οι δύο φρουροί που το Πακιστανικό κράτος είχε ορίσει ως ασφάλεια αποδείχτηκαν πολύ λίγοι την νύχτα της απαγωγής του έλληνα εκπαιδευτικού. Οι 25 - 30 κουκουλοφόροι έσφαξαν τόν ένα αστυνομικό κατά την διαφυγή τους ενώ ο έτερος ξέφυγε. Έναν Καλάς δάσκαλο και συνεργάτη του Αθανάσιου Λερούνη, που επίσης απήγαγαν τον απελευθέρωσαν αφού πρώτα τον ανάγκασαν υπό την απειλή όπλων να ομολογήσει αλλαγή πίστεως υπέρ του Ισλάμ.

Η απαγωγή του καθηγητή Αθανάσιου Λερούνη μέσα από το καλασικό σπίτι δηλώνει όχι μόνον την επισφαλέστατη τύχη όσων εκδηλώνουν έμπρακτο ενδιαφέρον για την προστασία της καλασικής κοινότητας, αλλά και τον άμεσο κίνδυνο που διατρέχει η ίδια η καλασική μειονότητα για την συνέχιση της ύπαρξής της. Στην ιστοσελίδα του το ΒΒ
C τον περασμένο Μάϊο επισήμανε ότι οι Καλάς διάγουν τις επικινδυνότερες στιγμές μέσα στην μακραίωνη ιστορία τους, αφού ο πόλεμος βρίσκεται τώρα πλέον δίπλα στις εστίες τους. Αν και ολόκληρη η περιοχή που κατοικούν οι Καλάς επιτηρείται συνεχώς από την Πακιστανική αστυνομία και τον στρατό, οι Καλάς μόνο και μόνο επειδή διατηρούν μέσα σε ένα Μουσουλμανικό κράτος αρχαία θρησκευτικά τελέσματα, ήθη και έθιμα, χαρακτηρίζονται καφίρ δηλαδή άπιστοι και γι' αυτό κινδυνεύουν.

Η απαγωγή του Έλληνα εκπαιδευτικού δεν αποτελεί ένα τυχαίο μεμονωμένο γεγονός αλλά κλιμάκωση τακτικής
απειλών για όσους ασχολούνται με τους Καλάς. Έτσι αποδεικνύεται ότι η κατάσταση που επικρατεί στις καλασικές κοιλάδες είναι γενικότερα επικίνδυνη και ότι οι ενέργειες στήριξης της καλασικής παράδοσης αποτελούν ήδη στόχους μισαλλόδοξης επίθεσης.

Μετά από 2.500 χιλιάδες χρόνια που ο καλασικός πληθυσμός διαβιεί ειρηνικά κινδυνεύει να αφανιστεί και δέχεται καθημερινά πιέσεις να μην ασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα γιατί ενοχλούνται πολυάριθμοι έποικοι αλλόθρησκοι. Η παραγωγή οίνου και οι διονυσιακές εορτές τελούν υπό διωγμόν όπως οι ίδιοι Καλάς έχουν πολλές φορές καταγγείλει στις επίσημες αρχές της επαρχιακής πόλεως Τσιτράλ. Τώρα με την απαγωγή του φίλου τους
Αθανάσιου Λερούνη δηλώνουν απογοητευμένοι και προδωμένοι από το Πακιστανικό κράτος και ζητούν την άμεση απελευθέρωση του ομήρου καθηγητή, και εκφράζουν την επιθυμία τους να μεταναστεύσουν άμεσα σε άλλη γη σέ άλλη χώρα, εάν δεν εισακουστεί το δίκαιο αιτήμά τους.