Με τέτοια κρατική υποστήριξη που την είδατε την Ιδιωτική Πρωτοβουλία;
του οικονομολόγου Αντώνη Μάντζιου
Γράφηκε στις εφημερίδες ότι στη συνέντευξη τύπου της ΑΙΓΑΙΟΝ Α.Ε. ειπώθηκαν από την εταιρεία τα εξής: Στην εταιρεία συμμετέχουν οι μέτοχοι με 100 εκατομμύρια ευρώ, το Δημόσιο και η Ε.Ε. με 290 εκατομμύρια ευρώ ενώ πάρθηκε και δάνειο 750 εκατομμύρια ευρώ από τις Τράπεζες με εγγύηση φυσικά του κράτους και πιο συγκεκριμένα με τα έσοδα από τα διόδια για το ύψος των οποίων υπήρξαν συγκεκριμένες δεσμεύσεις από το κυβέρνηση της Ν.Δ. (πόσο θα αυξηθούν κλπ.).
Ποιο επιχειρηματικό ρίσκο λοιπόν, ποιος καπιταλισμός; ποια ιδιωτική πρωτοβουλία; Ουσιαστικά με τη ΣΔΙΤ ( Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Κεφαλαίου ) το Δημόσιο έδωσε στην ιδιωτική εταιρεία το κεφάλαιο, εγγυήθηκε τα δάνεια της από τις Τράπεζες, παραχώρησε το Εθνικό Οδικό Δίκτυο, τους έδωσε το ελεύθερο να κάνουν όπου θέλουν μετωπικά ή πλευρικά διόδια, τους δόθηκε το ελεύθερο να κάνουν στην ουσία την τιμολογιακή πολιτική ώστε να εξασφαλίσουν τα προβλεπόμενα έσοδα.
Αυτή είναι η ΣΔΙΤ, αυτή είναι η ιδιωτική οικονομία, αυτή είναι η ελεύθερη οικονομία, αυτός είναι ο καπιταλισμός. Τα έξοδα στο Δημόσιο, τα έσοδα στο κεφάλαιο. Αυτή είναι επιχειρηματικότητα του κεφαλαίου, αυτή είναι η επιχειρηματικότητα των Τραπεζών, αλλά αυτή είναι και η πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. που υποστήριξαν και υποστηρίζουν τόσο τις ΣΔΙΤ όσο και τη συγκεκριμένη παραχώρηση της Εθνικής Οδού στην ΑΙΓΑΙΟΝ Α.Ε.
Και το παράπονο της εταιρείας είναι ότι υπάρχουν πολλοί κόμβοι και υποχρεώνεται η καημένη να μπαίνει σε έξοδα και να κάνει συνεχή διόδια, και ότι τα έσοδα από τα διόδια δεν πάνε στις τσέπες της , αλλά στο δημόσιο (το 40-45%), στον Φ.Π.Α (το 19%) και στο συνδικάτο των τραπεζών (ελληνικών και ξένων) που έχουν χορηγήσει δάνειο.
Και έχει απόλυτο δίκιο. Θα πρέπει πάραυτα να υποχρεωθούν όλοι να περνούν από τα διόδια, να ακυρωθεί η κατασκευή του παράπλευρου δικτύου ( σιγά μη κατασκευαστεί ποτέ), να καταργηθούν και οι κόμβοι, ώστε όλοι υποχρεωτικά να περνάμε από τα διόδια για να πηγαίνουμε στο σπίτι μας, για να μην πω και προς νερού μας, για να μπορέσει να ορθοποδήσει η εταιρεία από την επιζήμια σύμβασή με το Δημόσιο.
Επίσης λέω ακόμα να μαζέψουμε υπογραφές και να ζητήσουμε να αναλάβει το Δημόσιο την εξόφληση του δανείου, να της χαρίσουμε τους φόρους, να της χαρίσουμε και το ΦΠΑ και να βάλουμε ένα πιατάκι στα διόδια να βάζει εκεί τον οβολό της υπέρ του αναξιοπαθούντος κράτους.
Και επί πλέον μήπως πρέπει να δώσουμε κάτι τις παραπάνω γιατί πηγαίνοντας από Κορινό προς Κίτρος με το νέο οδόστρωμα χοροπηδάμε στο αυτοκίνητο σαν είμαστε σε αλογάκια στο Λούνα Πάρκ;
Και να δώσουμε και τον 13ο μισθό, να πουλήσουμε και το σαραβαλάκι μας, γιατί όπως είπε και ο κυρ. Καρατζαφέρης πολλλά λεφτά υπάρχουν εκεί κάτω στα χαμηλά στρώματα και στις καθαρίστριες.
Και αρχαιοπρεπώς: Νυν υπέρ πάντων η ιδιωτική οικονομία.
Αλήθεια πόσα θέλουν να μας τρελάνουν;