Τα νέα τέλη κυκλοφορίας: grab the money and run
Η ΓΝΩΜΗ ΕΝΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Για άλλη μια φορά το Ελληνικό κράτος μας απογοητεύει με την προτίμησή του σε εύκολες λύσεις και την αδυναμία του να προβεί σε τομές. Μετά τις περίτρανες διακηρύξεις της κυβέρνησης περί πράσινης ανάπτυξης και γενικότερα ότι πράσινο, βλέπουμε την επιβολή των νέων τελών κυκλοφορίας να ακολουθούν την ανόητη κατεύθυνση που χάραξε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Ας φωνάζει η ευρωπαϊκή επιτροπή ότι πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη προσοχή στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) – μέχρι 50% το 2010 ορίζει η πρόταση οδηγίας της επιτροπής.[1] Εμείς επιμένουμε Ελληνικά φορολογώντας την ηλικία και τα κυβικά.
Για ποιο λόγο θα αναρωτηθεί κάποιος; Μα γιατί είναι το ευκολότερο μια και αυτά τα στοιχεία βρίσκονται ήδη στην κατοχή του υπουργείου από τις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων. Γιατί να κάθεται να παιδεύεται με κάρτες καυσαερίων και άλλα στοιχεία που θα πρέπει να αναζητήσει, όταν ο υπολογιστής του υπουργείου μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να επιβάλει άδικους και αυθαίρετους φόρους.
Τουλάχιστον ας είχαν οι υπεύθυνοι τα κότσια να πουν «Πρέπει σε λίγες μέρες να βγάλουμε τα....
χρεωστικά και δεν υπάρχει χρόνος για να σχεδιάσουμε κάτι καινούριο, του χρόνου όμως τα τέλη κυκλοφορίας θα βασιστούν στην περιβαλλοντολογική επιβάρυνση του κάθε αυτοκινήτου και γι αυτό λόγο θα αναζητήσουμε τα ανάλογα στοιχεία.»
Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι να κρύβονται πίσω από οικολογικές σαχλαμάρες και καταφανώς ψευδείς ισχυρισμούς ότι δήθεν τα τέλη αυτά έχουν σχέση με την βελτίωση του περιβάλλοντος.
Το σκεπτικό της απόφαση για τα τέλη αναφέρει λόγους προστασίας του περιβάλλοντος.
Ψέματα! Καμία σχέση δεν έχει η παρούσα φορολογική δομή των τελών κυκλοφορίας με το περιβάλλον. Αντίθετα ευνοεί κατηγόριες αυτοκινήτων που αποδεδειγμένα ρυπαίνουν το περιβάλλον και πλήττει αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους.
Μπορεί να απαντήσει ο συγγραφέας της απόφασης στα εξής ερωτήματα:
• Πως συγκρίνονται οι ρύποι ενός καινούριου υβριδικού αυτοκινήτου τύπου Jeep, με αυτούς ενός αυτοκινήτου 1200cc με σχετικά μικρή ιπποδύναμη;
Π.χ γιατί ένα «οικολογικό» Lexus RX450h SC-L με εκπομπές 148g/km, να πληρώνει τα μισά τέλη με ένα Seat Ibiza SC E 1.2 με μικρότερες εκπομπές 128g/km; [2]
• Με ποια λογική δύο πανομοιότυπα αυτοκίνητα τα οποία ανήκουν στην ίδια παρτίδα, αλλά το ένα κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο ενώ το άλλο κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο της επόμενης χρονιάς φορολογούνται διαφορετικά.
• Με ποια λογική υπολογίζεται η ημερομηνία κυκλοφορίας στην Ελλάδα και όχι η ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας (δηλαδή αν το αυτοκίνητο κυκλοφορούσε 1 χρόνο στην Γερμανία και μετά ήρθε στην Ελλάδα, ο υπολογισμός των τελών θεωρεί το αυτοκίνητο αυτό κατά ένα έτος νεότερο).
[1] http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/other_taxes/passenger_car/index_en.htm
[2] Στοιχεία από το http://www.carpages.co.uk/