Ο Δήμος Ανατολικού Ολύμπου κατέθεσε προς το αρμόδιο υπουργείο τις απόψεις του σχετικά με την υπό εξέλιξη εργολαβία κατασκευής του τμήματος Σκοτίνας-Ευαγγελισμού της εθνικής οδού . Οι απόψεις αυτές αποτελούν μια θετική και αξιέπαινη πρωτοβουλία του Δήμου, ο οποίος κατά τα λοιπά ταλανίζεται από μια σειρά οργανωτικά, διοικητικά και οικονομικά προβλήματα.
Οι απόψεις αυτές πήραν και τη μορφή απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ετοιμάστηκαν από τον ειδικό σύμβουλο του Δημάρχου αγρονόμο-τοπογράφο κ. Γεώργιο Ζιασιακόπουλο και έχουν ως εξής:
Σχετικά: 1) 6833/07-07-2009 έγγραφο του Δήμου Ανατολικού Ολύμπου
2) 9962/29-09-2009 έγγραφο του Δήμου Ανατολικού Ολύμπου
Σε συνέχεια της αλληλογραφίας μας με τα παραπάνω σχετικά, με το γεγονός ότι έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου για το τμήμα Σκοτίνα-Ευαγγελισμός και με έκδηλη πλέον την ανησυχία των κατοίκων του Δήμου μας, που βλέπουν την εξέλιξη των εργασιών κατασκευής χωρίς να ικανοποιούνται τα αιτήματά τους τα αναφερόμενα στο υπ’ αριθμό ένα(1) σχετικό, επανερχόμαστε σε αναλυτικότερη παρουσίαση τους ως ακολούθως;
Η αναγκαιότητα ικανοποίησης των παρακάτω, λεπτομερώς, περιγραφόμενων αιτημάτων πηγάζει από δύο κύρια ζητούμενα, που πρέπει να ικανοποιηθούν με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου:
Α) Η συνέχιση της λειτουργικότητας και ομαλής επικοινωνίας των τμημάτων του οδικού δικτύου κάθε Δημοτικού-Κοινοτικού Διαμερίσματος, ανατολικά και δυτικά του αυτοκινητόδρομου, η οποία πρέπει να ικανοποιηθεί με την κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων οχημάτων(υπόγειων ή υπέργειων).
Β) Με δεδομένη την τεράστια τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, η οποία αποτελεί την κύρια οικονομική δραστηριότητα των κατοίκων της και σχεδόν αποκλειστική πηγή εσόδων τους, κρίνεται αναγκαία η κατασκευή (ή διατήρηση υφιστάμενων) εξόδων.
Η επίκληση του επιχειρήματος ότι τα παραπάνω αιτήματα μπορούν να ικανοποιηθούν με τη χρήση των υφιστάμενων κόμβων δε μπορεί να κριθεί ικανοποιητική (π.χ. η επίσκεψη των κατοίκων των Δημοτικών-Κοινοτικών Διαμερισμάτων προς τις ιδιοκτησίες τους, εκατέρωθεν του αυτοκινητόδρομου, που γίνεται σε καθημερινή βάση (και μάλιστα αρκετές φορές την ημέρα) δεν μπορεί να ζητηθεί να γίνεται μέσω των κόμβων , όταν μάλιστα δυτικά του αυτοκινητόδρομου το προβλεπόμενο δίκτυο βοηθητικών δρόμων είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Επίσης είναι αδιανόητο, π.χ. να ζητείται από τον επισκέπτη που έρχεται από νότια κάνοντας χρήση του αυτοκινητόδρομου και θέλει να επισκεφθεί την τουριστική περιοχή των Ν. Πόρων, να βγαίνει από τον κόμβο του Πλαταμώνα και να προσπαθεί να προσεγγίσει την περιοχή των Ν. Πόρων είτε διασχίζοντας τον πολεοδομικό ιστό του Πλαταμώνα είτε κάνοντας χρήση της «Νέας –Παλαιάς Εθνικής Οδού». Παρόμοια ισχύουν και για την έξοδο που ζητείται παρακάτω (βόρεια της σήραγγας) για την εξυπηρέτηση πρόσβασης στον Ν. Παντελεήμονα και στις παραλίες Σκοτίνας και Ν. Παντελεήμονα , όπως και η διατήρηση των εξόδων στη δισταύρωση της Σκοτίνας. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η ταυτόχρονη χρήση της «Νεας –Παλαιάς Εθνικής Οδού» (χρήση ταχείας κυκλοφορίας) με αυτή του βοηθητικού δρόμου(εξυπηρέτηση τοπικού κυκλοφοριακού φόρτου, εξόδων προς τις όμορες ιδιοκτησίες, κ.λ.π.) θα δημιουργήσει κυκλοφοριακά προβλήματα ιδιαίτερα τη θερινή περίοδο.
Έτσι, λοιπόν, με βάση τα παραπάνω, οι προτάσεις μας για συγκεκριμένες επεμβάσεις (ανισόπεδες διαβάσεις-έξοδοι) έχουν ως ακολούθως:
1. Θέση 1:Έξοδος από Λάρισα στη Χ.Θ. 6+650 (επισυναπτόμενο 1).
2. Θέση 2:Σύνδεση με την Νέα Παλαιά Εθνική οδό με ταυτόχρονη κατασκευή ασφαλτοδρόμου πάνω σε υφιστάμενο χωματόδρομο για σύνδεση με Σιδ. Σταθμό Ν. Πόρων(επισυναπτόμενο 1).
3. Θέση 3:Ανισόπεδη(υπόγεια ή υπέργεια) διάβαση οχημάτων στη Χ.Θ. 8+300 σε σημείο πλησίον του πλακοσκεπή οχετού C502 (επισυναπτόμενο 1).
4. Θέση 4:Ανισόπεδη(υπόγεια ή υπέργεια) διάβαση οχημάτων στη Χ.Θ. 8+830. (επισυναπτόμενο 1). Εδώ θέλουμε να σας επισημάνουμε ότι σε παλιότερη έκδοση σχεδίων της μελέτης, πριν την οριστικοποίησή της , υπήρχε ανισόπεδη διάβαση οχημάτων (υπέργεια) η οποία στη συνέχεια καταργήθηκε. (επισυναπτόμενο 3).
5. Θέση 5:Υπόγεια διάβαση οχημάτων στη Χ.Θ. 14+535 σε σημείο πλησίον του πλακοσκεπή οχετού C555 (επισυναπτόμενο 2).
6. Θέση 6:Ανισόπεδη(υπόγεια ή υπέργεια) διάβαση οχημάτων στη Χ.Θ. 15+150 και δημιουργία εισόδου εξόδου (επισυναπτόμενο 2).
7. Θέση 7:Διατήρηση των εξόδων με ταυτόχρονη διαμόρφωση της εξόδου από Λάρισα στη Διασταύρωση της Σκοτίνας . Όπως σας έχουμε ενημερώσει με το υπ’ αριθμό ένα(1) σχετικό υπήρχε διαβεβαίωση από τον υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., κατά την συνάντηση του στο υπουργείο με τους Βουλευτές και τους Δημάρχους του Νομού μας τον Απρίλιο του 2009, ότι θα παραμείνουν ανοιχτές και μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου (επισυναπτόμενο 2).
8. ΘΕΣΗ 8:Κατασκευή ανισόπεδης διάβασης (Γέφυρας) στην «Νέα-Παλαιά Εθνική Οδό» στην έξοδο από την Κοινότητα του Ν. Παντελεήμονα για την οποία υπήρχε διαβεβαίωση από τον υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., κατά την συνάντηση του με τον Δήμαρχο Ανατ. Ολύμπου (επισυναπτόμενο 2).
9. Βελτίωση της χάραξης του Ανατολικού Βοηθητικού Δρόμου από τον κόμβο της Λεπτοκαρυάς μέχρι τη διασταύρωση της Σκοτίνας το οποίο εξ αιτίας της απαλλοτρίωσης για τη δημιουργία Σ.Ε.Α έχει πολύ κακή χάραξη. Με δεδομένο δε ότι το τμήμα αυτό αποτελεί προέκταση της Ν. Π. Εθνικής οδού για την σύνδεσή της με τον κόμβο της Λεπτοκαρυάς και τον αναμενόμενο υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο(κυρίως την θερινή περίοδο) θεωρείται αναγκαία η βελτίωσή του.
Πιστεύουμε ότι, με την ενσωμάτωση των παραπάνω παρεμβάσεων στο έργο, θα μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις που δημιουργούνται στην περιοχή μας εξ αιτίας της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.
Θεωρούμε ότι η ικανοποίηση των παραπάνω αιτημάτων είναι απολύτως αναγκαία για την συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας του Δήμου μας και είμαστε αποφασισμένοι για τη διεκδίκηση τους.
Τέλος είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχει η διάθεση της πολιτείας για την ικανοποίηση των παραπάνω δίκαιων αιτημάτων μας και σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση σας.