Φυσικό αέριο από Θεσπρωτία σε Αλβανία με φροντίδα των Τούρκων! Ιταλο-Τουρκικό μνημόνιο, ερήμην των Ελλήνων.
Aν και στην Πέρδικα Θεσπρωτίας εξακολουθούν να αντιδρούν για την διέλευση από την περιοχή του Ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου, τα πράγματα πλέον παίρνουν και άλλη διάσταση. Μέχρι τώρα η βαρύτητα δίνονταν στα περιβαλλοντικά θέματα, τώρα όμως προκύπτουν και ζητήματα εθνικής σημασίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν οι Ιταλοί και οι Τούρκοι για το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού φυσικού αερίου, το οποίο από την Ελλάδα θα περάσει στην Αλβανία μέσω της Ηπείρου (παράλια Θεσπρωτίας – Ιόνιο – Αδριατική - Οτράντο Ιταλίας), ερήμην των Ελλήνων. Ενώ η τριμερής διακρατική συμφωνία βρίσκεται σε εξέλιξη η Τουρκική εταιρία ΒΟΤΑS, η Ελληνική ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON είναι εξουσιοδοτημένες, κάθε μία για το έδαφος της χώρας της, για τη μελέτη κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου, Τούρκοι και Ιταλοί προχώρησαν σε μνημόνιο για τον υποθαλάσσιο αγωγό της Θεσπρωτίας!
Και αυτό, τη στιγμή που το έργο αυτό έχει ανατεθεί σε...
κοινή Ελληνοϊταλική εταιρία (IGI-Ποσειδών) με έδρα την Αθήνα (50% ΔΕΠΑ, 50% ΕDISON).
Mάλιστα πρόσφατα βρέθηκε στην Αθήνα ο Πρόεδρος της EDISON και δήλωσε δημόσια ότι η εταιρία του ενδιαφέρεται να εξαγοράσει τη ΔΕΠΑ.
Με βάση αυτό το μνημόνιο: Συστάθηκε Επιτροπή από Ιταλούς και Τούρκους για την επίβλεψη του έργου. Αγνοήθηκαν οι Έλληνες εταίροι, αν και ο αγωγός θα φθάσει στην Ιταλία μέσω Θεσπρωτίας!
Προβλέπεται συνδιοκτησία των Τούρκων στον Ελληνοϊταλικό υποθαλάσσιο αγωγό (IGI-Ποσειδών), αν και η Τουρκία δεν έχει καμία σχέση με το Ιόνιο και την Αδριατική.
Η Τουρκική εταιρία Botas εισήλθε με ένα ποσοστό στον Ελληνοϊταλικό αγωγό, ενώ επιπλέον η Edison αναλαμβάνει να προχωρήσει σε έργα αναβάθμισης του τουρκικού δικτύου φυσικού αερίου, ώστε αυτό να μπορεί να δεχθεί τις επιπλέον ποσότητες που θα διέρχονται για τις ανάγκες του IGI.
Η υπογραφή του μνημονίου θα γίνει στη Ρώμη παρουσία των πρωθυπουργών της Ιταλίας Σ. Μπερλουσκόνι και της Τουρκίας Τ. Ερντογάν, ενώ το παρών από Ελληνικής πλευράς θα δώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ Χάρης Σαχίνης, ο διευθύνων σύμβουλος της Edison Umberto Quadrino αλλά και εκπρόσωπος της Botas. Με την υπογραφή του μνημονίου, αναμένεται να ξεκινήσουν συζητήσεις για τον τρόπο συμμετοχής της τουρκικής εταιρείας αλλά και οι λεπτομέρειες της εμπλοκής της, με στόχο να προχωρήσει το έργο.
ΑΓΩΓΟΣ ΔΙΠΛΗΣ ΡΟΗΣ
• Στο μεταξύ στα χνάρια του Ελληνοβουλγαρικού IGB βαδίζει πλέον και ο υποθαλάσσιος ελληνοϊταλικός αγωγός IGI, o γνωστός μας "Ποσειδών", καθώς Ελλάδα και Ιταλία εξετάζουν τη δυνατότητα η ροή του φυσικού αερίου να είναι διπλή, δηλαδή με κατεύθυνση από και προς τις δύο χώρες.
Η διπλή ροή του IGI, θα προσφέρει μία ακόμη πηγή τροφοδοσίας του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου, η οποία θα προστεθεί στον υφιστάμενο αγωγό φυσικού αερίου που φτάνει στην χώρα μας μέσω Βουλγαρίας, στον τουρκοελληνοϊταλικό αγωγό, στις εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρεβυθούσας και στον υπό δημιουργία ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB), o οποίος θα συνδέει την Κομοτηνή με την Stara Zagora και θα είναι και αυτός διπλής ροής, δίνοντας μεταγενέστερα την δυνατότητα πρόσβασης στις αποθήκες φυσικού αερίου και της Ρουμανίας.
Το προερχόμενο από την Ιταλία αέριο θα είναι προέλευσης Βόρειας Αφρικής (Λιβύη και Αλγερία), από όπου οι γείτονες ήδη προμηθεύονται το καύσιμο, σε μία εξέλιξη ενός παλαιότερου σχεδίου, το οποίο, όμως, είχε περάσει σε δεύτερη μοίρα, μετά τον σχεδιασμό του Τουρκοελληνοϊταλικού αγωγού (ITGI), ο οποίος έχει προγραμματιστεί να μεταφέρει αέριο της Κασπίας στην Ιταλία, μέσω Τουρκίας και Ελλάδος.
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ
• Η Λαϊκή Συνέλευση της Πέρδικας που διεξήχθη τις 4 Μαΐου 2010 στο Συνεδριακό Κέντρο της Κοινότητας Πέρδικας, με θέμα «Αγωγοί φυσικού αερίου, εξελίξεις, πρόγραμμα δράσης» εξέφρασε ομόφωνα την αντίθεση της στην απάντηση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής που εξακολουθεί να θεωρεί ως θέση προσαιγιαλωσής του αγωγού φυσικού αερίου, την κατασκευή του σταθμού συμπίεσης και σταθμού μέτρησης εντός της Κοινότητας Πέρδικας και Δήμου Συβότων. Την θεωρεί απαράδεκτη και αποφάσισε ομόφωνα
Α) Καλεί την Κυβέρνηση να υλοποιήσει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της που αφορά την αλλαγή χωροθέτησης του έργου.
Β) Εγκρίνει το πρόγραμμα δράσης κλιμακούμενων δυναμικών ενεργειών και καλεί τους πολίτες σε ενότητα, συστράτευση και αγώνα.
Πηγή Πρωϊνός Λόγος
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν οι Ιταλοί και οι Τούρκοι για το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού φυσικού αερίου, το οποίο από την Ελλάδα θα περάσει στην Αλβανία μέσω της Ηπείρου (παράλια Θεσπρωτίας – Ιόνιο – Αδριατική - Οτράντο Ιταλίας), ερήμην των Ελλήνων. Ενώ η τριμερής διακρατική συμφωνία βρίσκεται σε εξέλιξη η Τουρκική εταιρία ΒΟΤΑS, η Ελληνική ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON είναι εξουσιοδοτημένες, κάθε μία για το έδαφος της χώρας της, για τη μελέτη κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου, Τούρκοι και Ιταλοί προχώρησαν σε μνημόνιο για τον υποθαλάσσιο αγωγό της Θεσπρωτίας!
Και αυτό, τη στιγμή που το έργο αυτό έχει ανατεθεί σε...
κοινή Ελληνοϊταλική εταιρία (IGI-Ποσειδών) με έδρα την Αθήνα (50% ΔΕΠΑ, 50% ΕDISON).
Mάλιστα πρόσφατα βρέθηκε στην Αθήνα ο Πρόεδρος της EDISON και δήλωσε δημόσια ότι η εταιρία του ενδιαφέρεται να εξαγοράσει τη ΔΕΠΑ.
Με βάση αυτό το μνημόνιο: Συστάθηκε Επιτροπή από Ιταλούς και Τούρκους για την επίβλεψη του έργου. Αγνοήθηκαν οι Έλληνες εταίροι, αν και ο αγωγός θα φθάσει στην Ιταλία μέσω Θεσπρωτίας!
Προβλέπεται συνδιοκτησία των Τούρκων στον Ελληνοϊταλικό υποθαλάσσιο αγωγό (IGI-Ποσειδών), αν και η Τουρκία δεν έχει καμία σχέση με το Ιόνιο και την Αδριατική.
Η Τουρκική εταιρία Botas εισήλθε με ένα ποσοστό στον Ελληνοϊταλικό αγωγό, ενώ επιπλέον η Edison αναλαμβάνει να προχωρήσει σε έργα αναβάθμισης του τουρκικού δικτύου φυσικού αερίου, ώστε αυτό να μπορεί να δεχθεί τις επιπλέον ποσότητες που θα διέρχονται για τις ανάγκες του IGI.
Η υπογραφή του μνημονίου θα γίνει στη Ρώμη παρουσία των πρωθυπουργών της Ιταλίας Σ. Μπερλουσκόνι και της Τουρκίας Τ. Ερντογάν, ενώ το παρών από Ελληνικής πλευράς θα δώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ Χάρης Σαχίνης, ο διευθύνων σύμβουλος της Edison Umberto Quadrino αλλά και εκπρόσωπος της Botas. Με την υπογραφή του μνημονίου, αναμένεται να ξεκινήσουν συζητήσεις για τον τρόπο συμμετοχής της τουρκικής εταιρείας αλλά και οι λεπτομέρειες της εμπλοκής της, με στόχο να προχωρήσει το έργο.
ΑΓΩΓΟΣ ΔΙΠΛΗΣ ΡΟΗΣ
• Στο μεταξύ στα χνάρια του Ελληνοβουλγαρικού IGB βαδίζει πλέον και ο υποθαλάσσιος ελληνοϊταλικός αγωγός IGI, o γνωστός μας "Ποσειδών", καθώς Ελλάδα και Ιταλία εξετάζουν τη δυνατότητα η ροή του φυσικού αερίου να είναι διπλή, δηλαδή με κατεύθυνση από και προς τις δύο χώρες.
Η διπλή ροή του IGI, θα προσφέρει μία ακόμη πηγή τροφοδοσίας του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου, η οποία θα προστεθεί στον υφιστάμενο αγωγό φυσικού αερίου που φτάνει στην χώρα μας μέσω Βουλγαρίας, στον τουρκοελληνοϊταλικό αγωγό, στις εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρεβυθούσας και στον υπό δημιουργία ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB), o οποίος θα συνδέει την Κομοτηνή με την Stara Zagora και θα είναι και αυτός διπλής ροής, δίνοντας μεταγενέστερα την δυνατότητα πρόσβασης στις αποθήκες φυσικού αερίου και της Ρουμανίας.
Το προερχόμενο από την Ιταλία αέριο θα είναι προέλευσης Βόρειας Αφρικής (Λιβύη και Αλγερία), από όπου οι γείτονες ήδη προμηθεύονται το καύσιμο, σε μία εξέλιξη ενός παλαιότερου σχεδίου, το οποίο, όμως, είχε περάσει σε δεύτερη μοίρα, μετά τον σχεδιασμό του Τουρκοελληνοϊταλικού αγωγού (ITGI), ο οποίος έχει προγραμματιστεί να μεταφέρει αέριο της Κασπίας στην Ιταλία, μέσω Τουρκίας και Ελλάδος.
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ
• Η Λαϊκή Συνέλευση της Πέρδικας που διεξήχθη τις 4 Μαΐου 2010 στο Συνεδριακό Κέντρο της Κοινότητας Πέρδικας, με θέμα «Αγωγοί φυσικού αερίου, εξελίξεις, πρόγραμμα δράσης» εξέφρασε ομόφωνα την αντίθεση της στην απάντηση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής που εξακολουθεί να θεωρεί ως θέση προσαιγιαλωσής του αγωγού φυσικού αερίου, την κατασκευή του σταθμού συμπίεσης και σταθμού μέτρησης εντός της Κοινότητας Πέρδικας και Δήμου Συβότων. Την θεωρεί απαράδεκτη και αποφάσισε ομόφωνα
Α) Καλεί την Κυβέρνηση να υλοποιήσει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της που αφορά την αλλαγή χωροθέτησης του έργου.
Β) Εγκρίνει το πρόγραμμα δράσης κλιμακούμενων δυναμικών ενεργειών και καλεί τους πολίτες σε ενότητα, συστράτευση και αγώνα.
Πηγή Πρωϊνός Λόγος