Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

Το υπόμνημα που παρέδωσε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πιερίας Θ. Σιαμάγκας στην Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου κατά την Σύνοδο των Πρυτάνεων στην Γρίτσα Πιερίας


Ε.Λ.Μ.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ                                                                 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ειρήνης 34 60100 ΚΑΤΕΡΙΝΗ                                              ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΗΛ. 23510-28287                                                                   Ν.ΠΙΕΡΙΑΣ
FAX. 23510-28287                                                                   Γ. Ολυμπίου 13 60100 Κατερίνη
ΤΗΛ. : 2351024396
FAX : 2351046592

Κατερίνη 25 Ιουνίου 2010

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
προς την κ. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
για τα φλέγοντα προβλήματα του εκπαιδευτικού κλάδου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικά ζητήματα του Ν. Πιερίας.

Κυρία Υπουργέ,
Με την ευκαιρία της επίσκεψής σας στο νομό μας, θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τα προβλήματα που υπάρχουν στη Δημόσια Εκπαίδευση στην περιοχή μας αλλά και για θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος, αρμοδιότητας του υπουργείου σας.
Είναι γνωστό ότι τα κονδύλια για τη Δημόσια Παιδεία ακολούθησαν κατιούσα πορεία, με αποτέλεσμα την περεταίρω υποβάθμιση της ήδη φορτωμένης με τεράστια προβλήματα Δημόσιας εκπαίδευσης. Σ’ αυτό συντέλεσε και η κορύφωση ενός άκρατου ρουσφετολογικού μηχανισμού που κυριάρχησε και στο χώρο της παιδείας, όπου πολλές αποφάσεις λαμβάνονταν μέσα από βουλευτικά γραφεία.
Το παρόν υπόμνημα δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα ακόμη «υπόμνημα» ενός συνδικαλιστικού φορέα, αλλά είναι μια «κραυγή αγωνίας» των συναδέλφων, των μαθητών και των γονιών του νομού μας σχετικά με τον πολύπαθο χώρο της Παιδείας.


ΜΕΙΖΟΝΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ-ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

1.           Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού. Όχι στις περικοπές του προϋπολογισμού για την παιδεία.
2.           ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: Καμία περικοπή μισθού, επιδομάτων και «δώρων». Γνήσιες και ουσιαστικές κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, με ενσωμάτωση των γενικών επιδομάτων στο βασικό, ώστε ο μισθός του νεοδιόριστου να διαμορφωθεί στα 1.400 ευρώ καθαρά, με αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Διπλασιασμός και σύνδεση (ως ποσοστό) της ωρομίσθιας αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές του εκπαιδευτικού. Άμεση καταβολή της ειδικής παροχής των 176 € και του συνόλου των αναδρομικών για όλους και ενσωμάτωσή της στο βασικό μισθό.
3.           ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ: Καμιά αύξηση των ορίων ηλικίας για σύνταξη, καμιά μείωση των συντάξεων. Όχι στο ξεθεμελίωμα του ασφαλιστικού συστήματος. Να μην υλοποιηθεί η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που αναιρεί τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης στο Δημόσιο και επιβαρύνει τις γυναίκες με επιπλέον χρόνια εργασίας. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων «Σιούφα», «Ρέππα», «Πετραλιά». Πλήρης σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας χωρίς όριο ηλικίας. Ουσιαστική κρατική επιχορήγηση των ασφαλιστικών ταμείων ΤΩΡΑ, και ιδιαίτερα του ΤΠΔΥ και του ΟΠΑΔ, προκειμένου να ανταποκριθούν στις άμεσες υποχρεώσεις τους.
4.           ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ: Να καταργηθεί ο νέος νόμος του Υπουργείου Παιδείας (πολυνομοσχέδιο-ν.3948/10). Καμιά αλλαγή στο σύστημα διορισμών μέχρι να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι όσοι βρίσκονται  στους πίνακες προϋπηρεσίας. Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση. Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του θεσμού του ωρομισθίου. Περιορισμός των προσλήψεων αναπληρωτών αυστηρά στις περιπτώσεις πραγματικής αναπλήρωσης (όπως και ο ν. 1566/85 ορίζει). 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Κατάργηση του «Καθηκοντολόγιου». Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Όχι στην κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ – ΔΟΕ.
5.           ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ: Δημόσια, 12χρονη υποχρεωτική και πραγματικά δωρεάν Εκπαίδευση. Υλοποίηση της πρότασης της ΟΛΜΕ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 2χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο, σύμφωνα με την πρόταση της ΔΟΕ. Καμία επιβάρυνση στον οικογενειακό προϋπολογισμό για μόρφωση και εκπαίδευση των μαθητών /-τριών.
Νομοθετική ρύθμιση τώρα για ανώτατο όριο μαθητών/-τριών στο τμήμα το 25, 20 στις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια και 15 μαθητές ανά τμήμα στο νηπιαγωγείο.
Να καταργηθεί ο κλειστός αριθμός εισακτέων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια σε όλα τα παιδιά.
Διαφωνούμε κατηγορηματικά με οποιαδήποτε κατεύθυνση περιφερειακής οργάνωσης της εκπαίδευσης (σε διορισμούς, διαχείριση προσωπικού, αναλυτικά προγράμματα κ.λπ.). Όχι στα μέτρα που προωθούν την ιδιωτικοποίηση στη δημόσια εκπαίδευση.
Ουσιαστική στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ, όπως: διευρυμένο ποσοστό εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε περισσότερα επιστημονικά πεδία, υπαγωγή στο Υπ. Παιδείας όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα δευτεροβάθμια τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία, μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης.
6.           ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ: Καθιέρωση ετήσιας περιοδικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ και με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
7.           ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: Να μην εφαρμοστεί το πρόγραμμα για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων γιατί θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων που σε πρώτη φάση θα λειτουργήσει ως μια εσωτερική διαδικασία, θα συνδέεται με την υλικοτεχνική υποδομή, την εξεύρεση πόρων από το ίδιο το σχολείο, την απώλεια διδακτικών ωρών, τις επιδόσεις των μαθητών κτλ.
8.           ΓΙΑ ΤΑ 800 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ :
Ύστερα από την εκτεταμένη συζήτηση που έγινε με την Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση (κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις αντικρουόμενες αποφάσεις του Π.Ι. όπου στη μεν πρώτη 09/2010 στις 27-4-2010 απορρίπτεται το πρόγραμμα και στη δεύτερη 10/2010 στις 4-5-2010 εγκρίνεται) και με βιασύνη.  Ο κλάδος μας επιμένει στην αναβάθμιση της λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου, για όλα τα παιδιά, με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του. 


ΤΟΠΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ-ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ

Το κτιρικιακό πρόβλημα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πιερίας
Καλό είναι το συνθημα «Πρώτα ο μαθητής», αλλά το ερώτημα είναι σε ποιον μαθητή αναφέρεται. Σε αυτόν που είναι υποχρεωμένος να κάνει «μάθημα» σε αίθουσες των 30-35 ατόμων ;  Ή σε αυτόν που είναι υποχρεωμένος να κάνει μάθημα σε υπόγεια χωρίς αερισμό και δίπλα στις εγκαταστάσεις κεντρικής θέρμανσης ; Μήπως σε αυτόν που είναι υποχρεωμένος να κάνει μάθημα μέσα σε containers ;
Οι υποδομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας, αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στον αυξανόμενο πληθυσμό των μαθητών μας και οι υπάρχουσες υποδομές χρειάζονται ενίσχυση και εξοπλισμό. Οι ευθύνες των αρμόδιων φορέων και του Υπουργείου Παιδείας είναι φανερές και η ανάγκη για λύση του θέματος επιτακτική. Παράλληλα με την προσήλωση στο στόχο της ανέγερσης νέων διδακτηρίων, προτείνουμε το συγκρότημα του χώρου του παλιού νοσοκομείου Κατερίνης, να περιέλθει στη δικαιοδοσία του Δήμου Κατερίνης και να αποδοθεί αποκλειστικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με τις κατάλληλες προσθήκες και τον απαραίτητο εξοπλισμό, είναι ικανό να στεγάσει τουλάχιστο δύο σχολικές μονάδες.

Α. Για τα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια:
Το 5ο Γενικό Λύκειο εξακολουθεί να στεγάζεται στο χώρο του πρώην Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου, ο οποίος είναι ακόμα μικρότερος λόγω της παραχώρησης όλου του χώρου του πρώην 3ου ΤΕΕ, στο ΤΕΙ Κατερίνης.
Το 3ο Λύκειο, λειτουργεί ακόμα με 35 μαθητές ανά τμήμα.
Στα Μουσικά Γυμνάσιο και Λύκειο, τοποθετήθηκαν τα containers που είχαν προγραμματιστεί, ενώ πρόσφατα πληροφορηθήκαμε την απόφαση της Νομαρχίας να δημοπρατήσει την τοποθέτηση άλλων 6 containers και την «αγκύλωση» του θέματος της ανέγερσης νέου κτιρίου, σε πρόβλημα που παρουσιάστηκε με το οικόπεδο του Δήμου Κατερίνης.
Για το Λύκειο Λεπτοκαρυάς δεν έγινε καμία ενέργεια προσθήκης αιθουσών, ενώ δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η ανέγερση του Λυκείου Κονταριώτισσας.

Β. Για το 1ο ΕΠΑΛ και την ΕΠΑΣ Κατερίνης
Τα προβλήματα εμφανίστηκαν από την αρχή της διαδικασίας οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων που στεγάστηκαν στους νέους χώρους (ΕΠΑΣ, ΣΕΚ, ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής) και επεκτάθηκαν στο 1ο ΕΠΑΛ που ήδη στεγαζόταν εκεί. Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στους εργαστηριακούς χώρους των σχολικών μονάδων του 1ου ΕΠΑ.Λ και της ΕΠΑ.Σ, εισπράττουν οι μαθητές οι οποίοι απαιτείται να έχουν τα εργαστήριά τους και είναι οι μόνοι που δεν ευθύνονται για την κατάσταση. Η μονάδα ειδικής αγωγής του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Κατερίνης, μεταφέρθηκε μετά από 2 πρότερες μετακομίσεις σε άλλο χώρο, ενώ το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής συμπιέστηκε σε ελάχιστα τετραγωνικά, με ακατάλληλες αίθουσες.

Ειδικότερα:
Από το Σχολικό έτος 2007-2008, πρώτο έτος εφαρμογής του νόμου 3475/06 για τις Επαγγελματικές σχολές, στην ΕΠΑΣ Κατερίνης λειτούργησαν 7 ειδικότητες, με εργαστήρια μικρά, πρόχειρα και χωρίς εξαερισμό. Την επόμενη χρονιά λειτούργησε και η ειδικότητα των Αμαξωμάτων, ενώ εργαστήριο δεν υπάρχει και οι μαθητές φιλοξενούνται στα εργαστήρια του ΟΑΕΔ!
Από τον Ιανουάριο του 2008 ζητάμε την άμεση ανέγερση κατάλληλων εργαστηριακών χώρων για την ΕΠΑ.Σ. Κατερίνης, για να λυθεί το κτιριακό πρόβλημα που προέκυψε από τη μεταφορά της και την απόδοση του εξοπλισμού που καταστρέφεται αχρησιμοποίητος στο κτιριακό συγκρότημα του ΤΕΙ. Να κατασκευαστεί σύστημα εξαερισμού στα υπάρχοντα εργαστήρια της ΕΠΑΣ και να εξασφαλιστεί άμεσα χώρος για το εργαστήριο αμαξωμάτων
Το 1ο ΕΠΑΛ χρειάζεται ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής του, προσθήκη εργαστηριακών χώρων και εξοπλισμό των εργαστηρίων. Χρειάζονται μεγαλύτεροι χώροι και να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες προδιαγραφές και τα μέτρα, για την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών στα εργαστήρια.

Γ. Για το ΕΠΑ.Λ Αιγινίου

Το ΕΠΑ.Λ Αιγινίου είναι μια επαγγελματική δομή που παρά τη μακρόχρονη διαδρομή της και την περιοχή που καλύπτει (Β. Πιερία και Ν. Ημαθία), στεγάζεται σε κτήριο ακατάλληλο και ανεπαρκές, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του μαθητικού δυναμικού του και τους στόχους της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, έστω και στοιχειωδώς. Με το δεδομένο της αδύνατης επέκτασης των εγκαταστάσεών του λόγω της περιοχής που στεγάζεται, χρειάζεται είτε να ολοκληρωθεί η ανέγερση του ήδη υπάρχοντος ημιτελούς εδώ και χρόνια κτηρίου, είτε να γίνει ανέγερση νέου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:

Για το ειδικό κτιρικιακό πρόβλημα των σχολείων Ειδικής Αγωγής στο Νομό Πιερίας
Κυρία υπουργέ, θεωρούμε αδιανόητο στην εποχή μας να υπάρχει σχολείο (Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο) , το οποίο κυριολεκτικά λειτουργεί μέσα σε containers, διάσπαρτα σε μια μεγάλη έκταση.
            Όπως αδιανόητη θεωρούμε τη μη ύπαρξη κτιριακών εγκαταστάσεων για το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής και το ΕΕΕΕΚ, τα οποία λειτουργούν σε αίθουσες υπαρχουσών σχολικών μονάδων, «κατάλληλα» διαμορφωμένες (τουαλέτες που βάφτηκαν και έγιναν αίθουσες, αίθουσες που χωρίστηκαν με γυψοσανίδες, χωρίς να ληφθούν υπ’ όψη οι ιδιαιτερότητες των παιδιών αυτών).

Ζητούμε να βα βρεθεί άμεσα λύση για τη στέγαση του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής και του ΕΕΕΕΚ, σε χώρο με τις προδιαγραφές που απαιτεί η ειδική αγωγή και με εξοπλισμένα εργαστήρια.
Για τους απλήρωτους συναδέλφους στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη
            Δεν μπορούμε να μιλάμε για «αναβάθμιση» του Εκπαιδευτικού όταν :
    • Συνάδελφοι ωρομίσθιοι της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης δεν έχουν λάβει ούτε ένα ευρώ από τα δεδουλευμένα της φετινής χρονιάς
    • Οι σχεδιαστές της Π.Δ.Σ. δεν έχουν πληρωθεί εδώ και δυο χρόνια (έστω και με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης) και ταυτόχρονα προσλαμβάνονται επικοινωνιολόγοι με αμοιβή εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.
    • Βλέπουμε να μειώνονται οι ήδη χαμηλές αμοιβές μας
    • Υποβαθμίζεται μέρα με τη μέρα η υγειονομική περίθαλψή μας.
    • Δεν γνωρίζουμε εάν και πότε θα πάρουμε σύνταξη και εφάπαξ, όταν αποφασίσουμε να βγούμε στη σύνταξη.
    • Πρέπει να δουλέψουμε μέχρι το 65ο έτος της ηλικίας μας και ίσως και παραπάνω (αλήθεια, υπάρχει κανείς που θα ήθελε ο δάσκαλος ή ο καθηγητής των παιδιών του να είναι 65 ή 70 ετών;)

Την κρίση δεν πρέπει να πληρώσει η Δημόσια Εκπαίδευση,  έτσι ώστε μακροπρόθεσμα να επέλθει άμβλυνση των εισοδηματικών ανισοτήτων μέσω της οικονομικής μεγέθυνσης.
Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Πιερίας





ΤΟΠΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ-ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ

           Εκτιμώντας ότι γνωρίζετε τα γενικότερα προβλήματα της παιδείας που αφορούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έπειτα από συναντήσεις σας με το Δ.Σ. της ΔΟΕ, κρίνεται αναγκαίο να σας εκθέσουμε τα σοβαρά θέματα που μας απασχολούν σε επίπεδο νομού, επιλέγοντας τα κυριότερα μεταξύ πολλών άλλων, που είναι τα εξής :

             Α. Ίδρυση του 16ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης
           Παρά τα κτηριακά προβλήματα υποδομής και στέγασης σχολικών μονάδων, που είναι έντονα στο νομό μας και για την αποκατάσταση των οποίων χρόνια αγωνιζόμαστε, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πρωτοφανές φαινόμενο. Για πρώτη φορά, ένα ετοιμοπαράδοτο νέο κτήριο που πληροί όλες τις προϋποθέσεις για σωστή και άρτια λειτουργία ως σχολική μονάδα, δεν μπορεί να λειτουργήσει από το νέο σχολικό έτος 2010-2011, διότι με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας απορρίφθηκε η ίδρυσή του.
           Πρόκειται για το 16ο 12/θ Δημ. Σχ. Κατερίνης, η ίδρυση του οποίου κρίνεται απαραίτητη, για δύο κυρίους λόγους :
1) Για την αποσυμφόρηση του 5ου 12/θ Δημ. Σχ. Κατερίνης, που λειτουργεί με πρωινή και απογευματινή βάρδια και ταλαιπωρούνται εκατοντάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί. Η ίδρυση του εν λόγω σχολείου θα αποκαταστήσει το πρωινό ωράριο και στα δύο σχολεία.
Σημειώνουμε το εξής παράδοξο : Η ίδρυση του σχολείου αυτού θεωρούνταν τόσο δεδομένη, που το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε υποβιβασμό του 5ου Δημ. Σχ. Κατερίνης από 12/θ σε 7/θ, για την εξασφάλιση εκπαιδευτικών. Συνεπώς, έχουμε ένα νέο κτήριο του οποίου η ίδρυση αναστέλλεται από τη μία, και ένα υποβιβασμένο σχολείο με υπεράριθμους εκπαιδευτικούς από την άλλη, που εν τέλει άδικα έχασαν την οργανική τους θέση. Με λίγα λόγια έχουμε πετύχει μια τρύπα στο νερό, κατά τη λαϊκή ρήση.
2) Για την στέγαση δύο ολοήμερων νηπιαγωγείων στις αίθουσες που θα ελευθερωθούν. Ένα από αυτά λειτουργεί επίσης με πρωινή και απογευματινή βάρδια σήμερα.
( Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό του νέου σχολείου).

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ 16ου 12/θ ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

             Β. Γενικά Κτηριακά Προβλήματα
  • Εν έτει 2010 λειτουργούν δύο (2) δημοτικά σχολεία και επτά (7) νηπιαγωγεία με διπλή βάρδια.
  • Το Ειδικό 6/θ Δημ. Σχ. Κατερίνης λειτουργεί κάτω από ιδιαίτερες δυσκολίες με έλλειψη ειδικού προσωπικού και σοβαρές κτηριακές ελλείψεις για τα παιδιά αυτά που χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα.
  • Υπάρχουν προβλήματα στέγασης τεσσάρων νηπιαγωγείων στην περιφέρεια.
  • Τα περισσότερα 12/θ σχολεία της πόλης αλλά και του νομού γενικότερα, λειτουργούν ως 18/θέσια, ενώ η οργανικότητά τους είναι 12/θέσια. Αντιλαμβάνεστε τις συνέπειες που συνεπάγονται, όπως για παράδειγμα αίθουσες κλουβιά, που χωρίζονται με γυψοσανίδες, κ.ά.
  • Ανησυχούμε για την κατεύθυνση που έχετε δώσει για τη λειτουργία τμημάτων με αριθμό έως και 30 μαθητών, γεγονός που θα υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο την ποιότητα στην παρεχόμενη παιδεία.
  • Παρουσιάζεται οξύ πρόβλημα στην πόλη του νομού, καθώς τα προνήπια ουσιαστικά αποκλείονται από τη φοίτησή τους στα νηπιαγωγεία της Κατερίνης, συνέπεια της έλλειψης κτηριακής υποδομής.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΙΑ 1/15 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ 1/20 ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.


Το Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Ν. Πιερίας


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:

Για το ειδικό κτιρικιακό πρόβλημα των σχολείων Ειδικής Αγωγής στο Νομό Πιερίας
Κυρία υπουργέ, θεωρούμε αδιανόητο στην εποχή μας να υπάρχει σχολείο (Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο) , το οποίο κυριολεκτικά λειτουργεί μέσα σε containers, διάσπαρτα σε μια μεγάλη έκταση.
            Όπως αδιανόητη θεωρούμε τη μη ύπαρξη κτιριακών εγκαταστάσεων για το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής και το ΕΕΕΕΚ, τα οποία λειτουργούν σε αίθουσες υπαρχουσών σχολικών μονάδων, «κατάλληλα» διαμορφωμένες (τουαλέτες που βάφτηκαν και έγιναν αίθουσες, αίθουσες που χωρίστηκαν με γυψοσανίδες, χωρίς να ληφθούν υπ’ όψη οι ιδιαιτερότητες των παιδιών αυτών).

Ζητούμε να βα βρεθεί άμεσα λύση για τη στέγαση του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής και του ΕΕΕΕΚ, σε χώρο με τις προδιαγραφές που απαιτεί η ειδική αγωγή και με εξοπλισμένα εργαστήρια.
Για τους απλήρωτους συναδέλφους στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη
            Δεν μπορούμε να μιλάμε για «αναβάθμιση» του Εκπαιδευτικού όταν :
    • Συνάδελφοι ωρομίσθιοι της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης δεν έχουν λάβει ούτε ένα ευρώ από τα δεδουλευμένα της φετινής χρονιάς
    • Οι σχεδιαστές της Π.Δ.Σ. δεν έχουν πληρωθεί εδώ και δυο χρόνια (έστω και με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης) και ταυτόχρονα προσλαμβάνονται επικοινωνιολόγοι με αμοιβή εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.
    • Βλέπουμε να μειώνονται οι ήδη χαμηλές αμοιβές μας
    • Υποβαθμίζεται μέρα με τη μέρα η υγειονομική περίθαλψή μας.
    • Δεν γνωρίζουμε εάν και πότε θα πάρουμε σύνταξη και εφάπαξ, όταν αποφασίσουμε να βγούμε στη σύνταξη.
    • Πρέπει να δουλέψουμε μέχρι το 65ο έτος της ηλικίας μας και ίσως και παραπάνω (αλήθεια, υπάρχει κανείς που θα ήθελε ο δάσκαλος ή ο καθηγητής των παιδιών του να είναι 65 ή 70 ετών;)

Την κρίση δεν πρέπει να πληρώσει η Δημόσια Εκπαίδευση,  έτσι ώστε μακροπρόθεσμα να επέλθει άμβλυνση των εισοδηματικών ανισοτήτων μέσω της οικονομικής μεγέθυνσης.