Πρωτοβουλία Πολιτών
για την Αλλαγή στο Δήμο Κατερίνης
Καταγγέλλουμε την Δημοτική Αρχή του Δήμου Κατερίνης για την αποκοπή μέρους του πάρκου για να κατασκευάσει φανταχτερό κόμβο στη διασταύρωση της Σβορώνου με το πάρκο.
Δυστυχώς όπως φαίνεται από τη χάραξη του κόμβου και την φωτογραφία της μακέτας στο χώρο, η Δημοτική Αρχή θυσιάζει μέρος του πάρκου για να φτιάξει έναν λουσάτο κόμβο.
Πρώτα από όλα δεν θεωρούμε απαραίτητο να διοχετεύεται από την Σβορώνου η κυκλοφορία μέσα στο κέντρο της Κατερίνης και ουσιαστικά να διευκολύνεται παραπέρα η κυκλοφορία του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης σε βάρος της κίνησης των πεζών και του πάρκου.
Δεύτερον θα μπορούσε να γίνει ο κόμβος πιο απλός και το ίδιο λειτουργικός χωρίς όμως τα παρτέρια με κέρδος να μην πειραχτεί το πάρκο.
Τρίτο. Βλέπουμε σιγά σιγά και με ευθύνη των τελευταίων δημοτικών αρχών οι χώροι του πάρκου να δίνονται για αλλότριες χρήσεις νόμιμα ή παράνομα, από τραπεζοκαθίσματα και πάρκινγκ αυτοκινήτων μέχρι και κατασκευή κόμβου, ενώ η επιφάνεια και ο όγκος του πρασίνου μειώνεται συνεχώς και το πάρκο μετατρέπεται σιγά σιγά σε πλατεία.
Τέταρτο ακόμα και στα τεχνικά χαρακτηριστικά παρατηρούμε ότι ο περιμετρικός πεζόδρομος του πάρκου διακόπτεται στον κόμβο με ενδεχόμενο οι πολίτες να κινούνται επί του οδοστρώματος, είτε επί της πρασιάς του πάρκου, δεδομένου ότι η χάραξη των πεζοδρομίων πρέπει να υπακούει πάντα στην διευκόλυνση της κίνησης γιατί αλλιώς θα αποτύχει.
Η διαφημιζόμενη σωτηρία του δέντρου με την μεταφύτευση του ακούγεται σαν αστειότητα. Και αυτό γιατί το ζητούμενο δεν είναι να μην κοπούν τα δέντρα. Το ζητούμενο είναι να μην αποκοπεί χώρος του πάρκου. Και αυτό δεν αλλάζει με την μεταφύτευση του δέντρου.
Άλλωστε χρωστάει πολλά, πάρα πολλά δέντρα στην Κατερίνη η δημοτική αρχή του κ. Χιονίδη
Όμως να γίνει επί τέλους αντιληπτό ότι το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με την παραπέρα διευκόλυνση της κίνησης των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης γιατί είναι αδιέξοδη, ούτε με την κατασκευή εκεί μεγάλων πάρκιγκ. Ζητούμενο είναι η ανάπτυξη περιφερειακών πάρκιγκ στην πόλη της Κατερίνης, η ανάπτυξη αξιόπιστης αστικής συγκοινωνίας, η διευκόλυνση της κίνησης πεζών και ποδηλάτων, έτσι ώστε να μπορεί ο δημότης να αφήνει το αυτοκίνητό του στην άκρη της πόλης και εύκολα να μετακινείται μέσα σε αυτήν. Όσο για τους μόνιμους κατοίκους εντός της πόλης αρκούν οι υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης καθώς και τα υπάρχοντα πάρκιγκ.
Κατερίνη 1 / 8 /2010
Αντώνης Δ. Μάντζιος
Υποψήφιος Δήμαρχος Κατερίνης