Η οικονομική κρίση και η ύφεση που παρατηρείται στον κλάδο της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, ώθησαν το υπουργείο Οικονομικών στην προώθηση του νέου συστήματος τελών κυκλοφορίας, δύο μήνες νωρίτερα, από την 1η Ιανουαρίου που θα ήταν η «επίσημη πρεμιέρα» τους. Έτσι, από σήμερα τίθεται σε ισχύ, το σύστημα των «πράσινων» τελών κυκλοφορίας με τα καινούργια αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που αγοράζονται από την 1η Νοεμβρίου να πληρώνουν τέλη βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων πλέον θα συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Αυτό θα ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κλπ). Το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά πως οι καταναλωτές θα στραφούν σε πιο «καθαρής τεχνολογίας» οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων είναι τα εξής:
Με την παραπάνω κλίμακα, τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται περαιτέρω για μεγάλο αριθμό οχημάτων τα οποία ενσωματώνουν «καθαρές τεχνολογίες». Αντίστοιχα, τα τέλη αυξάνονται για όλα εκείνα τα αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι υψηλές.
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων είναι τα εξής:
CO2 (γραμμ. ανά χλμ.) | Χρέωση ανά γραμμάριο |
0 – 100 | 0 ευρώ |
101 – 120 | 0,80 ευρώ |
121 – 140 | 1,00 ευρώ |
141 – 160 | 1,50 ευρώ |
161 – 180 | 2,00 ευρώ |
181 – 200 | 2,25 ευρώ |
201 – 250 | 2,50 ευρώ |
251 και πάνω | 3,00 ευρώ |