ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΕΧΕΙ ΦΟΥΝΤΩΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΙ-ΕΚΔΟΤΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟ ΝΑ ΤΟ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΣΕ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ .(ΒΛΕΠΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ,ΥΦΥΠΟΥΡΓΩΝ)
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ''ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ΄΄ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ(ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ''ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ'' ΚΑΙ ΒΓΑΛΤΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΔΗΜ. ΓΑΤΑΣ
Διόδια, πάντως, θα πληρώνουμε
Tου Μπαμπη Παπαδημητριου
Oτι η Δημόσια Διοίκηση, με άμεση ευθύνη των πολιτικών, δεν υπηρετεί αποτελεσματικά το συλλογικό ενδιαφέρον και, εξίσου συχνά, αδιαφορεί για το συμφέρον και την ευημερία καθενός πολίτη το γνωρίζαμε. Oτι υπάρχουν πολιτικές ομάδες που σπεύδουν να εκμεταλλευθούν τα παραπάνω για να εξευτελίζουν όσους πολίτες δεν επιθυμούν να συμπεριληφθούν στα ιδεολογικά τους «κοστούμια» το γνωρίζαμε επίσης.
Και όμως. Η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) είναι μια σωστή μέθοδος και, σε κάθε περίπτωση, δεν είναι ο λόγος για την ακρίβεια των διοδίων. Ούτε μπορεί να αντιμετωπίσει την καθυστέρηση των έργων στη βόρεια ακτή της Πελοποννήσου. Η κυβέρνηση είναι αυτή που θα ξεπεράσει την απαίτηση τοπικού δικαστή, που βάζει την απαλλοτρίωση των χωραφιών τρεις φορές το κόστος κατασκευής! Βλέπετε, έμαθαν και οι δικαστές να υπολογίζουν πανάκριβα την ιδιωτική περιουσία και να αδιαφορούν για τη δημόσια. Μήπως άλλωστε δεν κάναμε το ίδιο όλοι εμείς όταν αδιαφορούσαμε για το πραγματικό κόστος του κράτους; Με αποτέλεσμα οι υπηρεσίες να χειροτερεύουν, η περιουσία να απαξιώνεται και το δημόσιο χρέος να διογκώνεται.
Με όλα αυτά, ο κομματικός στρατός της κυρίας Παπαρήγα και οι άλλες εξτρεμιστικές ομάδες που το παίζουν «αριστερά» δεν έχουν κανένα πρόβλημα! Στο δικό τους «καθεστώς», η κλοπή του κράτους είναι η πραγματικότητα την οποία όλοι αποσιωπούν. Αλλά και στην παλαιότερη Ελλάδα «μας», τα διόδια ήταν ένα ακόμη κρατικό «ρουσφέτι» με το οποίο οι πολιτικοί κουλάντριζαν την ψήφο των ιθαγενών πολιτών. Η ανάπτυξη δικτύου αυτοκινητοδρόμων δεν αποτέλεσε ποτέ ειλικρινή προτεραιότητα για το ΠΑΣΟΚ, πολιτευτές του οποίου, χθες ακόμη, ψήφιζαν με το ένα χέρι τις συμβάσεις κι έβγαιναν έξω για να καταγγείλουν τα «ακριβά διόδια». Από το ’80, το σημερινό κυβερνητικό κόμμα, προτεραιότητα έδωσε στην ασφαλτόστρωση των χωματόδρομων στην επαρχία και δεν έφτιαξε ούτε ένα μέτρο εθνικού δρόμου. Αργότερα, ξόδεψε ευρωπαϊκά κεφάλαια, πάλι χωρίς σχέδιο, κρύβοντας το πραγματικό κόστος από τους πολίτες.
Χρειαζόμαστε επειγόντως το σχεδιασμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων για να στηρίξουμε την οικονομική ανάπτυξη. Είμαστε πίσω 2-3 χρόνια. Αφού το κράτος μας δεν έχει περισσότερα από το 1/5 του κόστους, θα βάλουμε εμείς τα υπόλοιπα, όπως προβλέπεται με τις συμβάσεις παραχώρησης, όσοι χρησιμοποιούν σήμερα τους δρόμους θα χρειαστεί να βάλουν τα υπόλοιπα. Αυτό λέει η ψυχρή πραγματικότητα: των αριθμών και της χώρας.
Είναι όμως εξίσου επείγον να δούμε ξανά το σύστημα διοδίων, αφού σχεδιάστηκε σε περίοδο πληθωριστικής αύξησης των εισοδημάτων και πολύ χαμηλότερων τελών κυκλοφορίας. Πρακτικώς, η επιλογή είναι μεταξύ δύο συστημάτων. Είτε όλα τα διόδια θα αναλογούν στην πραγματική διαδρομή του καθενός και θα έχουμε μόνον διόδια στις εξόδους είτε θα συμπεριληφθούν στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, με τη μορφή ειδικής βινιέτας αυτοκινητοδρόμων. Το μόνο σίγουρο είναι ότι, διόδια, θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε.