Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

«Αγώνας δρόμου» για την καθαριότητα του Δήμου Δίου-Ολύμπου



Σε καλό δρόμο βρίσκεται η υπόθεση της καθαριότητας στο Δήμο Δίου-Ολύμπου μετά τα πολύ σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε ο τ. Σύνδεσμος Αποκομιδής Απορριμμάτων (ΣΑΔΑΠ) το προηγούμενο διάστημα.
Σε χθεσινές δηλώσεις του ο Αντιδήμαρχος, που είναι αρμόδιος σε θέματα καθαριότητας, Βασίλης Βροχαρίδης, ανέφερε ότι η νέα διοίκηση του Δήμου παρέλαβε μια άκρως προβληματική κατάσταση αλλά υπάρχει πλέον η πολιτική βούληση να δοθούν ικανοποιητικές λύσεις και ήδη γίνονται σοβαρές προσπάθειες για να υπάρχει επαρκής καθαριότητα σ’ ολόκληρο το Δήμο.
Ο κ. Βροχαρίδης σημείωσε ότι ο Δήμος Δίου-Ολύμπου έχει ρίξει μεγάλο βάρος στο ζήτημα της καθαριότητας όχι μόνο επειδή η καθαριότητα είναι ζήτημα εξασφάλισης της υγείας των κατοίκων και προστασίας του περιβάλλοντος, είναι, όπως τόνισε, και ζήτημα οικονομικής ανάπτυξης, δεδομένου ότι η περιοχή είναι τουριστική. Αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος ώστε η εικόνα του δήμου να είναι η καλύτερη δυνατή, προκειμένου να προσελκύει τουρίστες και όχι να τους απωθεί.
Ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας
Οι δηλώσεις του Αντιδημάρχου Καθαριότητας, Βασίλη Βροχαρίδη, έχουν ως εξής: «Στις 31/12/2010 καταργήθηκε ο ΣΑΔΑΠ, που μέχρι τότε ανήκε στους πρώην Δήμους Λιτοχώρου και Δ.Αν.Ολύμπου. Ο ΣΑΔΑΠ είχε αναλάβει μέχρι το τέλος του περασμένου χρόνου την αποκομιδή αλλά και την προώθηση λειτουργίας του ΧΥΤΑ. Επίσης, ο ΣΑΔΑΠ παραλάμβανε σκουπίδια από τους Δήμους Δίου, Πέτρας και Παραλίας καθώς και από ιδιώτες.
Από 1/1/2011 ο ΣΑΔΑΠ μετατρέπεται σε υπηρεσία καθαριότητας και πρέπει να τονίσουμε ότι ο «Καλλικράτης» αποκλείει την επιλογή ιδιώτη εργολάβου για την αποκομιδή σκουπιδιών και για την καθαριότητα, κάτι που αν γίνονταν, θα ήταν, κατά την προσωπική μου άποψη, μια διευκόλυνση για την ομαλή μετάβαση στο επόμενο στάδιο.
Τι παρέλαβε η νέα Δημοτική Αρχή
Με την έναρξη της δημοτικής μας θητείας παραλάβαμε έναν τ. «ΣΑΔΑΠ» στον οποίο οφείλονταν το ποσό των 700.000 ευρώ περίπου. Το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών προς τον τ. ΣΑΔΑΠ ήταν από τον πρ. δήμο Αν.Ολύμπου ενώ πολύ μικρότερα ποσά οφείλονταν από τους υπόλοιπους δήμους και ένα μικρό μέρος οφειλών προέρχονταν από ιδιώτες οι οποίοι αναπέθεταν σκουπίδια στον ΧΥΤΑ.
Από την άλλη πλευρά, ο τ. ΣΑΔΑΠ έχει χρέος προς το εργατικό προσωπικό και προς προμηθευτές, ύψους 500.000 ευρώ περίπου. Και βεβαίως αυτές οι οφειλές του ΣΑΔΑΠ προς εργαζόμενους και προμηθευτές προέρχονταν από τη μη απόδοση οφειλών κάποιων δήμων που συμμετείχαν στη λειτουργία του Συνδέσμου Αποκομιδής Απορριμμάτων.
Επιπλέον, λόγω αυτής της κατάστασης υφίστατο ένας μη συντηρημένος στόλος ενώ και με την αλλαγή καθεστώτος η υπόθεση της καθαριότητας ήταν στα όρια της διάλυσης.
Και θα πρέπει να σημειωθεί ότι συνέπεια αυτού του χρέους προς τους εργαζόμενους είχαμε στα τέλη του 2010 και απεργία εργαζομένων στον ΣΑΔΑΠ με αποτέλεσμα να συγκεντρωθεί υπερβολικός όγκος απορριμμάτων.
Τι έγινε από 3/1/2011
Οι ενέργειες που κάναμε ώστε να αρχίσει να αναστρέφεται η κατάσταση, ήταν οι εξής: Την πρώτη εβδομάδα, αποκλειστικό μας μέλημα ήταν να συλλέξουμε τα συσσωρευμένα σκουπίδια και να καθαρίσουμε τους χώρους δίπλα στους κάδους και όπου αλλού είχαν προκληθεί εστίες μόλυνσης.
Από τον έλεγχο που κάναμε στον στόλο των απορριμματοφόρων, στον ΣΑΔΑΠ, διαπιστώσαμε ότι από τα συνολικά 12 απορριμματοφόρα λειτουργούσαν μόνο τρία. Και αυτά λειτουργούσαν με κάποια προβλήματα.
Στη συνέχεια επιδιορθώσαμε άμεσα άλλα τρία απορριμματοφόρα, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε μια κάπως αξιοπρεπή αποκομιδή απορριμμάτων. Και στα μέσα της δεύτερης εβδομάδας η κατάσταση είχε αρκετά εξομαλυνθεί.
Από κει και πέρα, συντάξαμε ένα πρόγραμμα συντήρησης και επιδιόρθωσης των απορριμματοφόρων και βάλαμε στόχο ώστε μέχρι τα τέλη Μαρτίου όλα τα αυτοκίνητα να είναι σε κατάσταση κυκλοφορίας. Εκτός αυτού, σε συνεννόηση με τον Δήμαρχο αποφασίσαμε να εντάξουμε στον καινούργιο προϋπολογισμό την αγορά δυο καινούργιων απορριμματοφόρων και με ορίζοντα πενταετίας την αντικατάσταση όλων των υπαρχόντων.
Πρόγραμμα αποκομιδής απορριμμάτων
Προς ενημέρωση των δημοτών πληροφορούμε ότι από δω και πέρα η αποκομιδή θα γίνεται τις μέρες και ώρες που ίσχυαν μέχρι 31/12/2010, δηλαδή Δευτέρα, Τρίτη, Τέταρτη, Παρασκευή και Σάββατο στους πρώην Δήμους Αν.Ολυμπου και Λιτόχωρου και στον πρώην Δήμο Δίου στα διαμερίσματα της Ν.Εφέσου και Κονταριώτισσας κάθε Δευτέρα και Παρασκευή και στα υπόλοιπα διαμερίσματα (Δίον, Καρίτσα, Βροντού και Άγιο Σπυρίδωνα) κάθε Τρίτη και Σάββατο.
Όπως είπα προηγουμένως, γίνεται αγώνας μεγάλος για να ομαλοποιηθεί πλήρως η κατάσταση. Γι αυτό και καλούμε τους δημότες, αν διαπιστώνουν οποιοδήποτε ζήτημα καθαριότητας που χρήζει παρέμβασης, να επικοινωνούν με τις κατά τόπους Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες του Δήμου.
Και ακολούθως, οι Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες θα επικοινωνούν με τη σειρά τους στην υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου, η οποία στεγάζεται στο κτίριο του πρ. ΣΑΔΑΠ, προκειμένου να επιλύονται άμεσα τα όποια προβλήματα προκύπτουν».