Για έλλειψη προγραμματικής κατεύθυνσης και στρατηγικού σχεδιασμού, επέκρινε τον αντιπεριφερειάρχη τουρισμού Διονύση Ψωμιάδη, ο περιφερειακός σύμβουλος Γρηγόρης Παπαχρήστος, εκπροσωπώντας την παράταξη ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ- ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, στη σύσκεψη για τον τουρισμό που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου στην Κατερίνη.
«Δεν έχουμε την απαίτηση να επιλύσετε τα προβλήματα του τουρισμού στους δύο μήνες που διοικείτε την περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας. Κατανοούμε και συμμεριζόμαστε τις δυσκολίες. Σας επικρίνουμε όμως για έλλειψη προγραμματικής κατεύθυνσης και στρατηγικού σχεδιασμού που οφείλετε να έχετε από την πρώτη στιγμή που αναλάβατε την διοίκηση της Περιφέρειας. Δεν ανακαλύπτετε σήμερα τα προβλήματα και τις τουριστικές δυνατότητες της Κεντρικής Μακεδονίας».
Στη συνέχεια ο κ. Παπαχρήστος παρουσίασε τις κατευθυντήριες θέσεις και προτάσεις της παράταξής του για τον τουρισμό της Πιερίας και της Κεντρικής Μακεδονίας κάνοντας αναφορά στην ταυτότητα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα τη στρατηγική και τις υποδομές που πρέπει να αποκτήσει η Κεντρικής Μακεδονία
1. Τουριστική Ταυτότητα Κεντρικής Μακεδονίας.
Το τουριστικό πακέτο Ήλιος- Θάλασσα που προσφέρει έως σήμερα η Πιερία και γενικώς η Κεντρική Μακεδονία πρέπει να παραδεχτούμε ότι έχει φτάσει στα όριά του. Υπάρχει άλλωστε έντονος ανταγωνισμός εντός και εκτός Ελλάδας. Θα πρέπει να διαφοροποιήσουμε το Τουριστικό προϊόν με την ανάδειξη και την ενσωμάτωση των μοναδικών στοιχείων που διαθέτει στο σύνολό της η περιφέρειά μας αλλά και κάθε περιοχή ξεχωριστά.
Η Πιερία και η Κεντρική Μακεδονία διακρίνονται για τον σπάνιο και ασύγκριτο φυσικό και πολιτιστικό πλούτο. Μπορούν να μεταβληθούν σε διεθνές κέντρο εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Οικοτουρισμός – αγροτουρισμός, με αναφορά τον Όλυμπο τα Πιέρια κ.λ.π.
Θρησκευτικός – Πολιτιστικός τουρισμός, με αναφορά το Άγιο Όρος, τα βυζαντινά μνημεία, τις αρχαιότητες της Μακεδονίας.
Συνεδριακός – Εκθεσιακός τουρισμός
Απαιτούνται να δημιουργηθούν οι ανάλογες υποδομές.
Αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων (LITER, ΟΠΑΑΧ) καθώς τα προγράμματα ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακός Νόμος και Fast Trak κλπ.
2. Τουριστική προβολή.
Επανεκτίμηση του τρόπου τουριστικής προβολής. Ναι στις τουριστικές εκθέσεις, αλλά δεν πρέπει να αρκεστούμε στον κλασικό τρόπο του περιπτέρου ο οποίος δεν ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα.
Έρευνα και καταγραφή των κέντρων διακίνησης τουριστών των αντίστοιχων χωρών.
Ανάλυση των λόγων επιλογής της περιοχής μας ως τουριστικό προορισμό.
Απευθυνόμαστε στους βασικούς συντελεστές διακίνησης του τουριστικού ρεύματος.
Αναδεικνύουμε τα βασικά πλεονεκτήματα προτίμησης και επιλογής την των τουριστών.
Αξιολογούμε τα αποτελέσματα της τουριστικής προβολής.
3. Υποδομές
Εκτός των καλών δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών (αεροδρόμια- λιμάνια, εθνικά δίκτυα) των καλών επίσης ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και παροχών, απαιτούνται:
Καθαρό περιβάλλον, καθαρές ακτές και θάλασσες.
Προστασία του θαλάσσιου και φυσικού πλούτου από τις ρυπάνσεις και άλλες επιβαρύνσεις.
Έργα αντιρρύπανσης, λειτουργία και βελτίωση βιολογικών καθαρισμών (Θεσσαλονίκη- Πιερία-Τάφρος 66 κλπ)
4. Νέες τουριστικές αγορές
Προσέγγιση νέου τουριστικού ρεύματος από χώρες με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα και ιδιαίτερα την περιοχή μας.
Κίνα και Ινδία (μεγάλη αγορά)
Αραβικές χώρες
Ρωσία
Απαιτούνται: Τοπικά γραφεία ΕΟΤ, Αεροπορική σύνδεση, λύση του προβλήματος έκδοσης Βίζας.
Προσαρμογή των επιχειρηματιών τουρισμού με τις απαιτήσεις των τουριστών των νέων αγορών.
Αξιοποίηση των συμπερασμάτων του Συνεδρίου με θέμα: Πολιτισμός –Τουρισμός στη Βόρεια Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Συμπέρασμα: Διαμόρφωση κοινής στρατηγικής πολιτικής για τον τουρισμό, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Η Πιερία και η Κεντρική Μακεδονία διαθέτουν όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα να αναδειχθούν σε διεθνές πολύπλευρο τουριστικό κέντρο.
«Δεν έχουμε την απαίτηση να επιλύσετε τα προβλήματα του τουρισμού στους δύο μήνες που διοικείτε την περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας. Κατανοούμε και συμμεριζόμαστε τις δυσκολίες. Σας επικρίνουμε όμως για έλλειψη προγραμματικής κατεύθυνσης και στρατηγικού σχεδιασμού που οφείλετε να έχετε από την πρώτη στιγμή που αναλάβατε την διοίκηση της Περιφέρειας. Δεν ανακαλύπτετε σήμερα τα προβλήματα και τις τουριστικές δυνατότητες της Κεντρικής Μακεδονίας».
Στη συνέχεια ο κ. Παπαχρήστος παρουσίασε τις κατευθυντήριες θέσεις και προτάσεις της παράταξής του για τον τουρισμό της Πιερίας και της Κεντρικής Μακεδονίας κάνοντας αναφορά στην ταυτότητα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα τη στρατηγική και τις υποδομές που πρέπει να αποκτήσει η Κεντρικής Μακεδονία
1. Τουριστική Ταυτότητα Κεντρικής Μακεδονίας.
Το τουριστικό πακέτο Ήλιος- Θάλασσα που προσφέρει έως σήμερα η Πιερία και γενικώς η Κεντρική Μακεδονία πρέπει να παραδεχτούμε ότι έχει φτάσει στα όριά του. Υπάρχει άλλωστε έντονος ανταγωνισμός εντός και εκτός Ελλάδας. Θα πρέπει να διαφοροποιήσουμε το Τουριστικό προϊόν με την ανάδειξη και την ενσωμάτωση των μοναδικών στοιχείων που διαθέτει στο σύνολό της η περιφέρειά μας αλλά και κάθε περιοχή ξεχωριστά.
Η Πιερία και η Κεντρική Μακεδονία διακρίνονται για τον σπάνιο και ασύγκριτο φυσικό και πολιτιστικό πλούτο. Μπορούν να μεταβληθούν σε διεθνές κέντρο εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Οικοτουρισμός – αγροτουρισμός, με αναφορά τον Όλυμπο τα Πιέρια κ.λ.π.
Θρησκευτικός – Πολιτιστικός τουρισμός, με αναφορά το Άγιο Όρος, τα βυζαντινά μνημεία, τις αρχαιότητες της Μακεδονίας.
Συνεδριακός – Εκθεσιακός τουρισμός
Απαιτούνται να δημιουργηθούν οι ανάλογες υποδομές.
Αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων (LITER, ΟΠΑΑΧ) καθώς τα προγράμματα ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακός Νόμος και Fast Trak κλπ.
2. Τουριστική προβολή.
Επανεκτίμηση του τρόπου τουριστικής προβολής. Ναι στις τουριστικές εκθέσεις, αλλά δεν πρέπει να αρκεστούμε στον κλασικό τρόπο του περιπτέρου ο οποίος δεν ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα.
Έρευνα και καταγραφή των κέντρων διακίνησης τουριστών των αντίστοιχων χωρών.
Ανάλυση των λόγων επιλογής της περιοχής μας ως τουριστικό προορισμό.
Απευθυνόμαστε στους βασικούς συντελεστές διακίνησης του τουριστικού ρεύματος.
Αναδεικνύουμε τα βασικά πλεονεκτήματα προτίμησης και επιλογής την των τουριστών.
Αξιολογούμε τα αποτελέσματα της τουριστικής προβολής.
3. Υποδομές
Εκτός των καλών δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών (αεροδρόμια- λιμάνια, εθνικά δίκτυα) των καλών επίσης ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και παροχών, απαιτούνται:
Καθαρό περιβάλλον, καθαρές ακτές και θάλασσες.
Προστασία του θαλάσσιου και φυσικού πλούτου από τις ρυπάνσεις και άλλες επιβαρύνσεις.
Έργα αντιρρύπανσης, λειτουργία και βελτίωση βιολογικών καθαρισμών (Θεσσαλονίκη- Πιερία-Τάφρος 66 κλπ)
4. Νέες τουριστικές αγορές
Προσέγγιση νέου τουριστικού ρεύματος από χώρες με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα και ιδιαίτερα την περιοχή μας.
Κίνα και Ινδία (μεγάλη αγορά)
Αραβικές χώρες
Ρωσία
Απαιτούνται: Τοπικά γραφεία ΕΟΤ, Αεροπορική σύνδεση, λύση του προβλήματος έκδοσης Βίζας.
Προσαρμογή των επιχειρηματιών τουρισμού με τις απαιτήσεις των τουριστών των νέων αγορών.
Αξιοποίηση των συμπερασμάτων του Συνεδρίου με θέμα: Πολιτισμός –Τουρισμός στη Βόρεια Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Συμπέρασμα: Διαμόρφωση κοινής στρατηγικής πολιτικής για τον τουρισμό, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Η Πιερία και η Κεντρική Μακεδονία διαθέτουν όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα να αναδειχθούν σε διεθνές πολύπλευρο τουριστικό κέντρο.