Ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές πιστεύει ότι τα δικαιώματά του δεν προστατεύονται επαρκώς από τις εθνικές αρχές
Δήλωση του ευρωβουλευτή Κ. Πουπάκη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κ. Πουπάκης, μέλος της επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Κατά την τρέχουσα οικονομική συγκυρία οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές αισθάνονται έντονη οικονομική ανασφάλεια καθώς σημειώνεται μείωση της αγοραστικής τους δύναμης λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής, της περικοπής μισθών, συντάξεων και επιδομάτων, της βαριάς φορολογίας και του υψηλού ποσοστού ανεργίας. Η κυβέρνηση με τα μέτρα εισπρακτικού χαρακτήρα που εφαρμόζει σε βάρος των μεσαίων και χαμηλών εισοδηματικά στρωμάτων, που ουσιαστικά κινούν την αγορά, αντί να προστατεύει τους ευάλωτους καταναλωτές, τους οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανέχεια και την φτώχεια.
Αφού, τόσο η μη σωστή εφαρμογή της ισχύουσας ευρωπαϊκής νομοθεσίας στη χώρα μας, όσο και η ανεπάρκεια τις περισσότερες φορές των αρμόδιων εποπτικών αρχών για σωστή και αποτελεσματική εποπτεία της αγοράς, κλονίζουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, για την προστασία των καταναλωτών που δημοσιεύθηκε στις αρχές Μαρτίου 2011, μόνο το 30% αισθάνεται ότι προστατεύεται επαρκώς από τα ισχύοντα μέτρα, τη στιγμή που ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 57% καταλαμβάνοντας την προτελευταία θέση στην Ευρώπη των 27. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι περίπου ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές δηλώνει ότι τα δικαιώματά του δεν προστατεύονται επαρκώς από τις εθνικές αρχές, ενώ το 39% θεωρεί ότι ένας μεγάλος αριθμός προϊόντων που κυκλοφορούν στην αγορά είναι μη ασφαλή.
Παρόλο που η Ευρωπαϊκή ΄Ενωση παρέχει όλο το απαραίτητο νομοθετικό πλαίσιο και τα κατάλληλα εργαλεία για την προστασία του καταναλωτή, τα εν λόγω στοιχεία καταδεικνύουν ότι δεν αξιοποιούνται σωστά από την Πολιτεία, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να μην αισθάνονται επαρκώς προστατευμένοι. Για αυτό το λόγο, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη στήριξης ενός ισχυρού καταναλωτικού κινήματος με καλά ενημερωμένους καταναλωτές, προκειμένου να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στη σωστή λειτουργία της αγοράς. Καμία πρωτοβουλία δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική εάν ο ίδιος ο καταναλωτής δεν συνειδητοποιήσει ότι ο δραστήριος και ο ενημερωμένος καταναλωτής είναι η μόνη αποτελεσματική δύναμη».