Με ένα χρόνο καθυστέρηση, το Μάρτιο του 2013, αναμένεται να ολοκληρωθεί η παράκαμψη των Τεμπών, καθώς υπολείπεται ακόμα η απαλλοτρίωση 100 στρεμμάτων για την εγκατάσταση και των τελευταίων εργοταξίων.
Νωρίτερα πάντως, περί τα τέλη του 2012, προβλέπεται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία...δίδυμη σήραγγα των 6 χλμ, η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, η οποία διέρχεται μέσα από τον Κίσαβο. Στον Κίσαβο κατασκευάζεται μια ακόμα δίδυμη σήραγγα μήκους 2 χλμ. Οι οδηγοί θα περνούν μέσα από σήραγγα μήκους 3χλμ και από την πλευρά του Ολύμπου, ενώ τα τούνελ θα ενώνει η νέα γέφυρα του Πηνειού.
Με τα έργα αυτά οι οδηγοί εκτός από την ασφάλεια, θα κερδίζουν και χρόνο, αφού θα διασχίζουν την κοιλάδα των Τεμπών και την περιοχή του Πλαταμώνα σε λιγότερο από ένα τέταρτο. "Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης εθνικής σημασίας που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα, συνδέοντας με ασφάλεια και ταχύτητα την βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια με την υπόλοιπη χώρα", δήλωσε ο Δημήτρης Γκατσώνης, Γενικός Διευθυντής της παραχωρησιούχου εταιρείας "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε."
Σημειώνεται, ότι για την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων επιστρατεύτηκε ο νόμος των Ολυμπιακών έργων, σύμφωνα με τον οποίο, εφαρμόζεται η αναγκαστική κατάληψη των αναγκαίων εκτάσεων με προσωρινή αποζημίωση των ιδιοκτητών στο 70% της αντικειμενικής αξίας της περιουσίας των ακινήτων τους. Οι επιπλέον απαιτήσεις τους μπορούν να κριθούν χωρίς να εμποδίζεται η εγκατάσταση των εργοταξίων.
Στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα, ο νέος αυτοκινητόδρομος, συμπεριλαμβανομένων και των σηράγγων, θα έχει συνολικό μήκος 25 χλμ, ενώ παράλληλα, προχωρούν και οι εργασίες ανακατασκευής του παλαιού οδικού δικτύου για εναλλακτική επιλογή των οδηγών που δε θέλουν να πληρώνουν διόδια.
Στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα, ο νέος αυτοκινητόδρομος, συμπεριλαμβανομένων και των σηράγγων, θα έχει συνολικό μήκος 25 χλμ, ενώ παράλληλα, προχωρούν και οι εργασίες ανακατασκευής του παλαιού οδικού δικτύου για εναλλακτική επιλογή των οδηγών που δε θέλουν να πληρώνουν διόδια.
Στους σταθμούς διοδίων που λειτουργούν στο τμήμα που εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία, από το τέρμα του Μαλιακού έως λίγο πριν την είσοδο στη Θεσσαλονίκη, εξακολουθούν να υπάρχουν σε σημαντικό βαθμό διαρροές εσόδων από οδηγούς που δεν πληρώνουν διόδια. Σύμφωνα με εκπροσώπους της κοινοπραξίας, το 10% των οδηγών ΙΧ και το 30 % των οδηγών φορτηγών περνά σηκώνοντας τις μπάρες. Επί του παρόντος, τα πρόστιμα που προβλέπει η νέα ρύθμιση του Υπ. Υποδομών, δεν έχουν αρχίσει να επιβάλλονται. Πάντως, η τιμή των διοδίων, όπως και η εφαρμογή του συστήματος της χιλιομετροχρέωσης, αποτελούν αντικείμενο των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κοινοπραξίας και του Υπ. Υποδομών, όπως ήδη συμβαίνει και με τις κοινοπραξίες άλλων 4 αυτοκινητοδρόμων. Οι διαπραγματεύσεις αυτές αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του μήνα.
Στο παλιό τμήμα των Τεμπών, πονοκέφαλος εξακολουθούν να είναι οι κατολισθήσεις από τον Κίσαβο. Τα πλέγματα που τοποθετήθηκαν πέρυσι, θα ελέγχονται πλέον κάθε εξάμηνο από την ειδική ομάδα των αλπινιστών που το κατασκεύασαν.
http://greece-salonika.blogspot.com/2011/03/2012.html#ixzz1GjzT4Sz8