Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Δυσλεξία: Θείο Δώρο - Μαθησιακές Δυσκολίες – Διάσπαση Προσοχής, Τεστ & Μέθοδος Παυλίδη΄΄


http://1.bp.blogspot.com/-ZC3w6kKfzbc/TXCVD8-LvbI/AAAAAAAAMoA/9URU93ehmhs/s1600/%25CE%2594%25CE%2597%25CE%259C%25CE%259F%25CE%25A3%25CE%2599%25CE%2595%25CE%25A5%25CE%259C%25CE%2591_html_5e02510a.jpg 
Ένας επιστήμονας με παγκόσμια αναγνώριση της προσφοράς του στο θέμα της δυσλεξίας, ο κ. Γιώργος Θ. Παυλίδης, θα είναι ο ομιλητής στη διάλεξη που διοργανώνει ο Δήμος Κατερίνης την Τετάρτη 9 Μαρτίου και ώρα 17.00, στο Συνεδριακό Κέντρο, με θέμα:
΄΄Δυσλεξία – Μαθησιακές Δυσκολίες – Διάσπαση Προσοχής,  Τεστ & Μέθοδος Παυλίδη΄΄
O κ. Γιώργος Θ. Παυλίδης, καθηγητής σήμερα των Μαθησιακών Δυσκολιών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Προβλημάτων Μάθησης, διευθυντής 20 Ερευνητικών Προγραμμάτων στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, θα αναφερθεί στις πρόσφατες ανακαλύψεις και στην παγκοσμίως αναγνωρισμένη εφεύρεσή του - την πρωτοποριακή φωτο-ηλεκτρονική μέθοδο γνωστή ως ΄΄Τεστ Παυλίδη΄΄, που ανέπτυξε όταν ήταν καθηγητής σε γνωστά πανεπιστήμια του εξωτερικού (Αγγλία, Αμερική).
Θα παρουσιάσει, επίσης, στοιχεία που έχουν σχέση με την επικρατούσα κατάσταση στη χώρα μας, για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία και Διάσπαση Προσοχής, από την Πρόγνωση, Διάγνωση μέχρι και την επιτυχή Αντιμετώπισή τους.
Κε Καθηγητά, Ποια είναι τα Συμπτώματα της Δυσλεξίας & της Διάσπασης  Προσοχής;
Τα κύρια συμπτώματα της Δυσλεξίας είναι η υπερβολική δυσκολία στην ανάγνωση, στην ορθογραφία, στον γραπτό λόγο και ιδιαιτέρως στη μεταφορά της σκέψης στο γραπτό. Τα αίτια της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής είναι κυρίως νευρολογικά-κληρονομικά, με 4 αγόρια προς 1 κορίτσι. Οι ψυχο-περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση, αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν την δυσλεξία. Ο δυσλεξικός, γεννιέται δυσλεξικός.
Οι Δυσλεξικοί διαβάζουν εξαιρετικά αργά  και με πολλά λάθη. Συχνά, πηδούν σειρές, κομπιάζουν, επαναλαμβάνουν,  προσθέτουν ή αφαιρούν συλλαβές ή αντικαθιστούν λέξεις, ώστε μερικές φορές άλλη λέξη να βλέπουν και άλλη να διαβάζουν. Αποδίδουν πολύ καλύτερα στα προφορικά απ’ ότι στα γραπτά. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση. Επιπλέον κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους. Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους. Υπάρχουν βέβαια και άλλα σπανιότερα συμπτώματα όπως η καθρεπτική γραφή, (3-ε, 9-ρ).
Τι είναι το Pavlidis Test (Οφθαλμοκίνησης) που σας φέρνει παιδιά από 22 χώρες, ακόμη και από τις πλέον προηγμένες;
Η oφθαλμοκίνηση αντικατοπτρίζει τον τρόπο λειτουργίας ή δυσλειτουργίας του εγκεφάλου, και όχι της όρασης. Επειδή οι νευρολογικές διαταραχές φανερώνονται  στην οφθαλμοκίνηση,  και επειδή και η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής είναι νευρολογικής-κληρονομικής αιτιολογίας, γι’ αυτό και απεικονίζονται στην οφθαλμοκίνηση, από  την προσχολική ηλικία. Το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Test της οφθαλμοκίνησης (διεθνώς γνωστό ως Pavlidis Test) δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή την γραφή. Ο εξεταζόμενος σιωπηλά παρακολουθεί με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ, ενώ αυτομάτως καταγράφονται και αναλύονται οι οφθαλμοκινήσεις του από το Φωτο-ηλεκτρονικό σύστημα δικής μας επινόησης (5 διεθνείς πατέντες). Είναι επιτακτική ανάγκη η αντικειμενική βιολογική πρόγνωση –διάγνωση για να βελτιώσουμε τη σχολική επίδοση και να αποφύγουμε τα δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση), που δημιουργούνται από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση  στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
Κε Καθηγητά,  Ποια τα Πλεονεκτήματα της Μεθόδου σας με Πολυμέσα για την Αντιμετώπιση της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής (Μέθοδος Παυλίδη);
 Η ακριβής Πρόγνωση-Διάγνωση καθοδηγεί με ακρίβεια την εξατομικευμένη αντιμετώπιση σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες του παιδιού μας. Η μέθοδος Αντιμετώπισης που ανέπτυξα ως καθηγητής από το 1972 σε πανεπιστήμια της Αγγλίας, Ελλάδας και ΗΠΑ, έχει επιστημονικά - ερευνητικά αξιολογηθεί από 2 γνωστά Αγγλικά πανεπιστήμια, με εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα στην ανάγνωση, στην ορθογραφία, στον τονισμό και στην επικέντρωση της προσοχής. Είναι εξατομικευμένη και πραγματοποιείται μέσω Η/Υ ελαχιστοποιώντας τα μειονεκτήματα και μεγιστοποιώντας τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του παιδιού μας. Η δυσλεξία μπορεί να διαγνωσθεί και να αντιμετωπισθεί οποτεδήποτε, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο.