Η συγχώνευση θα είχε ως αποτέλεσμα τη χειροτέρευση των συνθηκών της μαθησιακής διαδικασίας εξίσου στο μαθητικό δυναμικό και των δύο έως τώρα σχολικών μονάδων, γεγονός που βρίσκεται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις του Υπουργείου ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται προς όφελος του μαθητή, με κριτήρια πρωτίστως παιδαγωγικά. Η υλοποίηση μιας τέτοιας αναιτιολόγητης απόφασης ισοδυναμεί με οπισθοδρόμηση καθώς ισοδυναμεί με:
- Αύξηση του μαθητικού δυναμικού κάθε τάξης στο μέγιστο επιτρεπτό όριο (30 μαθητές ανά τάξη) σε βάρος της ποιότητας του μαθήματος, κάτι που θα κλονίσει την παιδαγωγική σχέση μαθητών και διδασκόντων
- Το κτιριακό συγκρότημα του Αιγινίου δεν πληροί τις προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη ενσωμάτωση των μαθητών στο νέο σχολικό περιβάλλον ελλείψει επαρκούς αριθμού αιθουσών
- Η γεωγραφική κατανομή του πληθυσμού, οι χιλιομετρικές αποστάσεις και η ιδιομορφία του οδικού δικτύου λόγω της υψομετρικής διαφοράς καθιστούν δυσχερείς τις μαζικές μετακινήσεις κυρίως τους χειμερινούς μήνες αφού θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και διαταράσσουν πολλαπλώς τη μαθησιακή διαδικασία και τον οικογενειακό προγραμματισμό. Συγκεκριμένα, οι δρόμοι που συνδέουν τα χωριά (Κολινδρός, Ρυάκια, Καστανιά, Παλιάμπελα) αυτά μεταξύ τους αλλά και με την έδρα του δήμου (Αιγίνιο), είναι επικίνδυνοι, με πολλές στροφές και κακή χάραξη, οι δε αποστάσεις είναι μεγάλες. Επιπλέον για μεγάλο χρονικό διάστημα επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες (βροχές, ομίχλες, χιόνια και παγετός) που σε συνδυασμό με την κακή κατάσταση των δρόμων αυτών, επιδεινώνουν το πρόβλημα και αυξάνουν τον κίνδυνο για τα παιδιά.
- Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα παιδιά αυτά θα αναγκαστούν να αλλάξουν τις καθημερινές τους συνήθειες αφού θα ξεκινούν από το σπίτι τους στις 7 το πρωί και θα επιστρέφουν στις 3.30 το μεσημέρι διαλυμένα και κουρασμένα από την πολύωρη αναμονή
- Το κλείσιμο του σχολείου θα έχει ως συνέπεια και τη φυγή-μετανάστευση και των κατοίκων-γονέων των παιδιών, οι οποίοι στο σύνολό τους είναι νέοι και έχουν επενδύσει στην περιοχή έχοντας ως δεδομένο το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον που πρόσφερε η πολιτεία, στα πλαίσια μιας προσδοκώμενης αποκέντρωσης, με όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στον τόπο διαμονής των παιδιών και των κατοίκων κάτι που τώρα ανατρέπεται
Για τους παραπάνω λόγους ο σύλλογος διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Κολινδρού πιστεύει ότι μια ενέργεια συγχώνευσης των σχολικών μονάδων του δήμου μας, θα είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με το πνεύμα της αναβάθμισης της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και για το λόγο αυτό δηλώνουμε απερίφραστα και υπεύθυνα την αντίθεσή μας σε μια τέτοια αρνητική εξέλιξη.
Ο Διευθυντής και οι Διδάσκοντες
του Γενικού Λυκείου Κολινδρού