Αψηφούν τις πολεμικές επιχειρήσεις στην Λιβύη Έλληνες αλλά και ξένοι εφοπλιστές και έχουν τοποθετήσει τα δεξαμενόπλοια τους σε θέσεις κοντά στους τερματικούς σταθμούς φορτοεκφόρτωσης αργού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων παρά τους βομβαρδισμούς επίγειων στόχων υποδομών από πυραύλους σύμφωνα με καλά πληροφορημένες ναυτιλιακές πηγές.
Στρατιωτικές πηγές που επιχειρούν στην περιοχή δήλωσαν στο Lloyd’s List πως τουλάχιστον ένα ελληνικό τανκερ aframax «πλέει με σκοπό» κοντά σε λιμάνι μεταφόρτωσης. Εκτιμάται ότι η Λιβύη εξακολουθεί και παράγει περί τα 400.000 βαρέλια αργού ημερησίως έναντι 1,6 εκατ. πριν την κρίση. Εξ’ αυτών μόνο τα 270.000 προορίζονται για την εσωτερική αγορά. Με δεδομένη την συγκυρία ναυτιλιακές πηγές εκτιμούν ότι οι τιμές στις οποίες εξασφαλίζουν οι Λίβυοι για τις εξαγωγές τους είναι πολύ χαμηλές δημιουργώντας τεράστιες ευκαιρίες για arbitrage σε σχέση με τις διεθνείς τιμές για όσουw αποκτήσουν φορτία αργού. Έτσι αν και δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσον εφοπλιστές ή διυλιστήρια αγοράζουν το πετρέλαιο της Λιβύης το σίγουρο είναι πως «θα χτιστούν και πάλι περιουσίες» σύμφωνα με τις δηλώσεις βετεράνου ναυλομεσίτη της Ακτής Μιαούλη. Εξάλλου τα ναύλα για τέτοια ταξίδια είναι από μόνα τους μαγνήτης για όσους αναζητούν τέτοιες ρότες.
Το υπό διαχείριση της Ancora Investment Trust που εδρεύει στην Αθήνα δεξαμενόπλοιο Breeze A , ναυπήγησης 1994 χωρητικότητας 32.396 dwt με σημαία Μάλτας φέρεται να πλέει προς το λιμάνι της Zawiya ( όπου εδρεύει το δεύτερο μεγαλύτερο λιβυκό διυλιστήριο) με πιθανή ημερομηνία άφιξης την 24η Μαρτίου αναφέρει το Lloyd’s List Intelligence για να παραλάβει jet oil. Πηγές της Ancora διέψευσαν στο Lloyd's List τον προορισμό αλλά δεν ξεκαθάρισαν γιατί το πλοίο έχει τη ρότα αυτή. Οι δυνατότητες παρακολούθησης των πλοίων από το Αutomatic Ιdentification System είναι περιορισμένες στην περιοχή καθώς δεν υπάρχουν αρκετοί επίγειοι σταθμοί. Πάντως πληροφορίες από το Λονδίνο μιλούν για πολλά deals που εξακολουθούν να κλείνονται αυτές τις μέρες. Πόσο μάλλον που τα πλοία με λιβυκή σημαία δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτα πουθενά και δεν ναυλώνονται από τις μεγάλες πετρελαϊκές.Νεόκοποι αναλυτές μιλούν για μυθεύματα και ισχυρίζονται πως κανείς δεν είναι τόσο επιπόλαιος ώστε να πλεύσει σε εμπόλεμη ζώνη όπου δύσκολα εξασφαλίζεται και ασφαλιστική κάλυψη. Όμως οι παλαιότεροι θυμίζουν πως όλα γίνονται εάν το τίμημα είναι το κατάλληλο, εκτίμηση που στηρίζεται και από την Ιστορία των ναυτικών αποκλεισμών που συχνά πυκνά ευνοούν τους τολμηρότερους. Ο μεγαλύτερος εφοπλιστής του κόσμου, ο Νορβηγός John Fredriksen ιδρυτής της Frontline έβγαλε τα πρώτα του εκατομμύρια μεταφέροντας πετρέλαιο από τον περσικό κόλπο κατά τη διάρκεια του πολέμου Ιράν- Ιράκ μεταξύ 1980 και 1988. Στην Ακτή Μιαούλη έχουν ακόμα πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες να διηγηθούν.
http://www.newscode.gr/naytilia/story/spane-ton-apokleismo-ths-libyhs-ellhnes-efoplistesΣτρατιωτικές πηγές που επιχειρούν στην περιοχή δήλωσαν στο Lloyd’s List πως τουλάχιστον ένα ελληνικό τανκερ aframax «πλέει με σκοπό» κοντά σε λιμάνι μεταφόρτωσης. Εκτιμάται ότι η Λιβύη εξακολουθεί και παράγει περί τα 400.000 βαρέλια αργού ημερησίως έναντι 1,6 εκατ. πριν την κρίση. Εξ’ αυτών μόνο τα 270.000 προορίζονται για την εσωτερική αγορά. Με δεδομένη την συγκυρία ναυτιλιακές πηγές εκτιμούν ότι οι τιμές στις οποίες εξασφαλίζουν οι Λίβυοι για τις εξαγωγές τους είναι πολύ χαμηλές δημιουργώντας τεράστιες ευκαιρίες για arbitrage σε σχέση με τις διεθνείς τιμές για όσουw αποκτήσουν φορτία αργού. Έτσι αν και δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσον εφοπλιστές ή διυλιστήρια αγοράζουν το πετρέλαιο της Λιβύης το σίγουρο είναι πως «θα χτιστούν και πάλι περιουσίες» σύμφωνα με τις δηλώσεις βετεράνου ναυλομεσίτη της Ακτής Μιαούλη. Εξάλλου τα ναύλα για τέτοια ταξίδια είναι από μόνα τους μαγνήτης για όσους αναζητούν τέτοιες ρότες.
Το υπό διαχείριση της Ancora Investment Trust που εδρεύει στην Αθήνα δεξαμενόπλοιο Breeze A , ναυπήγησης 1994 χωρητικότητας 32.396 dwt με σημαία Μάλτας φέρεται να πλέει προς το λιμάνι της Zawiya ( όπου εδρεύει το δεύτερο μεγαλύτερο λιβυκό διυλιστήριο) με πιθανή ημερομηνία άφιξης την 24η Μαρτίου αναφέρει το Lloyd’s List Intelligence για να παραλάβει jet oil. Πηγές της Ancora διέψευσαν στο Lloyd's List τον προορισμό αλλά δεν ξεκαθάρισαν γιατί το πλοίο έχει τη ρότα αυτή. Οι δυνατότητες παρακολούθησης των πλοίων από το Αutomatic Ιdentification System είναι περιορισμένες στην περιοχή καθώς δεν υπάρχουν αρκετοί επίγειοι σταθμοί. Πάντως πληροφορίες από το Λονδίνο μιλούν για πολλά deals που εξακολουθούν να κλείνονται αυτές τις μέρες. Πόσο μάλλον που τα πλοία με λιβυκή σημαία δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτα πουθενά και δεν ναυλώνονται από τις μεγάλες πετρελαϊκές.Νεόκοποι αναλυτές μιλούν για μυθεύματα και ισχυρίζονται πως κανείς δεν είναι τόσο επιπόλαιος ώστε να πλεύσει σε εμπόλεμη ζώνη όπου δύσκολα εξασφαλίζεται και ασφαλιστική κάλυψη. Όμως οι παλαιότεροι θυμίζουν πως όλα γίνονται εάν το τίμημα είναι το κατάλληλο, εκτίμηση που στηρίζεται και από την Ιστορία των ναυτικών αποκλεισμών που συχνά πυκνά ευνοούν τους τολμηρότερους. Ο μεγαλύτερος εφοπλιστής του κόσμου, ο Νορβηγός John Fredriksen ιδρυτής της Frontline έβγαλε τα πρώτα του εκατομμύρια μεταφέροντας πετρέλαιο από τον περσικό κόλπο κατά τη διάρκεια του πολέμου Ιράν- Ιράκ μεταξύ 1980 και 1988. Στην Ακτή Μιαούλη έχουν ακόμα πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες να διηγηθούν.