Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Κι άλλη λαιμητόμος στα Λύκεια


 
Αυγή : 05/04/2011   Κύριο Άρθρο
Η κυβέρνηση καθιερώνει από φέτος δύο τύπους απολυτηρίου στο Λύκειο. Το ένα απολυτήριο θα δίνεται με εξετάσεις στο σχολείο, το άλλο θα αποκτάται με τη συμμετοχή των μαθητών σε Πανελλαδικές εξετάσεις. Η κυβέρνηση καθησυχάζει ότι οι δύο τύποι θα είναι ισότιμοι.
Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Τα απολυτήρια δύο ταχυτήτων παραπέμπουν σε μαθητές δύο ταχυτήτων. Το γεγονός ότι υπάρχει διαφορετικού βαθμού δυσκολία για την απόκτηση του ενός ή του άλλου απολυτηρίου θα οδηγήσει σε διαφοροποίηση της ισχύος τους. Πρώτα - πρώτα από την αγορά, που, χωρίς προαπαιτούμενα, θα εκλαμβάνει ως ικανότερους τους αποφοίτους του "πανεπιστημιακού απολυτηρίου". Και στη συνέχεια, στην εποχή μάλιστα που ζούμε, το ίδιο το Δημόσιο είναι πιθανό να καθιερώσει διαφορετική επάρκεια ζητώντας π.χ. οι υποψήφιοι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να έχουν το "καλό" απολυτήριο.
Η φαεινή ιδέα της κ. Διαμαντοπούλου ενδέχεται να οδηγήσει σε σύγχυση και ανισότιμη μεταχείριση των αποφοίτων του Λυκείου, οι οποίοι θα επιδιώξουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Ποιο απολυτήριο θα γίνεται δεκτό από τα ξένα κολέγια; Προφανώς θα ισχύσει και εδώ η λογική της αγοράς.
Με τη ρύθμιση αυτή το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να διαχωρίσει τους αμνούς από τα ερίφια. Να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων σε ΑΕΙ - ΤΕΙ μετακυλίοντας την ευθύνη αυτή στους ίδιους τους μαθητές. Πρόκειται για μέτρο με το οποίο επανέρχεται δριμύτερα η "βάση του 10". Με τη νέα ρύθμιση αναμένεται να βελτιωθεί η βαθμολογία στις Πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρόκειται όμως για πλασματική βελτίωση, αφού θα στηρίζεται στον αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων μαθητών από τις εξετάσεις.
Τέλος, υπάρχει και μια άλλη διάσταση. Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει τα περίφημα σχέδιά του για το "νέο Λύκειο". Ποια σκοπιμότητα υπαγορεύει τη φετινή βιαστική εφαρμογή των δύο απολυτηρίων, όταν επίκειται η γενικότερη "αναμόρφωση" του σχολείου; Άλλο ένα δείγμα για την προχειρότητα με την οποία πολιτεύεται το υπουργείο Παιδείας. Τον λογαριασμό θα τον πληρώσουν και πάλι οι μαθητές και οι οικογένειές τους.



--
kritikos logos