Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΥΨΗΛΟΥ ΑΝΤΙΤΙΜΟΥ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ




Με αφορμή τα ρεπορτάζ για τη συμμετοχή του Επιμελητηρίου Πιερίας στις διαμαρτυρίες κατά των διοδίων στη Λεπτοκαρυά και στα Μάλγαρα και τη σχετική δαπάνη για εκτύπωση εντύπων και πανό, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας Ηλίας Χατζηχριστοδούλου δηλώνει τα εξής:

«Ο πρωταρχικός ρόλος του Επιμελητηρίου Πιερίας είναι η στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας, οικονομίας και ανάπτυξης και των συμφερόντων του τόπου του. Η επιβολή υψηλών αντιτίμων διοδίων αλλά και η λειτουργία πέραν του ενός σταθμού διοδίων στα διοικητικά όρια μιας περιφερειακής ενότητας, χωρίς μάλιστα να έχουν ολοκληρωθεί πρωτίστως τα παράπλευρα οδικά έργα, αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας με αποτέλεσμα να συρρικνώνει την τοπική οικονομία. Δεν είμαστε κατά της καταβολής αντιτίμου στα διόδια. Είμαστε κατά της άδικης επιβολής διοδίων που πλήττουν μια περιοχή και κυρίως σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο που διανύουμε. Επικροτούμε την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών που ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει μείωση του κόστους των διοδίων.

Θα ήθελα, λοιπόν, προς αποφυγή παρερμηνειών που εντέχνως υποκινούνται από καλοθελητές, τύπου π.χ. ενός blogger, να παραθέσω τα εξής σημεία προς ενημέρωσή σας:

Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η λειτουργία δεύτερου σταθμού διοδίων (πέραν αυτών της Λεπτοκαρυάς), (το 2009) στο ύψος του Αιγινίου, και σε μικρή χιλιομετρική απόσταση από το σταθμό διοδίων των Μαλγάρων, το Επιμελητήριο Πιερίας κινητοποιήθηκε κατά της λειτουργίας του και ένωσε τις δυνάμεις του με φορείς και πολίτες της Πιερίας αλλά και εκπροσώπους μας στη Βουλή. Έτσι κατορθώσαμε από κοινού, στις απαρχές του 2010, να παγώσει τη λειτουργία του σταθμού του Αιγινίου που θεωρήσαμε όλοι ότι θα ήταν καταστροφικός για ένα νομό που θεωρείται «πέρασμα» αλλά και στηρίζει τις τελευταίες ελπίδες ανάπτυξής του στον τουρισμό.

Στη συνέχεια, λίγο μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 (Νοέμβριος 2010), η κυβέρνηση αύξησε το αντίτιμο των διοδίων στα Μάλγαρα σε ποσοστό 40%!!! Αυτή η απόφαση, η οποία θεωρήσαμε ότι θίγει τους επιχειρηματίες αλλά και το σύνολο των πολιτών, μας βρήκε κάθετα αντίθετους. Γι αυτό το σκοπό, σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Πιερίας, στις 6 Δεκεμβρίου του 2010, και όπου παραβρέθηκαν τοπικοί φορείς και παράγοντες, εκπρόσωποι επαγγελματικών και τουριστικών σωματείων του νομού αλλά και συνάδερφοι επιμελητηριακοί συναποφασίσαμε, ομόφωνα, να διαμαρτυρηθούμε συντονισμένα, ακόμη και μέσα στις γιορτές, ζητώντας να επανέλθει το αντίτιμο στα αρχικά του επίπεδα. Πάνω σ’ αυτές τις ενέργειες, από όπου απορρέουν και οι δαπάνες, για τις οποίες δίνεται καινοφανές ενδιαφέρον τις τελευταίες μέρες, έχω να δηλώσω τα εξής:

Πρώτον, Δεν σκοπεύουμε να αποδεχτούμε την οικονομική απομόνωση των μελών μας και του συνόλου της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας επειδή ένα καλοκαίρι κάποιοι δεν γνώριζαν τι ψήφιζαν σχετικά με την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου Μαλλιακός – Κλειδί.

Δεύτερον, είναι αυτονόητο και ηθικώς επιδοκιμαζόμενο ότι θα στηρίζουμε τα συμφέροντα του τόπου μας. Τα χρήματα του Επιμελητηρίου Πιερίας προέρχονται από τους επιχειρηματίες του τόπου και γι αυτό αξιοποιούνται σε δράσεις που στηρίζουν άμεσα και έμμεσα το εισόδημά τους. Γίναμε, άλλωστε, αποδέκτες έντονων διαμαρτυριών εκατοντάδων μελών μας εξαιτίας αυτής της αύξησης των διοδίων στον Εθνικό άξονα που συνδέει μεταξύ άλλων τους Νομούς Πιερίας και Θεσσαλονίκης. Ιδίως, με αφορμή το κλείσιμο των Τεμπών, λόγω των κατολισθήσεων, οι επιχειρηματίες του νομού ξεσηκώθηκαν.

Τρίτον, ως Επιμελητήριο ποτέ δεν είπαμε ότι το κράτος δεν πρέπει να εισπράττει γενικώς διόδια. Αυτό που κάναμε ήταν να διαμαρτυρηθούμε αρχικά γραπτώς στα αρμόδια υπουργεία για την κατακόρυφη αύξηση, κατά 40%, στο κόστος των διοδίων στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, τη στιγμή που στη Λεπτοκαρυά Πιερίας για ένα συμβατικό Ι.Χ. αυτοκίνητο το κόστος διέλευσης ανέρχεται σε 3.10 ευρώ και έχουν κατασκευαστεί ήδη παράπλευρα διόδια.

Το βέβαιο είναι πως έχει επηρεαστεί αρνητικά η καθημερινότητα χιλιάδων επαγγελματιών και κατοίκων που χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο χωρίς να έχουν πάντοτε εναλλακτικές διόδους από παράπλευρους δρόμους.

Συμπερασματικά επειδή οι τεράστιες αυξήσεις στα διόδια:
Έχουν πλήξει ήδη τον κλάδο των μεταφορών και οδηγούν σε αύξηση της τελικής τιμής των προϊόντων. Γενικά το επαγγελματικό ταξίδι προς την Αθήνα είτε είναι φορτηγό είτε τουριστικό λεωφορείο γίνεται μεν πιο γρήγορο αλλά πανάκριβο,
Έχουν μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στο τουριστικό ρεύμα (τουρισμός πόλης από τη μια και καλοκαιρινός ή χειμερινός τουρισμός από την άλλη) ξεκινώντας από παραλιακά μαγαζιά, εστιατόρια, καφετέριες καταλύματα κ.ο.κ.. Ο εσωτερικός άλλωστε τουρισμός του Σαββατοκύριακου δεν είναι πλέον αμελητέα ποσότητα για την ενιαία Κεντρική Μακεδονία. Συγκεκριμένα, ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να πληρώνει 2,80 + 3,10 = 5,90 * 2 = 11,80 ευρώ για να κάνει ένα μπάνιο στις ακτές του Πλαταμώνα ενώ την ίδια επιβάρυνση έχει ο επισκέπτης που πηγαίνει για δουλειές στη Θεσσαλονίκη,
Έχει περιβαλλοντικές συνέπειες και θα εντείνει τους κινδύνους οδικής ασφάλειας σε δρόμους όπως η επαρχιακή διαδρομή Χαλάστρα – Κύμινα – Μάλγαρα και Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης – Θεσσαλονίκης προς την καρδιά του Αιγινίου προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή διοδίων.
Πρόκειται να επηρεάσει ριζικά την τσέπη και την ψυχολογία του δυνητικού επισκέπτη
Έχουμε επανηλλειμμένα προτείνει :
1. Να επανέλθει το κόστος στα διόδια Μαλγάρων στο προηγούμενο καθεστώς των 2,00 ευρώ έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, των σηράγγων Τ1, Τ2 & Τ3 καθώς και των προβλεπόμενων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α..

2. Να πραγματοποιηθεί πριν την όποια καταβολή τελών η κατασκευή από το κράτος των παράπλευρων δρόμων για να υπάρχει ελεύθερη εναλλακτική διέλευση για όποιον δεν επιθυμεί τη χρήση των υπηρεσιών της κύριας οδικής αρτηρίας. Με την επισήμανση στα αρμόδια Υπουργεία ότι οδηγούνται πολίτες, επαγγελματίες & εθελοντικές ομάδες απόλυτα δικαιολογημένα για διαμαρτυρίες στους δρόμους.

Τέλος, κλείνοντας θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι για όλες αυτές τις ενέργειές του το Επιμελητήριο Πιερίας ενημερώνει τα μέλη του αλλά και εν γένει τους πολίτες με δελτία τύπου που στέλνονται και στα πανελλαδικής εμβέλειας Μ.Μ.Ε.. Ποτέ δεν αποκρύψαμε κανένα στοιχείο ή ενέργειά μας. Ενεργούμε πάντα με γνώμονα το συμφέρον της τοπικής επιχειρηματικότητας και χαιρόμαστε ιδιαιτέρως που η «Διαύγεια» φέρνει στο φως όλες τις ενέργειές μας».