Η. Διώτη: «Οι μεγαλοεργολάβοι πράττουν “κατά το δοκούν”;» Σε πλήρη επιβεβαίωση της ύπαρξης των εγγράφων μεταξύ του Ανεξάρτητου Μηχανικού του έργου της κατασκευής της ΠΑΘΕ στα Τέμπη, της παραχωρησιούχου εταιρίας και της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ, που αποκαλύπτουν ότι υπήρχαν σαφείς προειδοποιήσεις, ότι στο έργο, εάν δεν λαμβάνονταν πρόσθετα μέτρα προστασίας, το φαινόμενο των βραχοπτώσεων θα συνεχίζονταν και θα επιδεινωνόταν, προχώρησε με απάντησή του το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς την ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη. Μολαταύτα ο Υφυπουργός κ. Γ. Μαγκριώτης διαψεύδει ότι υπήρξε από πλευράς Δημοσίου «απόφαση εξαίρεσης εργασιών από αποκλειστική τμηματική προθεσμία της Σύμβασης Παραχώρησης. Οι εργασίες αποκατάστασης της ευστάθειας των πρανών στα Τέμπη ήταν ληξιπρόθεσμες από τις 05.03.2009 (2η τμηματική αποκλειστική προθεσμία) και αν και ο Παραχωρησιούχος ζήτησε να μετατεθούν οι εργασίες αποκατάσταση της ευστάθειας των πρανών στα Τέμπη σε χρόνο μεταγενέστερο της 05.03.2009, αυτό δεν έγινε δεκτό από το Δημόσιο. Με έγγραφο της στις 01.09.2009, η Εγνατία Οδός ΑΕ επεσήμανε στον Παραχωρησιούχο ότι εκκρεμεί, μεταξύ των άλλων, και η ολοκλήρωση των επεμβάσεων των βραχοπτώσεων στη περιοχή των Τεμπών και τον καλούσε να προβεί άμεσα στη περαίωση τους. Η Εγνατία Οδός ΑΕ, λειτουργώντας για λογαριασμό του Δημοσίου, επανειλημμένα επισήμανε, ως όφειλε, στον Παραχωρησιούχο την υποχρέωση του να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις και ειδικότερα στην αποκατάσταση της ευστάθειας των πρανών. Μετά την πτώση τεμαχίων βράχων στις 15.10.10 και 07.03.11 , του υπέβαλε στις 21.03.2011 και νέο έγγραφο, με το οποίο τον καλούσε να προβεί σε αναθεώρηση των μελετών και σε εφαρμογή πρόσθετων μέτρων σταθεροποίησης. Σε συνέχεια αυτού, ο Παραχωρησιούχος υπέβαλε αίτημα για διακοπή της κυκλοφορίας στις 27 και 28 Απριλίου 2011 προκειμένου να εκτελέσει πρόσθετες εργασίες σταθεροποίησης περί τη Χ.Θ. 387+050». Στην απάντηση επίσης ο Υφυπουργός αποποιείται των όποιων ευθυνών του Δημοσίου για μη αποκλεισμό της ΕΟ, επισημαίνοντας ότι αντίστοιχες ενέργειες «αποτελούν παρέμβαση στο αποκλειστικό δικαίωμα του Παραχωρησιούχου και αιτία για μετακύληση ευθυνών και κινδύνων, που από τη Σύμβαση Παραχώρησης έχει αναλάβει ο Παραχωρησιούχος προς το Ελληνικό Δημόσιο». Σχολιάζοντας την απάντηση, η βουλευτής επεσήμανε: «Το μόνο συμπέρασμα που μπορεί να βγάλει κανείς από το περιεχόμενο της απάντησης του κ. Μαγκριώτη είναι ότι επί της ουσίας τους εθνικούς μας δρόμους έχει αναλάβει να τους φτιάξει ένας ιδιώτης, που λειτουργεί “κατά το δοκούν”, ελέω της απαράδεκτης σύμβασης παραχώρησης που το ίδιο το ελληνικό Δημόσιο υπέγραψε, με τη σύμφωνη γνώμη τότε και της ΝΔ αλλά και του ΠΑΣΟΚ. Ακόμη, μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι ο εν λόγω μεγαλοεργολάβος δε δέχεται παρατηρήσεις και υποδείξεις από κανέναν κι από πουθενά. Κι αντί να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι ευθύνες σε αυτόν για το κόψιμο της χώρας στα δύο επί 6 μήνες, το Δημόσιο έχει μετατρέψει τους αστυνομικούς σε εισπράκτορες του Παραχωρησιούχου στα διόδια, για έναν δρόμο επισφαλή κι επικίνδυνο. Επαναλαμβάνουμε τη θέση μας, ως ΣΥΡΙΖΑ, ενάντια στην υλοποίηση έργων μέσω ΣΔΙΤ, αφού και στην περίπτωση της ΠΑΘΕ αποδείχτηκε ότι η μέθοδος κοστίζει περισσότερο στο δημόσιο κορβανά, και κατά συνέπεια σους πολίτες/χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, χωρίς μάλιστα να εγγυάται την ασφάλεια και την ποιότητα κατασκευής του έργου, αν ποτέ τελικά αυτό παραδοθεί».