Οι «τσουχτερές» τιμές δεν είναι το μόνο πρόβλημα με τα διόδια. Μια πρόσφατη δικαστική απόφαση ανοίγει το ζήτημα της ασφάλειας των υλικών και των προδιαγραφών που ισχύουν για τις μπάρες, οι οποίες όπως φαίνεται χρησιμοποιούνται και ως μέσον... άμυνας απέναντι στο κίνημα «Δεν πληρώνω». Υπολογίζεται ότι μόνο στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας έχουν καταγραφεί περίπου 50 περιστατικά με υλικές ζημιές από προσκρούσεις οχημάτων σε μπάρες διοδίων, που ευτυχώς ώς τώρα δεν έχουν προκαλέσει σωματικές βλάβες.
Το Ειρηνοδικείο της Αθήνας, με την υπ' αριθμόν 829 απόφασή του στις 11 Απριλίου 2011, δικαιώνει οδηγό για τις ζημιές που υπέστη το όχημά του από το ξαφνικό κατέβασμα της μπάρας. Τον περαμένο Σεπτέμβριο το ιδιωτικό αυτοκίνητο περνούσε από τα διόδια Θηβών και ο οδηγός του, με συνεπιβαίνοντες τη σύζυγό του και δύο παιδιά, σταμάτησε για να πληρώσει.
Πήρε την απόδειξη και ετοιμάστηκε να φύγει όταν, σύμφωνα με την απόφαση, «εκείνη ακριβώς τη στιγμή πέρασε δίπλα του με μεγάλη ταχύτητα και χωρίς να πληρώσει αντίτιμο μια δίκυκλη μοτοσικλέτα, με αποτέλεσμα να πέσει η μπάρα πάνω στο καπό του αυτοκινήτου και να προκαλέσει σε αυτό ζημιές». Μάλιστα στο σκεπτικό της απόφασης αναφέρεται ότι η κοινοπραξία είναι «αποκλειστικά υπαίτια για το ατύχημα και τις ζημιές που προκλήθηκαν» και υπογραμμίζει ότι «δεν έλαβε τα κατάλληλα μέτρα προστασίας και ασφαλούς διέλευσης των οχημάτων, ώστε να μη συμβαίνουν ατυχήματα όπως το ένδικο».Το περιστατικό αποδέχεται και η ανάδοχος κοινοπραξία, εκπρόσωπος της οποίας διευκρίνισε στην «Ε» ότι η απόφαση του δικαστηρίου ελήφθη με «πρακτικά» κριτήρια και επιδίκασε αποζημίωση στον οδηγό 457 ευρώ για τις φθορές στο όχημα. Θεωρεί επίσης ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας για τις μπάρες, γι' αυτό η κοινοπραξία αποδέχθηκε την ποινή και δεν προχώρησε σε προσφυγή σε ανώτερο δικαστικό επίπεδο.
Διαφορετική είναι η άποψη δικηγόρου που κατοικεί στην περιοχή των Αφιδνών. Μετά τη δικαστική απόφαση, έστειλε στις 20 Απριλίου επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών με την οποία ζητεί επίσημη ενημέρωση για τις προβλέψεις της σύμβασης του 2007 σχετικά με τις μπάρες και τις εγκρίσεις του ανεξάρτητου μηχανικού για το σύστημα που χρησιμοποιείται στους σταθμούς των διοδίων. Κάνει λόγο για συσσώρευση περιστατικών με προσκρούσεις σε μπάρες και ζητεί να πληροφορηθεί για τα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν ώστε να προστατευθεί η περιουσία και κυρίως η σωματική ακεραιότητα των χρηστών των αυτοκινητόδρομων.
Το Ειρηνοδικείο της Αθήνας, με την υπ' αριθμόν 829 απόφασή του στις 11 Απριλίου 2011, δικαιώνει οδηγό για τις ζημιές που υπέστη το όχημά του από το ξαφνικό κατέβασμα της μπάρας. Τον περαμένο Σεπτέμβριο το ιδιωτικό αυτοκίνητο περνούσε από τα διόδια Θηβών και ο οδηγός του, με συνεπιβαίνοντες τη σύζυγό του και δύο παιδιά, σταμάτησε για να πληρώσει.
Πήρε την απόδειξη και ετοιμάστηκε να φύγει όταν, σύμφωνα με την απόφαση, «εκείνη ακριβώς τη στιγμή πέρασε δίπλα του με μεγάλη ταχύτητα και χωρίς να πληρώσει αντίτιμο μια δίκυκλη μοτοσικλέτα, με αποτέλεσμα να πέσει η μπάρα πάνω στο καπό του αυτοκινήτου και να προκαλέσει σε αυτό ζημιές». Μάλιστα στο σκεπτικό της απόφασης αναφέρεται ότι η κοινοπραξία είναι «αποκλειστικά υπαίτια για το ατύχημα και τις ζημιές που προκλήθηκαν» και υπογραμμίζει ότι «δεν έλαβε τα κατάλληλα μέτρα προστασίας και ασφαλούς διέλευσης των οχημάτων, ώστε να μη συμβαίνουν ατυχήματα όπως το ένδικο».Το περιστατικό αποδέχεται και η ανάδοχος κοινοπραξία, εκπρόσωπος της οποίας διευκρίνισε στην «Ε» ότι η απόφαση του δικαστηρίου ελήφθη με «πρακτικά» κριτήρια και επιδίκασε αποζημίωση στον οδηγό 457 ευρώ για τις φθορές στο όχημα. Θεωρεί επίσης ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας για τις μπάρες, γι' αυτό η κοινοπραξία αποδέχθηκε την ποινή και δεν προχώρησε σε προσφυγή σε ανώτερο δικαστικό επίπεδο.
Διαφορετική είναι η άποψη δικηγόρου που κατοικεί στην περιοχή των Αφιδνών. Μετά τη δικαστική απόφαση, έστειλε στις 20 Απριλίου επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών με την οποία ζητεί επίσημη ενημέρωση για τις προβλέψεις της σύμβασης του 2007 σχετικά με τις μπάρες και τις εγκρίσεις του ανεξάρτητου μηχανικού για το σύστημα που χρησιμοποιείται στους σταθμούς των διοδίων. Κάνει λόγο για συσσώρευση περιστατικών με προσκρούσεις σε μπάρες και ζητεί να πληροφορηθεί για τα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν ώστε να προστατευθεί η περιουσία και κυρίως η σωματική ακεραιότητα των χρηστών των αυτοκινητόδρομων.