Μείωσε το λογαριασμό του κινητού σου τώρα!
Eίστε σίγουροι ότι γνωρίζετε επαρκώς τα πάντα γύρω από τους λογαριασμούς και τις χρεώσεις του κινητού σας τηλεφώνου;
Eίστε σίγουροι ότι γνωρίζετε επαρκώς τα πάντα γύρω από τους λογαριασμούς και τις χρεώσεις του κινητού σας τηλεφώνου; Δεν σας έχει συμβεί κάποιες φορές να βλέπετε το λογαριασμό σας που είναι κάπως "φουσκωμένος" και να απορείτε πως έχουν προκύψει αυτές αφού εσείς "σίγουρα δεν έχετε μιλήσει τόσο"; Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε κάποια μυστικά σχετικά με τους λογαριασμούς αλλά και τις συσκευές του κινητού σας τηλεφώνου που ελπίζουμε να σας κάνουν κατά τι σοφότερους και να σας γλιτώσουν χρόνο και το κυριότερο χρήμα!
Έκπτωση παγίου αντι επιδότηση συσκευής
Εάν δεν ανηκετε στην κατηγορία των gadget – maniacs που θέλουν κάθε μήνα και καινούρια συσκευή και μπορείτε να αρκεστείτε στην ίδια για 2 χρόνια ή και περισσότερο, τότε μπορείτε να επωφεληθείτε στους λογαριασμούς σας. Όλες οι εταιρίες δίνουν τη δυνατότητα αντί να χρησιμοποιήσετε την επιδότηση σας, που βγαίνει κάθε χρόνο, να προτιμήσετε έκπτωση στο πάγιο. Η έκπτωση είναι ανάλογη του προγράμματος που βρίσκεστε και μπορεί να σας αποφέρει συνολικό ετήσιο όφελος από 40 – 250 Ευρώ, χωρίς να υπολογίζουμε σε αυτά και τις συνακόλουθες μειώσεις των φόρων. Επίσης για περαιτέρω έκπτωση, καλό είναι να επιλέγουμε τον πάροχο της κινητής τηλεφωνίας σε συνδυασμό με τον πάροχο της σταθερής και του ADSL, καθώς οι διαφορές συνεργασίες αναμεσα στις εταιρίες μπορούν να αποφέρουν πολλές συνδυαστικές προσφορές κι επιπλέον εκπτώσεις στους λογαριασμούς μας.
Ελάχιστος χρόνος χρέωσης
Σε όλες τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας υπάρχει ο λεγόμενος ελάχιστος χρόνος χρέωσης ο οποίος είναι κοινός για όλες και αντιστοιχεί σε 45 δευτερόλεπτα είτε έχουμε καρτοκινητό, είτε συμβόλαιο ( εκτός από ελαχιστες εξαιρέσεις στα καρτοκινητά ). Αυτό σημαίνει ότι εάν κάνουμε μια κλήση που έχει διάρκεια π.χ. 10 ή 15 ή 20 δευτερολέπτα, θα χρεωθούμε 45 δευτερόλεπτα και από το 46ο δευτερόλεπτο και μετά η χρέωση υπολογίζεται ανα δευτερόλεπτο. Αντίστοιχα και όταν έχουμε ένα πρόγραμμα 200 δωρεάν λεπτών λ.χ. και πραγματοποιήσουμε μια κλήση μικρότερης διαρκειας των 45 δευτερολέπτων από το πρόγραμμά μας θα αφαιρεθούν 45 δευτερόλεπτα. Οι περισσότερες εταιρίες έχουν κάποια δωρεάν τετραψήφια νούμερα που μας ενημερωνουν για το υπόλοιπο του χρόνου ομιλίας μας και καλό θα είναι να τα χρησιμοποιούμε.
Tέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας
Πολλοί το μπερδεύουν με το ΦΠΑ, ωστόσο αυτός είναι ένας επιπλέον φόρος αποκλειστικά για την κινητή τηλεφωνία όπου δεν συμπεριλαμβάνεται στα πάγια που ανακοινώνουν οι εταιρίες στις διάφορες διαφημίσεις. Από το καλοκαίρι του 2009 άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού – η ανάγκη του κράτους για περισσότερα έσοδα βλέπετε – και προκύπτει ως εξής: για λογαριασμούς από 0-50 Ευρώ το τέλος ανέρχεται στο 12% της καθαρής αξίας (δηλαδή χωρίς ΦΠΑ) του λογαριασμού. Από 50 – 100 Ευρώ είναι στο 15% της αξίας του λογαριασμού, από 100 -150 Ευρώ στο 18% και τέλος από 150 Ευρώ και άνω στο 20% . Για να φέρουμε ένα παραδειγμα προκειμένου να τα κατανοήσουμε καλύτερα, έστω ότι έχουμε ένα πρόγραμμα με πάγιο 50 Ευρώ. Εάν υποθέσουμε ότι δεν κάνουμε για έναν μήνα καμία επιπλέον χρήση από αυτά που μας παρέχει το πακέτο μας τότε ο λογαριασμός μας θα είναι ο εξής: 41,32 Ευρώ (Πάγιο χωρίς ΦΠΑ) + 41,32 x 0,12 (το τέλος κιν. τηλεφωνίας) = 46,28 x 1,21 (o ΦΠΑ) = 56 Ευρώ Τελικό Ποσό Λογαριασμού. Εάν όμως ένα μήνα υποθέσουμε ότι έχουμε ξεπεράσει αυτά που μας προσφέρει το πακέτο μας κατά 15 Ευρώ λ.χ. τότε ο λογαριασμός θα είναι ο εξής: 41,32 + 15 (Τέλη επικοινωνίας) = 56,32 + 56,32 x 0,15 (το τέλος κιν.τηλεφωνίας που αλλάζει κλίμακα καθώς ο λογαριασμός είναι άνω των 50 Ευρώ) = 64,77 x 1,21 = 78,37 Ευρώ Τελικό Ποσό Λογαριασμού.
Αντίστοιχα υπολογίζεται ο φόρος και στα καρτοκινητά από όπου παρακρατείται από τις καρτες αμέσως μόλις κάνουμε την ανανεωση.
Λήψη μηνυμάτων από πενταψήφιους αριθμούς
Όταν λάβουμε ένα μήνυμα από πενταψήφιους αριθμούς (κατά κανόνα είναι της μορφής 54xxx ή 19xxx) θα πρέπει άμεσα να επικοινωνήσουμε με την εταιρία μας. Πολλά από αυτά τα νούμερα μας χρεώνουν τη λήψη του μηνύματος – η χρέωση μπορεί να φτασει έως και 2 Ευρώ ανά sms – ενώ πολλές φορές η λήψη των μηνυμάτων είναι πολλαπλή με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι μεγαλύτερη. Τα συγκεκριμένα νούμερα δεν ανήκουν στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας αλλά είναι υπηρεσίες τρίτων εταιριών. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτό ξεκινάει όταν αποστέλουμε ένα μήνυμα για συμμετοχή σε κάποιο διαγωνισμό στην τηλεόραση ή και στο ραδιοφωνο ή όταν δηλώνουμε τον αριθμό του κινητού μας στο internet προκειμένου να κατεβάσουμε κάποιο τραγούδι η κάποια εφαρμογή. Αυτομάτως γίνεται εγγραφή μας σε συνδρομητική υπηρεσία (με κάποιους όρους με "ψιλά γράμματα" που ωστόσο καλύπτουν νομικά τις συγκεκριμένες εταιρίες και είναι δυνατό να τους διαβάσει κάποιος στο internet) και θα πρέπει να επικοινωνήσουμε με την εταιρεία όπου ανήκει το κινητό μας προκειμένου να μας καθοδηγήσουν στον τρόπο απενεργοποίηση. της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Χρήση Internet από το κινητό
Τα τελευταία χρόνια με την αλματώδη εξέλιξη της τεχνολογία. των κινητών έχει καταστεί μεταξύ των άλλων πολύ πιο προσιτή η χρηση του Internet από το κινητό μας. Για όσους κάνουν συνειδητή χρηση του Internet από το κινητό τους, καλό θα είναι να επιλέγουν συσκευές που υποστηρίζουν την τεχνολογία wi-fi (οι τιμές τους συνεχώς πέφτουν) προκειμένου να σερφάρουν χωρίς χρεωση όταν βρισκονται σε wi-fi hot spots ή να επιλέγουν κάποιο πακέτο δεδομένων (δωρεάν Megabytes άνα μήνα) με ένα μηνιαίο πάγιο επιπρόσθετο στο κανονικό τους πάγιο. Ωστόσο, συμβαίνει συχνά πολλές συσκευές να συνδέονται στο Internet με το πάτημα ενός κουμπιού χωρίς τη θέληση μας, γεγονός που συνεπάγεται χρέωση. Στο Internet υπάρχει ογκοχρέωση (είναι περί τα 0,9 – 1 Ευρώ ανά 1 Megabyte), η οποία μας χρεώνει και με το άνοιγμα και μόνο μιας σελίδας, χωρίς να χρειαστεί να "κατεβάσουμε" κάτι όπως πολλοί νομίζουν. Ένας απλός τρόπος απενεργοποίησης είναι να επιλέξουμε από το μενού της συσκευής τις "Ρυθμίσεις του Internet", επειτα να μεταβούμε στο "Προφίλ του Internet" κι αναλόγως τον τύπο της σύνδεσης που έχουμε (συμβόλαιο ή καρτοκινητό ) να επιλέξουμε το αντίθετο προφίλ (επιλέξτε prepay όσοι έχετε συμβόλαιο και postpay οσοι έχετε καρτοκινητό ). Eάν δυσκολευτείτε, απλά καλέστε το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών του παρόχου σας.
Εάν δεν ανηκετε στην κατηγορία των gadget – maniacs που θέλουν κάθε μήνα και καινούρια συσκευή και μπορείτε να αρκεστείτε στην ίδια για 2 χρόνια ή και περισσότερο, τότε μπορείτε να επωφεληθείτε στους λογαριασμούς σας. Όλες οι εταιρίες δίνουν τη δυνατότητα αντί να χρησιμοποιήσετε την επιδότηση σας, που βγαίνει κάθε χρόνο, να προτιμήσετε έκπτωση στο πάγιο. Η έκπτωση είναι ανάλογη του προγράμματος που βρίσκεστε και μπορεί να σας αποφέρει συνολικό ετήσιο όφελος από 40 – 250 Ευρώ, χωρίς να υπολογίζουμε σε αυτά και τις συνακόλουθες μειώσεις των φόρων. Επίσης για περαιτέρω έκπτωση, καλό είναι να επιλέγουμε τον πάροχο της κινητής τηλεφωνίας σε συνδυασμό με τον πάροχο της σταθερής και του ADSL, καθώς οι διαφορές συνεργασίες αναμεσα στις εταιρίες μπορούν να αποφέρουν πολλές συνδυαστικές προσφορές κι επιπλέον εκπτώσεις στους λογαριασμούς μας.
Ελάχιστος χρόνος χρέωσης
Σε όλες τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας υπάρχει ο λεγόμενος ελάχιστος χρόνος χρέωσης ο οποίος είναι κοινός για όλες και αντιστοιχεί σε 45 δευτερόλεπτα είτε έχουμε καρτοκινητό, είτε συμβόλαιο ( εκτός από ελαχιστες εξαιρέσεις στα καρτοκινητά ). Αυτό σημαίνει ότι εάν κάνουμε μια κλήση που έχει διάρκεια π.χ. 10 ή 15 ή 20 δευτερολέπτα, θα χρεωθούμε 45 δευτερόλεπτα και από το 46ο δευτερόλεπτο και μετά η χρέωση υπολογίζεται ανα δευτερόλεπτο. Αντίστοιχα και όταν έχουμε ένα πρόγραμμα 200 δωρεάν λεπτών λ.χ. και πραγματοποιήσουμε μια κλήση μικρότερης διαρκειας των 45 δευτερολέπτων από το πρόγραμμά μας θα αφαιρεθούν 45 δευτερόλεπτα. Οι περισσότερες εταιρίες έχουν κάποια δωρεάν τετραψήφια νούμερα που μας ενημερωνουν για το υπόλοιπο του χρόνου ομιλίας μας και καλό θα είναι να τα χρησιμοποιούμε.
Tέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας
Πολλοί το μπερδεύουν με το ΦΠΑ, ωστόσο αυτός είναι ένας επιπλέον φόρος αποκλειστικά για την κινητή τηλεφωνία όπου δεν συμπεριλαμβάνεται στα πάγια που ανακοινώνουν οι εταιρίες στις διάφορες διαφημίσεις. Από το καλοκαίρι του 2009 άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού – η ανάγκη του κράτους για περισσότερα έσοδα βλέπετε – και προκύπτει ως εξής: για λογαριασμούς από 0-50 Ευρώ το τέλος ανέρχεται στο 12% της καθαρής αξίας (δηλαδή χωρίς ΦΠΑ) του λογαριασμού. Από 50 – 100 Ευρώ είναι στο 15% της αξίας του λογαριασμού, από 100 -150 Ευρώ στο 18% και τέλος από 150 Ευρώ και άνω στο 20% . Για να φέρουμε ένα παραδειγμα προκειμένου να τα κατανοήσουμε καλύτερα, έστω ότι έχουμε ένα πρόγραμμα με πάγιο 50 Ευρώ. Εάν υποθέσουμε ότι δεν κάνουμε για έναν μήνα καμία επιπλέον χρήση από αυτά που μας παρέχει το πακέτο μας τότε ο λογαριασμός μας θα είναι ο εξής: 41,32 Ευρώ (Πάγιο χωρίς ΦΠΑ) + 41,32 x 0,12 (το τέλος κιν. τηλεφωνίας) = 46,28 x 1,21 (o ΦΠΑ) = 56 Ευρώ Τελικό Ποσό Λογαριασμού. Εάν όμως ένα μήνα υποθέσουμε ότι έχουμε ξεπεράσει αυτά που μας προσφέρει το πακέτο μας κατά 15 Ευρώ λ.χ. τότε ο λογαριασμός θα είναι ο εξής: 41,32 + 15 (Τέλη επικοινωνίας) = 56,32 + 56,32 x 0,15 (το τέλος κιν.τηλεφωνίας που αλλάζει κλίμακα καθώς ο λογαριασμός είναι άνω των 50 Ευρώ) = 64,77 x 1,21 = 78,37 Ευρώ Τελικό Ποσό Λογαριασμού.
Αντίστοιχα υπολογίζεται ο φόρος και στα καρτοκινητά από όπου παρακρατείται από τις καρτες αμέσως μόλις κάνουμε την ανανεωση.
Λήψη μηνυμάτων από πενταψήφιους αριθμούς
Όταν λάβουμε ένα μήνυμα από πενταψήφιους αριθμούς (κατά κανόνα είναι της μορφής 54xxx ή 19xxx) θα πρέπει άμεσα να επικοινωνήσουμε με την εταιρία μας. Πολλά από αυτά τα νούμερα μας χρεώνουν τη λήψη του μηνύματος – η χρέωση μπορεί να φτασει έως και 2 Ευρώ ανά sms – ενώ πολλές φορές η λήψη των μηνυμάτων είναι πολλαπλή με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι μεγαλύτερη. Τα συγκεκριμένα νούμερα δεν ανήκουν στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας αλλά είναι υπηρεσίες τρίτων εταιριών. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτό ξεκινάει όταν αποστέλουμε ένα μήνυμα για συμμετοχή σε κάποιο διαγωνισμό στην τηλεόραση ή και στο ραδιοφωνο ή όταν δηλώνουμε τον αριθμό του κινητού μας στο internet προκειμένου να κατεβάσουμε κάποιο τραγούδι η κάποια εφαρμογή. Αυτομάτως γίνεται εγγραφή μας σε συνδρομητική υπηρεσία (με κάποιους όρους με "ψιλά γράμματα" που ωστόσο καλύπτουν νομικά τις συγκεκριμένες εταιρίες και είναι δυνατό να τους διαβάσει κάποιος στο internet) και θα πρέπει να επικοινωνήσουμε με την εταιρεία όπου ανήκει το κινητό μας προκειμένου να μας καθοδηγήσουν στον τρόπο απενεργοποίηση. της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Χρήση Internet από το κινητό
Τα τελευταία χρόνια με την αλματώδη εξέλιξη της τεχνολογία. των κινητών έχει καταστεί μεταξύ των άλλων πολύ πιο προσιτή η χρηση του Internet από το κινητό μας. Για όσους κάνουν συνειδητή χρηση του Internet από το κινητό τους, καλό θα είναι να επιλέγουν συσκευές που υποστηρίζουν την τεχνολογία wi-fi (οι τιμές τους συνεχώς πέφτουν) προκειμένου να σερφάρουν χωρίς χρεωση όταν βρισκονται σε wi-fi hot spots ή να επιλέγουν κάποιο πακέτο δεδομένων (δωρεάν Megabytes άνα μήνα) με ένα μηνιαίο πάγιο επιπρόσθετο στο κανονικό τους πάγιο. Ωστόσο, συμβαίνει συχνά πολλές συσκευές να συνδέονται στο Internet με το πάτημα ενός κουμπιού χωρίς τη θέληση μας, γεγονός που συνεπάγεται χρέωση. Στο Internet υπάρχει ογκοχρέωση (είναι περί τα 0,9 – 1 Ευρώ ανά 1 Megabyte), η οποία μας χρεώνει και με το άνοιγμα και μόνο μιας σελίδας, χωρίς να χρειαστεί να "κατεβάσουμε" κάτι όπως πολλοί νομίζουν. Ένας απλός τρόπος απενεργοποίησης είναι να επιλέξουμε από το μενού της συσκευής τις "Ρυθμίσεις του Internet", επειτα να μεταβούμε στο "Προφίλ του Internet" κι αναλόγως τον τύπο της σύνδεσης που έχουμε (συμβόλαιο ή καρτοκινητό ) να επιλέξουμε το αντίθετο προφίλ (επιλέξτε prepay όσοι έχετε συμβόλαιο και postpay οσοι έχετε καρτοκινητό ). Eάν δυσκολευτείτε, απλά καλέστε το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών του παρόχου σας.