Την επανεξέταση του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, τα οποία ανακοινώθηκαν πρόσφατα, φαίνεται πως μελετά πλέον το υπουργείο Οικονομικών.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την προσθήκη κριτηρίων, οικογενειακών και παλαιότητας, σε μια προσπάθεια τα τέλη κυκλοφορίας να γίνουν δικαιότερα.
Πιο συγκεκριμένα τα έως και 13% ακριβότερα σε σχέση με πέρυσι τέλη κυκλοφορίας, που προβλέπει ο εφαρμοστικός νόμος, πρόκειται , να επαναξιολογηθούν προκειμένου η επίπτωση του μέτρου να μην είναι «οριζόντια», δηλαδή να μην επιβαρύνει το ίδιο όλους ανεξαιρέτως τους ιδιοκτήτες.
Δύο είναι τα κριτήρια βάσει των οποίων θα υπολογίζονται τα τέλη.
Παλαιότητα οχήματος
Ο στόχος είναι να μην επιβαρύνονται το ίδιο δύο ιδιοκτήτες οχημάτων, για παράδειγμα 1.800 κυβικών, που το ένα ταξινομήθηκε φέτος και το άλλο πριν από πέντε χρόνια.
Οικογενειακή κατάσταση
Το δεύτερο κριτήριο που εξετάζεται για τη διαμόρφωση του ύψους του τέλους είναι η οικογενειακή κατάσταση του κατόχου του οχήματος.
Αν για παράδειγμα ο κάτοχος του αυτοκινήτου έχει δύο παιδιά, δεν θα πληρώσει το ίδιο τέλος με έναν φορολογούμενο χωρίς παιδιά, ο οποίος έχει το ίδιου κυβισμού όχημα.
Τα νέα αυτά κριτήρια βρίσκονται στο τραπέζι του αρμόδιου για τη φορολογία αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Παντελή Οικονόμου, και στόχο έχουν να λειτουργήσουν συνδυαστικά.
Ως αποτέλεσμα, το αντίτιμο του σήματος θα υπολογίζεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογουμένου και την ηλικία ταξινόμησης του αυτοκινήτου.
Η παλαιότητα
Το κριτήριο της παλαιότητας στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας δεν είναι νέο μέτρο. Πιο συγκεκριμένα, από το 2009 έως και το 2010, οπότε και το αντίτιμο προέκυπτε εν μέρει από τις εκπομπές των ρύπων, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονταν συνδυαστικά από τον κυβισμό και την παλαιότητά τους.
Κυβικά και ρύποι
Μια άλλη αδικία του ισχύοντος συστήματος είναι ότι για όσα οχήματα ταξινομήθηκαν μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου του 2010 τα τέλη υπολογίζονται βάσει του κυβισμού τους. Από κει και πέρα, για όσα ταξινομήθηκαν από την 1η/11/2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν. Η αδικία του συστήματος έγκειται στο γεγονός ότι το ίδιου κυβισμού αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 έχει υψηλότερα τέλη από εκείνο που ταξινομήθηκε λίγες ημέρες αργότερα, για παράδειγμα την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.