Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

ΟΛΜΕ : 0ΧΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ




Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στο εθνικό επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας με τίτλο «Κοινωνική Εργασία»
Με το πρόγραμμα αυτό η Κυβέρνηση προωθεί ακόμη περισσότερο την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και δημιουργεί μεσαιωνικές  συνθήκες για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Οι άνεργοι υπογράφουν σύμβαση με φορείς που είναι κυρίως μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) αλλά ακόμα και συνδικαλιστικές οργανώσεις, και στη συνέχεια υπενοικιάζονται από τους φορείς αυτούς στους δήμους για να εργαστούν.
Μετά τις συμβάσεις αναπληρωτών ΕΣΠΑ, που εφάρμοσε για πρώτη φορά πέρυσι η Κυβέρνηση, τώρα οι άνεργοι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να δουλέψουν στο δημόσιο σχολείο αλλά ως εργαζόμενοι σε ιδιώτη εργοδότη και στους δήμους. Σημαντικοί εκπαιδευτικοί τομείς υπάγονται στα προγράμματα αυτά, καθώς με τους τίτλους υπηρεσίες φροντίδας, δράσεις για παιδιά και νέους, φροντίδα ΑμεΑ, εξωσχολικά προγράμματα για μαθητές, οδική ασφάλεια μαθητών, σίτιση σε ολοήμερα σχολεία φτωχών περιοχών, κ.λπ. η κυβέρνηση επιδιώκει να συμπεριλάβει και το χώρο τις εκπαίδευσης στις δράσεις αυτές.
Από  τη μια  η Κυβέρνηση παγώνει τους διορισμούς στην εκπαίδευση κι από την άλλη προσπαθεί να καλύψει τις τεράστιες ανάγκες σε προσωπικό με τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Ούτε λόγος να γίνεται  για δημοκρατικό και σύγχρονο  περιεχόμενο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα καλούνται να καλύψουν οι νέοι, υπενοικιαζόμενοι εκπαιδευτικοί. Αυτό καθορίζεται απ’ ευθείας από την αγορά και τις επιχειρήσεις-ΜΚΟ που θα συμμετέχουν. Το «νέο σχολείο» της αγοράς θα έχει το νέο τύπο εργαζόμενου: το «δουλοπάροικο», και την ελευθερία-ασυδοσία να κάνει ό,τι εξυπηρετεί και προτάσσουν οι ανάγκες της αγοράς και του κέρδους, που άλλωστε τη μνημονιακή εποχή είναι και ο απόλυτος κυρίαρχος.

Με τον τρόπο αυτό το κράτος

o    εξασφαλίζει εργαζόμενους τύπου «γαλέρας», οι οποίοι όμως δεν θα ανήκουν στο δυναμικό του, ώστε να διεκδικούν δικαιώματα,
o    κατοχυρώνει στο δημόσιο τομέα άθλιες εργασιακές σχέσεις, που θα τις ζηλεύει ο ιδιωτικός. Τα προγράμματα stage επανέρχονται  «κανονικά και με το νόμο», και μάλιστα σε χειρότερη μορφή,
o    επιχειρεί να εξαπατήσει την κοινή γνώμη ότι δήθεν εφαρμόζει κοινωνική πολιτική με εργασιακές σχέσεις δουλείας,
o    συγκαλύπτει τα πραγματικά ποσοστά ανεργίας μια και οι «εργαζόμενοι» αυτοί δεν θα εμφανίζονται για ένα διάστημα ως άνεργοι,
o    επιδιώκει να μειώσει τις κοινωνικές πιέσεις για κάλυψη σημαντικών αναγκών στο χώρο της εκπαίδευσης, της υγείας και του περιβάλλοντος με πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.

Έτσι λοιπόν, με τα προγράμματα της η Ε.Ε. που με τις πολιτικές της διέλυσε τον παραγωγικό ιστό της χώρας τα τελευταία 30 χρόνια, διαλύει τώρα και τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων με τα προγράμματα απασχολησιμότητας που προωθεί.
      Ο στόχος είναι διπλός. Από τη μια να "αποτραβηχθούν" όσο το δυνατό περισσότερο το κράτος και οι Ο.Τ.Α. από την παροχή δωρεάν κοινωνικών υπηρεσιών στους πολίτες και από την άλλη να παγιωθεί το καθεστώς της απασχολησιμότητας στους εργαζόμενους και στο δημόσιο, με περαιτέρω χτύπημα της σταθερή και μόνιμης εργασίας, η οποία ήδη βάλλεται από την κυβερνητική πολιτική και την εργοδοσία.
Η ΟΛΜΕ θα κάνει ό,τι μπορεί για να μη περάσει αυτή η πολιτική στην εκπαίδευση. Διεκδικούμε άμεσα  επαρκείς διορισμούς εκπαιδευτικών για να καλυφτούν όλα τα κενά στην εκπαίδευση. Κανένας υπενοικιαζόμενος εκπαιδευτικός από ΜηΚυΟ στα σχολεία.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ σε όλη τη χώρα με το άνοιγμα των σχολείων να δώσουμε  όλοι μαζί τη μάχη για Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση
    Η ΟΛΜΕ θα αντιπαλέψει την υλοποίηση αυτού του προγράμματος και θα συνεχίσει  να αγωνίζεται για την αποδέσμευση της χώρας μας από τα μνημόνια, για την ανατροπή της πολιτικής της «ιεράς» συμμαχίας  Κυβέρνησης-Ε.Ε.και Δ.Ν.Τ., για την αύξηση των δημοσίων επενδύσεων και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, για μαζικές προσλήψεις σε κοινωνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες πρόνοιας, για να καλυφθούν οι ανάγκες σε Υγεία-Παιδεία-Ο.Τ.Α και να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες ανάγκες της κοινωνίας.