Επερωτήσεις στο κοινοβούλιο κατέθεσαν βουλευτές της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για προβλήματα του νομού Πιερίας. Η πρώτη για την υποβάθμιση της βόρειας Πιερίας (το μοναδικό κόμμα που πήρε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και έφερε το θέμα στη βουλή) και η δεύτερη για τα διόδια.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς
-Οικονομικών
-Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
03/08/2011
ΘΕΜΑ: Απογυμνώνεται η Βόρεια Πιερία από δημόσιες υπηρεσίες
Μέρα με τη μέρα απογυμνώνεται η Βόρεια Πιερία από δημόσιες υπηρεσίες, κοινωφελείς υπηρεσίες και συγκεκριμένα το παράρτημα του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων Αιγινίου και η τοπική Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία αναμένεται να βάλουν «λουκέτο», όπως ήδη έχει συμβεί με το κατάστημα Αιγινίου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, που υποβιβάστηκε σε Γραφείο Συναλλαγών και λειτουργεί μόνο 2 ημέρες, μέχρι το Σεπτέμβριο που θα κλείσει οριστικά.
Το παράρτημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, το οποίο ήδη στον τηλεφωνικό κατάλογο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ παρουσιάζεται ως κλειστό. Ήδη, από 18 Ιουλίου υπάρχει Απόφαση του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (Αρ. Πρωτ. Υ20/561 – ΑΔΑ 4ΑΣ14691ΩΓ-492) για οριστική αναστολή της λειτουργίας του από 1η Σεπτεμβρίου. Να σημειωθεί ότι το παράρτημα καλύπτει έναν αριθμό 3.000 ασφαλισμένων, διασπαρμένων σε όλη τη Βόρεια Πιερία, οι αρμοδιότητές του είναι ποικίλες, ενώ ένα μεγάλο μέρος των ασφαλισμένων είναι μεγάλης ηλικίας. Τα δε λειτουργικά του έξοδα δεν ξεπερνούν τα 700 ευρώ το μήνα. Η μεταφορά των υπηρεσιών στο Υποκατάστημα Κατερίνης θα επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό τους ασφαλισμένους. Ταυτόχρονα, η μεταφορά των συναλλαγών των ασφαλισμένων στο Τοπικό Υποκατάστημα Κατερίνης, από αλλαγή στοιχείων αστυνομικής ταυτότητας, θεώρηση βιβλιαρίου, καταμέτρηση ενσήμων, βεβαίωση για ΑΣΕΠ, κατάθεση δικαιολογητικών για τις τραπεζικές πληρωμές, θα σημάνει συσσώρευση μεγαλύτερου όγκου εργασίας στο ΤΥ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Κατερίνης, άρα και μεγαλύτερες καθυστερήσεις και περισσότερες ανάγκες για προσωπικό, κτίρια κ.ο.κ.
Αντίστοιχα, η ΔΟΥ Αιγινίου εξυπηρετεί περί τους 18.500 πολίτες, στο σύνολο των 288 ΔΟΥ στο πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 2011, φιγουράρει πρώτη με έσοδα +157,7%, κι όμως βρίσκεται κι αυτή στο πρόγραμμα συγχώνευσης ή και κατάργησης των ΔΟΥ, αφού το σχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών προβλέπει να καταργηθούν οι περισσότερες από αυτές που υπάρχουν σήμερα, με στόχο την «εξοικονόμηση» περίπου 3.000 υπαλλήλων και την αξιοποίησή τους στο ελεγκτικό έργο. Τέλος, η τελεσίδικη απόφαση για λουκέτο από το Σεπτέμβριο στο κατάστημα της ΕΤΕ Αιγινίου, δυσχεραίνει μία μεγάλη σειρά υπηρεσιών, τηρουμένων των αλλαγών που έχουν επέλθει ή θα επέλθουν σύντομα, στις συναλλαγές των πολιτών και με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και με τις ΔΟΥ, αφού η κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι οι περισσότερες εξ αυτών, στο όνομα της λογιστικής περικοπής υπαλλήλων στις υπηρεσίες, να μεταφερθούν στις τράπεζες. Ήδη, η εμπειρία της αναστολής λειτουργίας πολλών υποκαταστημάτων της ΕΤΕ σε διάφορες περιοχές της χώρας, έχει δείξει ότι επιφέρει αρρυθμία στη λειτουργία των εναπομεινάντων καταστημάτων.
Επειδή στην περίπτωση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είναι ανεδαφικό να πιστεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ότι όλοι οι πολίτες έχουν δυνατότητα να πραγματοποιούν διαδικτυακές συναλλαγές ή διαθέτουν έστω και κάρτα ανάληψης, αφού οι περισσότεροι ηλικιωμένοι δεν έχουν σχέση με τις νέες τεχνολογίες.
Επειδή για τις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που πλέον μεταφέρονται στις τράπεζες (λ.χ. πληρωμή παροχών ασθενείας) οι κάτοικοι της Β. Πιερίας δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν, αφού από το Σεπτέμβριο δε θα υπάρχει υποκατάστημα στο Αιγίνιο και θα υποχρεώνονται να μετακινούνται ακόμη και για μικροσυναλλαγές στην Κατερίνη.
Επειδή εάν στους στόχους του Υπουργείου Οικονομικών συγκαταλέγεται η αύξηση εσόδων από τις Εφορίες, το κλείσιμο της ΔΟΥ Αιγινίου, που το πρώτο 5μηνο του 2011 είχε εξαιρετικές επιδόσεις στα έσοδα, είναι τουλάχιστον άτοπο, και η συσσώρευση όλων των φορολογικών συναλλαγών και ελέγχων στη ΔΟΥ Κατερίνης –εάν ακολουθηθεί το σχέδιο-, θα έχει αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, με επιβάρυνση τόσο των φορολογουμένων όσο και των ίδιων των εφοριακών.
Με βάση τα παραπάνω,
ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί
- Προτίθενται να απαριθμήσουν και να τεκμηριώσουν τα κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη για την αναστολή λειτουργίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Αιγινίου;
- Θα παρέμβουν για την ακύρωση της απόφασης αναστολής του παραρτήματος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Αιγίνιο, αφού ήδη υπάρχουν αντίστοιχες αποφάσεις και για άλλα υποκαταστήματα και παραρτήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ανά την επικράτεια;
- Πώς τεκμηριώνεται το φημολογούμενο κλείσιμο της ΔΟΥ Αιγινίου, όταν τα οικονομικά της αποτελέσματα είναι σαφώς ικανοποιητικότερα από πολλές άλλες Εφορίες της χώρας;
- Θα επανεξετάσουν την απόφαση οριστικής αναστολής λειτουργίας από το Σεπτέμβριο της Εθνικής Τράπεζας στο Αιγίνιο;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ηρώ Διώτη
Προς:
τους κκ. Υπουργούς
- Προστασίας του Πολίτη
- Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Οι αστυνομικοί υπάλληλοι της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας καλούνται να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα της ιδιωτικής εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» στα διόδια της Λεπτοκαρυάς.
Με το με αρ. 1/2005 Π.Δ. (ΦΕΚ 1Α΄/4-1-2005), αποφασίσθηκε, μεταξύ άλλων, η ίδρυση της Υπηρεσίας Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας, με έδρα το Σταθμό Διοδίων της Λεπτοκαρυάς και εδαφική αρμοδιότητα από την χ/θ 393,300 έως την χ/θ 474 της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσ/νίκης. Λόγω όμως έλλειψης του αναγκαίου χώρου για τη στέγασή της, στεγάσθηκε τελικά στην πόλη της Κατερίνης, σε χώρο που της παραχωρήθηκε δωρεάν από τον Δήμο Κατερίνης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπάνω ρύθμιση για την έδρα στο σταθμό διοδίων Λεπτοκαρυάς ουδέποτε βρήκε σύμφωνους τους Αστυνομικούς υπαλλήλους της Πιερίας, οι οποίοι με επανειλημμένα διαβήματά τους προς τους αρμόδιους Υπουργούς, εξέφραζαν δικαιολογημένα την άποψη ότι η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας, θα έπρεπε να στεγάζεται στην Κατερίνη, διότι έτσι αφενός θα ανταποκρινόταν προσφορότερα στα καθήκοντά της, ενώ αφετέρου θα εξυπηρετούνταν καλύτερα και οι ανάγκες των πολιτών. Άλλωστε η πόλη της Κατερίνης βρίσκεται στη χ/θ 438 της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσ/νίκης, στο μέσο δηλαδή της απόστασης του τομέα εδαφικής αρμοδιότητας της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας.
Τον Νοέμβριο του 2009, και ενόψει της μεταφοράς της έδρας της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας από την Κατερίνη στη Λεπτοκαρυά, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πιερίας, εξέδωσε σχετικό ψήφισμα, με το οποίο καλούσε τους αρμόδιους Υπουργούς Μεταφορών και Δικτύων και Προστασίας του Πολίτη, να άρουν τη σχετική διάταξη του ως άνω Π.Δ., αφού, όπως αναφέρονταν σε αυτό, η παραμονή της Υπηρεσίας στην Κατερίνη (πρωτεύουσα του Νομού), θα συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη εποπτεία του συνόλου του οδικού άξονα που είχε στην αρμοδιότητά της, συνηγορούσε στην άμεση και έγκαιρη ανταπόκριση της Υπηρεσίας στα περιστατικά που συνέβαιναν στην Εθνική οδό και εξυπηρετούσε πολύ καλύτερα τους πολίτες που συναλλάσσονταν με αυτήν.
Η απάντηση του τότε Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, ανέφερε ότι στις 17-3-2008, υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», στην οποία παραχωρήθηκε η κατασκευή, συντήρηση, χρηματοδότηση και εκμετάλλευση του τμήματος «Μαλιακός – Κλειδί» του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, έγγραφη συμφωνία, στην οποία προβλέπονταν η εγκατάσταση της πιο πάνω Υπηρεσίας σε δημόσια έκταση, δίπλα ακριβώς από το σταθμό διοδίων Λεπτοκαρυάς, και ότι η πιο πάνω παραχωρησιούχος εταιρία αναλάμβανε την υποχρέωση της κατασκευής και συντήρησης των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας.
Ο χώρος, όπου στεγάζεται η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας, είναι δημόσια έκταση, η οποία παραχωρήθηκε σε αυτήν από το Δημόσιο, κατά πληροφορίες ανήκει στον πρώην Δήμο Ανατολικού Ολύμπου, η παραχωρησιούχος εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» έχει εγκαταστήσει το Κέντρο Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.) του σταθμού διοδίων Λεπτοκαρυάς, δηλαδή τα γραφεία του σταθμού Λεπτοκαρυάς και τον λοιπό εξοπλισμό της.
Σύμφωνα με δηλώσεις των αστυνομικών υπαλλήλων ειδικά στην Πιερία, οι αστυνομικοί αισθάνονται πλέον «υπάλληλοι της Αιγαίο» αφού με τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στη βουλή για την ποινικοποίηση της μη καταβολής του αντιτίμου των διοδίων, αποτελεί πλέον καθημερινό φαινόμενο η κλήση των αστυνομικών από την εταιρία για την εφαρμογή του νόμου.
Επειδή ο όλος χώρος είναι περιφραγμένος και εξυπηρετείται από μια και μοναδική είσοδο – έξοδο. Επίσης στην είσοδο του χώρου, η εταιρία έχει εγκαταστήσει «μπάρα» και φύλακα, ο οποίος απαγορεύει την είσοδο σε αυτοκίνητα πολιτών, οι οποίοι θέλουν να επισκεφθούν την Υπηρεσία της Τροχαίας για να διεκπεραιώσουν υποθέσεις τους.
Επειδή δεν έχει προβλεφθεί η δημιουργία οποιουδήποτε χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων έξω από τον περιφραγμένο χώρο, όπου στεγάζεται η Τροχαία και το ΚΕΣ της εταιρίας με αποτέλεσμα οι πολίτες να παρκάρουν στον παράδρομο της εθνικής οδού παράνομα και με κίνδυνο τροχαίου ατυχήματος για το οποίο θα θεωρηθούν και συνυπεύθυνοι.
Επειδή αντίθετα, στον προαύλιο χώρο της Τροχαίας, υπάρχει επαρκής χώρος ο οποίος θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την στάθμευση αυτοκινήτων πολιτών, και ειδικά εκείνων που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
- Με ποιους όρους και με ποια ανταλλάγματα παραχωρήθηκε δημόσια έκταση στην εταιρία: «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» για να στεγάσει το ΚΕΣ της ;
- Με ποιο δικαίωμα επομένως μια ιδιωτική εταιρία, εμποδίζει την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε μια Δημόσια Υπηρεσία, όπως είναι η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας και ενόσω μάλιστα δεν έχει προβλεφθεί χώρος στάθμευσης;
- Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την άρση αυτής της διαρκούς παράνομης κατάστασης;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τάσος Κουράκης
Ηρώ Διώτη
Παναγιώτης Λαφαζάνης
Δημήτρης Παπαδημούλης