Με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Πιερίας κ. Ιωάννη Καζταρίδη συναντήθηκε η Βουλευτής Πιερίας κα Μαρία Μίχου ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς στις 12 Σεπτεμβρίου.
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο Προϊστάμενος του Γραφείου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Ηλίας Αντωνάκης και ο Διευθυντής του 4ου Λυκείου Κατερίνης κ. Νίκος Τσαλός.
Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν τα στεγαστικά προβλήματα των μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κατερίνη, οι τρόποι αποδοτικότερης κατανομής των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες, η συντήρηση και γενικά ο εξωραϊσμός των σχολικών κτιρίων καθώς και η ανάγκη κατασκευής Ειδικού Σχολείου.
Ο κ. Καζταρίδης
Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρθηκε στα προβλήματα σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει η Κατερίνη τα οποία χαρακτήρισε «ουσιαστικά» και επεσήμανε την ανάγκη ανέγερσης νέων σύγχρονων σχολικών μονάδων.
Προτεραιότητα, όπως υπογράμμισε, «θα πρέπει να δοθεί στο Ειδικό Σχολείο το οποίο λειτουργεί κάτω από δύσκολες συνθήκες. Κρίνεται αναγκαία η ανέγερση μιας νέας και σύγχρονης μονάδας περιφερειακά της πόλης η οποία θα στεγάσει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης του Ειδικού Σχολείου».
Επίσης πρόσθεσε πως «το στοίχημα στο άμεσο μέλλον θα είναι το ψηφιακό σχολείο και η μετάβαση από το μετωπικό σύστημα διδασκαλίας στην ομαδοκεντρική διδασκαλία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί σε συνδυασμό με τη μείωση του όγκου και την αλλαγή της διδακτέας ύλης».
Τέλος, ο κ. Καζταρίδης σημείωσε πως «η φετινή χρονιά θα είναι δύσκολη, όμως υπάρχει πλήρης επίγνωση της κατάστασης, και παρά το γεγονός ότι θα γίνουν περιορισμένες αποσπάσεις και διορισμοί, θα καταφέρουμε τελικά να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς».
Οι κκ Τσαλός και Αντωνάκης
Από την πλευρά του ο Διευθυντής του 4ου λυκείου Κατερίνης κ. Τσαλός τόνισε χαρακτηριστικά πως «οι εκπαιδευτικοί λόγω και της κατάστασης που βιώνουμε, θα πρέπει να εργαστούν με μεράκι έτσι ώστε το μάθημα να είναι ελκυστικό και να μείνουν ικανοποιημένοι μαθητές και γονείς».
Με τη σειρά του ο Προϊστάμενος του Γραφείου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Αντωνάκης αναφέρθηκε στο πρόβλημα που υπάρχει με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν έχουν αντικείμενο. Όπως ανέφερε «ειδικότητες όπως οικονομολόγοι, γεωπόνοι, κοινωνιολόγοι και γυμναστές είναι υπεράριθμες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να απορροφηθούν στα σχολεία».
Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε πρόταση σύμφωνα με την οποία όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν αντικείμενο – και το επιθυμούν – να μπορούν να εργαστούν στη διοικητική υποστήριξη των σχολείων.
Η κα Μίχου
Από την πλευρά της η Βουλευτής αναφέρθηκε στις πιθανές δυσκολίες της φετινής σχολικής χρονιάς, ωστόσο όπως είπε «το ζητούμενο είναι να δίνονται λύσεις στα προβλήματα που παρουσιάζονται».
Ειδικότερη αναφορά έκανε στα ζητήματα σχολικής στέγης και στη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού έργου.
Ζητήματα Σχολικής Στέγης – Ειδικό Σχολείο Κατερίνης
«Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο που πρέπει να γίνουν πολλά αλλά οι οικονομικοί πόροι είναι περιορισμένοι» τόνισε η κα Μίχου και πρόσθεσε πως «παρά τα στενά οικονομικά περιθώρια, οι προσπάθειες για τη δρομολόγηση λύσεων θα συνεχιστούν».
«Στο πλαίσιο αυτό ένα από τα σοβαρά ζητήματα στο χώρο της εκπαίδευσης είναι η ανέγερση Ειδικού Σχολείου στην Κατερίνη», ένα αίτημα το οποίο όπως είπε η κα Μίχου στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις.
Μάλιστα, επανέλαβε την πρότασή της για το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής σύμφωνα με την οποία «πρέπει να γίνει προσπάθεια από όλους τους συναρμόδιους φορείς ώστε να βρεθεί χώρος ο οποίος θα πληροί τις προδιαγραφές για επαρκή κάλυψη του ειδικού εκπαιδευτικού έργου, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανέγερση της νέας μονάδας».
Επιπλέον, η κα Μίχου αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και άλλες σχολικές μονάδες της Πιερίας, αναφέροντας χαρακτηριστικά το ΕΠΑΛ Αιγινίου που χρειάζεται άμεσα κτηριακή υποδομή και συμφώνησε με την άποψη του κ. Καζταρίδη για άμεση συμμετοχή των Δήμων στις δράσεις εξωραϊσμού των σχολικών κτηρίων.
Διευκόλυνση εκπαιδευτικού έργου
Παράλληλα, η κα Μίχου δεσμεύτηκε ότι θα στηρίξει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών που στόχο έχουν την διευκόλυνση του διδακτικού τους έργου έτσι ώστε οι μαθητές να απολαμβάνουν τις καλύτερες δυνατές εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Κλείνοντας, εξέφρασε την άποψη ότι «η σχολική ύλη πρέπει να μειωθεί και να αλλάξει ριζικά ώστε να ανταποκρίνεται τόσο στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής όσο και στην ανάγκη των μαθητών για ουσιαστική γνώση και όχι αποστήθιση».
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο Προϊστάμενος του Γραφείου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Ηλίας Αντωνάκης και ο Διευθυντής του 4ου Λυκείου Κατερίνης κ. Νίκος Τσαλός.
Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν τα στεγαστικά προβλήματα των μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κατερίνη, οι τρόποι αποδοτικότερης κατανομής των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες, η συντήρηση και γενικά ο εξωραϊσμός των σχολικών κτιρίων καθώς και η ανάγκη κατασκευής Ειδικού Σχολείου.
Ο κ. Καζταρίδης
Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρθηκε στα προβλήματα σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει η Κατερίνη τα οποία χαρακτήρισε «ουσιαστικά» και επεσήμανε την ανάγκη ανέγερσης νέων σύγχρονων σχολικών μονάδων.
Προτεραιότητα, όπως υπογράμμισε, «θα πρέπει να δοθεί στο Ειδικό Σχολείο το οποίο λειτουργεί κάτω από δύσκολες συνθήκες. Κρίνεται αναγκαία η ανέγερση μιας νέας και σύγχρονης μονάδας περιφερειακά της πόλης η οποία θα στεγάσει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης του Ειδικού Σχολείου».
Επίσης πρόσθεσε πως «το στοίχημα στο άμεσο μέλλον θα είναι το ψηφιακό σχολείο και η μετάβαση από το μετωπικό σύστημα διδασκαλίας στην ομαδοκεντρική διδασκαλία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί σε συνδυασμό με τη μείωση του όγκου και την αλλαγή της διδακτέας ύλης».
Τέλος, ο κ. Καζταρίδης σημείωσε πως «η φετινή χρονιά θα είναι δύσκολη, όμως υπάρχει πλήρης επίγνωση της κατάστασης, και παρά το γεγονός ότι θα γίνουν περιορισμένες αποσπάσεις και διορισμοί, θα καταφέρουμε τελικά να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς».
Οι κκ Τσαλός και Αντωνάκης
Από την πλευρά του ο Διευθυντής του 4ου λυκείου Κατερίνης κ. Τσαλός τόνισε χαρακτηριστικά πως «οι εκπαιδευτικοί λόγω και της κατάστασης που βιώνουμε, θα πρέπει να εργαστούν με μεράκι έτσι ώστε το μάθημα να είναι ελκυστικό και να μείνουν ικανοποιημένοι μαθητές και γονείς».
Με τη σειρά του ο Προϊστάμενος του Γραφείου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Αντωνάκης αναφέρθηκε στο πρόβλημα που υπάρχει με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν έχουν αντικείμενο. Όπως ανέφερε «ειδικότητες όπως οικονομολόγοι, γεωπόνοι, κοινωνιολόγοι και γυμναστές είναι υπεράριθμες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να απορροφηθούν στα σχολεία».
Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε πρόταση σύμφωνα με την οποία όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν αντικείμενο – και το επιθυμούν – να μπορούν να εργαστούν στη διοικητική υποστήριξη των σχολείων.
Η κα Μίχου
Από την πλευρά της η Βουλευτής αναφέρθηκε στις πιθανές δυσκολίες της φετινής σχολικής χρονιάς, ωστόσο όπως είπε «το ζητούμενο είναι να δίνονται λύσεις στα προβλήματα που παρουσιάζονται».
Ειδικότερη αναφορά έκανε στα ζητήματα σχολικής στέγης και στη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού έργου.
Ζητήματα Σχολικής Στέγης – Ειδικό Σχολείο Κατερίνης
«Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο που πρέπει να γίνουν πολλά αλλά οι οικονομικοί πόροι είναι περιορισμένοι» τόνισε η κα Μίχου και πρόσθεσε πως «παρά τα στενά οικονομικά περιθώρια, οι προσπάθειες για τη δρομολόγηση λύσεων θα συνεχιστούν».
«Στο πλαίσιο αυτό ένα από τα σοβαρά ζητήματα στο χώρο της εκπαίδευσης είναι η ανέγερση Ειδικού Σχολείου στην Κατερίνη», ένα αίτημα το οποίο όπως είπε η κα Μίχου στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις.
Μάλιστα, επανέλαβε την πρότασή της για το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής σύμφωνα με την οποία «πρέπει να γίνει προσπάθεια από όλους τους συναρμόδιους φορείς ώστε να βρεθεί χώρος ο οποίος θα πληροί τις προδιαγραφές για επαρκή κάλυψη του ειδικού εκπαιδευτικού έργου, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανέγερση της νέας μονάδας».
Επιπλέον, η κα Μίχου αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και άλλες σχολικές μονάδες της Πιερίας, αναφέροντας χαρακτηριστικά το ΕΠΑΛ Αιγινίου που χρειάζεται άμεσα κτηριακή υποδομή και συμφώνησε με την άποψη του κ. Καζταρίδη για άμεση συμμετοχή των Δήμων στις δράσεις εξωραϊσμού των σχολικών κτηρίων.
Διευκόλυνση εκπαιδευτικού έργου
Παράλληλα, η κα Μίχου δεσμεύτηκε ότι θα στηρίξει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών που στόχο έχουν την διευκόλυνση του διδακτικού τους έργου έτσι ώστε οι μαθητές να απολαμβάνουν τις καλύτερες δυνατές εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Κλείνοντας, εξέφρασε την άποψη ότι «η σχολική ύλη πρέπει να μειωθεί και να αλλάξει ριζικά ώστε να ανταποκρίνεται τόσο στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής όσο και στην ανάγκη των μαθητών για ουσιαστική γνώση και όχι αποστήθιση».