Στα 90 λεπτά το λίτρο στην Αττική και γύρω στα 95 λεπτά στη Βόρειο Ελλάδα, θα αρχίσει να πωλείται το πετρέλαιο θέρμανσης από τα μέσα Οκτωβρίου στη χώρα μας με βάση τις σημερινές τιμές.
Τον περασμένο Απρίλιο το πετρέλαιο θέρμανσης επωλείτο γύρω στα 80 λεπτά το λίτρο στην ... Αττική και 84 λεπτά το λίτρο στη Βόρειο Ελλάδα με την φθηνή τιμή δηλαδή με τον μειωμένο ειδικό φόρο κατανάλωσης.
Η πλήρης εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, μετατέθηκε για το 2012, σύμφωνα με όσα γνωστοποιήθηκαν στην κρίσιμη κυβερνητική σύσκεψη της Τετάρτης. Μέχρι τα μέσα της εβδομάδος , υπήρχε η έντονη φημολογία ότι η τρόικα επιμένει στην άμεση εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης/κίνησης από φέτος, αλλά τελικά φέτος θα αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο κατά 12 έως 20% το λίτρο, όπως προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο και η εξίσωση θα γίνει από το 2012. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, εξετάζεται και το σενάριο, κατά την εξίσωση από το 2012 του φόρου στους δύο τύπους πετρελαίου να μειωθεί ο φόρος στο κίνησης ώστε να μην είναι μεγάλη η αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά απομένει η εξειδίκευση της σχετικής απόφασης.
Σύμφωνα με τα υπουργεία Οικονομικών και ΠΕΚΑ δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο την τελευταία στιγμή και μετά από πιέσεις των δανειστών, η κυβέρνηση να επιβάλει την πλήρη εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο πετρέλαιο κίνησης από φέτος, αλλά προς το παρόν ισχύει η μερική μείωση.
Για φέτος ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι τα μέσα Απριλίου υπολογίζεται σε περίπου 60 λεπτά το χιλιόλιτρο (από 21 λεπτά το χιλιόλιτρο που ήταν πέρυσι) δηλαδή 6 λεπτά το λίτρο. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί και 23% Φ.Π.Α. δηλαδή περίπου 14 λεπτά το χιλιόλιτρο συν το χονδρεμπορικό και λιανεμπορικό κέρδος καθώς και τις υπόλοιπες επιβαρύνσεις της τιμής υπέρ του δημοσίου (τελωνεία κτλ.).
Όλα αυτά πρέπει να προστεθούν στην τιμή διυλιστηρίου και με τις σημερινές συνθήκες που διαμορφώνονται στην τιμή PLATT'S την Ανατολικής Μεσογείου για το ντίζελ (που αποτελεί και το βασικό «μπούσουλα» για την διαμόρφωση της τιμής των καυσίμων στη χώρα μας) η λιανική τιμή υπολογίζεται για φέτος στο πεδίο των 90 - 95 λεπτών το λίτρο με την χαμηλή να υπολογίζεται για την Αττική και τη Νότιο Ελλάδα και την υψηλή τιμή να υπολογίζεται για τη Βόρειο Ελλάδα, τα περισσότερα νησιά και τις απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές (π.χ. Καρπενήσι).
Πηγές της αγοράς παρατηρούσαν ότι στην διάρκεια της τελευταίας διετίας, όπως άλλωστε και τα προηγούμενα χρόνια, δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική πρόοδος στο θέμα της πάταξης του λαθρεμπορίου αφού το πετρέλαιο θέρμανσης εξακολουθεί να βαφτίζεται ντίζελ κίνησης και να κυκλοφορεί από ρεζερβουάρ σε ρεζερβουάρ.
Τον περασμένο Απρίλιο το πετρέλαιο θέρμανσης επωλείτο γύρω στα 80 λεπτά το λίτρο στην ... Αττική και 84 λεπτά το λίτρο στη Βόρειο Ελλάδα με την φθηνή τιμή δηλαδή με τον μειωμένο ειδικό φόρο κατανάλωσης.
Η πλήρης εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, μετατέθηκε για το 2012, σύμφωνα με όσα γνωστοποιήθηκαν στην κρίσιμη κυβερνητική σύσκεψη της Τετάρτης. Μέχρι τα μέσα της εβδομάδος , υπήρχε η έντονη φημολογία ότι η τρόικα επιμένει στην άμεση εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης/κίνησης από φέτος, αλλά τελικά φέτος θα αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο κατά 12 έως 20% το λίτρο, όπως προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο και η εξίσωση θα γίνει από το 2012. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, εξετάζεται και το σενάριο, κατά την εξίσωση από το 2012 του φόρου στους δύο τύπους πετρελαίου να μειωθεί ο φόρος στο κίνησης ώστε να μην είναι μεγάλη η αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά απομένει η εξειδίκευση της σχετικής απόφασης.
Σύμφωνα με τα υπουργεία Οικονομικών και ΠΕΚΑ δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο την τελευταία στιγμή και μετά από πιέσεις των δανειστών, η κυβέρνηση να επιβάλει την πλήρη εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο πετρέλαιο κίνησης από φέτος, αλλά προς το παρόν ισχύει η μερική μείωση.
Για φέτος ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι τα μέσα Απριλίου υπολογίζεται σε περίπου 60 λεπτά το χιλιόλιτρο (από 21 λεπτά το χιλιόλιτρο που ήταν πέρυσι) δηλαδή 6 λεπτά το λίτρο. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί και 23% Φ.Π.Α. δηλαδή περίπου 14 λεπτά το χιλιόλιτρο συν το χονδρεμπορικό και λιανεμπορικό κέρδος καθώς και τις υπόλοιπες επιβαρύνσεις της τιμής υπέρ του δημοσίου (τελωνεία κτλ.).
Όλα αυτά πρέπει να προστεθούν στην τιμή διυλιστηρίου και με τις σημερινές συνθήκες που διαμορφώνονται στην τιμή PLATT'S την Ανατολικής Μεσογείου για το ντίζελ (που αποτελεί και το βασικό «μπούσουλα» για την διαμόρφωση της τιμής των καυσίμων στη χώρα μας) η λιανική τιμή υπολογίζεται για φέτος στο πεδίο των 90 - 95 λεπτών το λίτρο με την χαμηλή να υπολογίζεται για την Αττική και τη Νότιο Ελλάδα και την υψηλή τιμή να υπολογίζεται για τη Βόρειο Ελλάδα, τα περισσότερα νησιά και τις απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές (π.χ. Καρπενήσι).
Πηγές της αγοράς παρατηρούσαν ότι στην διάρκεια της τελευταίας διετίας, όπως άλλωστε και τα προηγούμενα χρόνια, δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική πρόοδος στο θέμα της πάταξης του λαθρεμπορίου αφού το πετρέλαιο θέρμανσης εξακολουθεί να βαφτίζεται ντίζελ κίνησης και να κυκλοφορεί από ρεζερβουάρ σε ρεζερβουάρ.