Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Κλείνει η Ακαδημία Ε.Ν. στην Ν. Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης

Κλείνει η Ακαδημία Ε.Ν. στην Ν. Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης

«Στον αέρα» βρίσκονται από χθες περίπου 800 μαθητές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας, που εδρεύει στη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Με καθυστέρηση σχεδόν δέκα ετών… θυμήθηκαν την ακαταλληλότητα των κτηρίων, ενώ ένα από αυτά έχει σφραγιστεί από το 2005 ακόμη, λόγω προβλήματος στατικότητας.

Η Ακαδημία ιδρύθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά το 1968, στις εγκαταστάσεις της σχολής «Δημόκριτος», αλλά το 1973 μεταφέρθηκε στις -τότε- νέες εγκαταστάσεις της Νέας Μηχανιώνας, όπου λειτουργεί μέχρι σήμερα. Δέχεται νέους 18 έως 24 ετών που αποφοιτούν πλοίαρχοι ή μηχανικοί του Εμπορικού Ναυτικού.
Η χθεσινή απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης έπεσε σαν «κεραυνός εν αιθρία» στην περιοχή της Νέας Μηχανιώνας, που έχει έναν από τους μεγαλύτερους αλιευτικούς στόλους στην Ευρώπη και παίρνει ζωή και οικονομική στήριξη από τη λειτουργία της σχολής.
Οπως εξήγησε στην «Ε» η υποδιευθύντρια της σχολής Κωνσταντία Ρωσσιάδου, τα προβλήματα στα κτήρια είχαν παρουσιαστεί λίγο μετά τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ενα από τα δέκα κτήρια του συγκροτήματος, μάλιστα, κρίθηκε επικίνδυνο με στατική μελέτη και το 2005 σφραγίστηκε. Ωστόσο, οι μελέτες για τα υπόλοιπα δεν προχώρησαν και λειτουργούσαν κανονικά έως χθες.
«Κανονικά στις 3 Οκτωβρίου ξεκινούσαν τα μαθήματα. Τώρα δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Είναι και δύσκολη η μετακίνηση από τη Νέα Μηχανιώνα, διότι τα εργαστήρια είναι σχεδόν αδύνατο να φύγουν από τις εγκαταστάσεις», ανέφερε.
Αιφνιδιασμένος αναζητά λύση και ο δήμαρχος του καλλικρατικού δήμου Θερμαϊκού, Γιάννης Αλεξανδρής, που όπως λέει στην «Ε», έως χθες δεν γνώριζε το πρόβλημα.
«Δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από τη γενική γραμματεία του υπουργείου Ανάπτυξης και αιφνιδιάστηκα. Δεν είχα ιδέα ότι υπήρχε τέτοιο θέμα. Φυσικά θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη φύγει η σχολή από τη Μηχανιώνα. Ηδη εξετάζουμε εναλλακτικές λύσεις, όπως την προσωρινή μετακίνηση των σπουδαστών σ’ ένα παλιό ιδιωτικό σχολείο της περιοχής ή τη διεξαγωγή μαθημάτων σε δημόσια σχολεία τις απογευματινές ώρες»