Ήδη από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς αντιμετωπίζουν οι καθηγητές της β΄ ξένης γλώσσας και όχι μόνο αρκετά προβλήματα όπως είναι τα παρακάτω:
1. Προϊστάμενοι και Δ/ντες Εκπ/σης προχώρησαν σε χαρακτηρισμό Δημοτικών σχολείων με διαφορετικά κριτήρια.
2. Προϊστάμενοι και Δ/ντες Π/θμιας εκπαίδευσης προχώρησαν σε αυθαίρετο χαρακτηρισμό Δημοτικών σχολείων της αρμοδιότητάς τους, αφού σε πολλές περιοχές οι γονείς αρνήθηκαν να καταθέσουν αιτήσεις.
3. Παρατηρείται το φαινόμενο ολόκληρες περιοχές της χώρας να χαρακτηρίζονται ως Γαλλόφωνες ή Γερμανόφωνες και η οριακή πλειοψηφία 1 ή 2 μαθητών να στερεί το δικαίωμα σε μεγάλο αριθμό μαθητών να διδαχθούν τη γλώσσα της επιλογής τους.
2. Προϊστάμενοι και Δ/ντες Π/θμιας εκπαίδευσης προχώρησαν σε αυθαίρετο χαρακτηρισμό Δημοτικών σχολείων της αρμοδιότητάς τους, αφού σε πολλές περιοχές οι γονείς αρνήθηκαν να καταθέσουν αιτήσεις.
3. Παρατηρείται το φαινόμενο ολόκληρες περιοχές της χώρας να χαρακτηρίζονται ως Γαλλόφωνες ή Γερμανόφωνες και η οριακή πλειοψηφία 1 ή 2 μαθητών να στερεί το δικαίωμα σε μεγάλο αριθμό μαθητών να διδαχθούν τη γλώσσα της επιλογής τους.
4. Σε πολλές περιοχές απομακρυσμένες ή νησιωτικές, όπου η δυνατότητα μετακίνησης των μαθητών είναι ανύπαρκτη, στο σύνολο των σχολείων διδάσκεται η μία μόνο ξένη γλώσσα, με αποτέλεσμα να οδηγείται ένα μεγάλο μέρος του μαθητικού δυναμικού στην αδιαφορία.
5. Πολλές Δ/νσεις και Γραφεία προχωρούν σε τοποθετήσεις συναδέλφων στα σχολεία, όταν ακόμα δεν έχουν τελειώσει οι τοποθετήσεις στη Δ/θμια από τα ΠΥΣΔΕ, με αποτέλεσμα συνάδελφοι να βρίσκονται χωρίς διδακτικό αντικείμενο στην περιοχή τους. Παράλληλα άλλες Δ/νσεις Π/θμιας, της ιδίας Περιφερειακής Δ/νσης, δεν έχουν προχωρήσει ούτε σε χαρακτηρισμό σχολείων, ούτε σε τοποθετήσεις συναδέλφων. Αυτές οι ενέργειες δημιουργούν μεγάλες ανισότητες στην αντιμετώπιση και των μικρών μαθητών και μαθητριών, αλλά και των συναδέλφων.
6. Σε πολλές περιοχές πολλά Γυμνάσια χαρακτηρίστηκαν ως Γαλλόφωνα ή Γερμανόφωνα παρά την ύπαρξη οργανικών θέσεων και των δύο ειδικοτήτων, ΠΕ05 και ΠΕ07.
7. Σε πολλά Δημοτικά οι μικροί μαθητές της ΣΤ΄ τάξης αναγκάζονται να παρακολουθούν άλλη ξένη γλώσσα από αυτήν την οποία διδάχθηκαν στην Ε’ τάξη, «τιμωρούμενοι» που δε συμπληρώνουν τον «μαγικό» αριθμό 15.
8. Σε πολλές περιοχές Δημοτικά χαρακτηρίστηκαν Γερμανόφωνα και τα Γυμνάσια υποδοχής Γαλλόφωνα και αντιστρόφως.
9. Σε πολλά σχολεία επίσης τα τμήματα της β΄ ξένης γλώσσας τα οποία δημιουργούνται υπερβαίνουν αρκετά τον ανώτερο αριθμό των τμημάτων Γενικής Παιδείας.
10. Καταστρατηγούνται όλες οι διατάξεις, οι οποίες αφορούν στην παράλληλη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας.
11. Σε πολλά σχολεία γίνονται συνεχείς ανακατατάξεις και μετακινήσεις μαθητών-μαθητριών στην προσπάθεια να επιτευχθεί ο «μαγικός» αριθμός 15, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη γλώσσα την οποία είχαν αρχίσει να διδάσκονται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να έχουν οριστικό πρόγραμμα τα σχολεία.
12. Στα Λύκεια χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης βρέθηκαν μπροστά στην απαγόρευση να διδαχθούν την γλώσσα, την οποία τους είχε δοθεί το δικαίωμα να επιλέξουν δύο μήνες πριν.
Ο σύλλογος καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας ζητάει:
Ι.) Την άμεση απόσυρση των παρακάτω Υπουργικών Αποφάσεων (ΥΑ):
Α) «Διδασκαλία ξένης γλώσσας στο Γενικό Λύκειο» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 86160/Γ2/28-07-2011)
B) «Διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 71103/Γ2/24-06-2011)
Γ) «Τροποποίηση – συμπλήρωση της με αριθ. Φ12/518/61284/Γ1/27-5-2011 Υπουργικής Απόφασης» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 66447/Γ1/10-06-2011)
Δ) «Διδασκαλία ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 61284/Γ1/27-05-2011)
ΙΙ.) Τον επανασχεδιασμό της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης που αφορά τη β ξένη γλώσσα, στον οποίο είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε και να συνδράμουμε.
Α) «Διδασκαλία ξένης γλώσσας στο Γενικό Λύκειο» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 86160/Γ2/28-07-2011)
B) «Διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 71103/Γ2/24-06-2011)
Γ) «Τροποποίηση – συμπλήρωση της με αριθ. Φ12/518/61284/Γ1/27-5-2011 Υπουργικής Απόφασης» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 66447/Γ1/10-06-2011)
Δ) «Διδασκαλία ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 61284/Γ1/27-05-2011)
ΙΙ.) Τον επανασχεδιασμό της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης που αφορά τη β ξένη γλώσσα, στον οποίο είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε και να συνδράμουμε.
Ο σύλλογος Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Νομού Πιερίας