Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Μια πρόταση για τη φετινή επέτειο της 28ης Οκτωβρίου...


Του Μιχάλη Η Παπαδόπουλου
 


Η επέτειος για την 28η Οκτωβρίου 1940 πλησιάζει. Ξέρω ότι πολλοί συνάδελφοι ετοιμάζουν λόγους, αναθέτουν σε μαθητές ποιήματα  με πατριωτικό περιεχόμενο, οργανώνουν τη χορωδία για τα τραγούδια της εποχής ή και τα αντιστασιακά τραγούδια της κατοχής. Ξέρω βέβαια ότι πολλοί τα έχουν  βαρεθεί όλα αυτά λόγω πολιτικής στάσης ή και λόγω της καταιγίδας των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που έχουν μετατρέψει τις σχολικές γιορτές σε επιπλέον «αγγαρεία».   Πέρα λοιπόν από τις παρελάσεις και την εξύμνηση του εθνικού φρονήματος του ελληνισμού η φετινή γιορτή μπορεί να λάβει ένα πιο επίκαιρο και...

πραγματικά βιωματικό περιεχόμενο. Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου θα αναφερθεί σύντομα και  περιεκτικά στα γεγονότα του ’40 ή και της σκληρής περιόδου της Κατοχής. Το μεγαλύτερο μέρος όμως θα μπορούσε να φέρει σε αρμονική συνέχεια με τα ιστορικά γεγονότα ένα πιο σύγχρονο και βαθιά επιδραστικό μήνυμα για τους σύγχρονους νέους.

Το «όχι» στον ιταλικό φασισμό μπορεί να μετατραπεί σε ΟΧΙ

• στο ξεπούλημα της Ελλάδας
• στην καπιταλιστική βαρβαρότητα όπως εκφράζεται με το φορολογικό «ξεζούμισμα» και  τη συρρίκνωση των ποσών για την Παιδεία και την Υγεία
• στην υποβάθμιση του σχολείου με  την απαξίωση της μόρφωσης, την απόσυρση των σχολικών βιβλίων την κατάργηση σχολικών μονάδων  και τις επερχόμενες απολύσεις.
• Στη φαυλοκρατία και τους «Λουδοβίκους» και «Κωλέττηδες» που κυβέρνησαν και εξακολουθούν να κυβερνούν αυτόν τον τόπο.
• στην οικονομική υποδούλωση, την ανεργία και τον εξανδραποδισμό του νέου εργαζομένου των 500 ευρώ.
• στα ναρκωτικά και στην νομιμοποίησή τους
• στον αυταρχισμό και την αστυνομοκρατία που διεισδύουν  στους εκπαιδευτικούς χώρους
• στο ρατσισμό και την ξενοφοβία
Φτιάξτε με τους μαθητές σας αφίσες, πανό, κείμενα,   παρουσιάσεις Power Point, δραματοποιήσεις και ό, τι άλλο νομίζετε ότι μπορεί να εκφράσει καλύτερα τη συγκεκριμένη στάση. Πιστεύω ότι τόσο η συγκεκριμένη επέτειος όσο και οι υπόλοιπες (17 Νοέμβρη, 25η Μαρτίου) προσφέρονται για μια τέτοια προσέγγιση.


Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος είναι φιλόλογος  στο Πειραματικό Λύκειο Αναβρύτων και Δρ Παιδαγωγικής
Aπό "alfavita"