Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Ψήφισμα ΚΣΣΕ – ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ Ή ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΥΠΟΤΕΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΙΚΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΣΤΗ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΚΥΠΡΟ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 7η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011



www.tanea-london.net

Ψήφισμα ΚΣΣΕ - Να μην αναγνωρίζουν  το παράνομο καθεστώς της Τουρκίας στα κατεχόμενα - την υποτελή διοίκηση της Τουρκίας
«Η Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης ΚΣΣΕ, καλεί, μεταξύ άλλων, όλες τις χώρες-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης να μην αναγνωρίζουν ή στηρίζουν με οποιοδήποτε τρόπο τις de facto αρχές εδαφών, που είναι αποτέλεσμα παράνομης διαίρεσης και ειδικά εκείνων που στηρίζονται πάνω σε ξένες στρατιωτικές επεμβάσεις.»



Η κατοχή ακυρώνει τη Συνθήκη Εγγυήσεως, λέει το ΚΣΣΕ Σύμφωνα με ειδικούς εμπειρογνώμονες, δημιουργείται σοβαρή
αμφιβολία κατά πόσο η Συνθήκη Εγγυήσεων μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται ως έγκυρη.
Αρκούντως σημαντικό ψήφισμα, με θετικές αναφορές για την Κύπρο, υιοθετήθηκε, κατά συντριπτική πλειοψηφία, στη διάρκεια συνεδρίας της ολομέλειας της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης τουΣυμβουλίου της Ευρώπης (ΚΣΣΕ), στο Στρασβούργο, στα πλαίσια του 4ου Μέρους της Συνόδου 2011 της Συνέλευσης. Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι αναφορές για το θέμα των εγγυήσεων.
Το ψήφισμα της έκθεσης της εισηγήτριας, εκ μέρους της Επιτροπής Νομικών και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της ΚΣΣΕ, Γερμανίδας βουλευτού, Μαρίνα Σούστερ, έχει τίτλο «Οι έννοιες της εθνικής κυριαρχίας και της κρατικής οντότητας, στα πλαίσια του σύγχρονου διεθνούς δικαίου, και η ανάγκη επαναπροσδιορισμού τους».
Το θέμα αυτό είχε οδηγηθεί ενώπιον της Επιτροπής Νομικών και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με πρωτοβουλία του Χρήστου Πουργουρίδη και άλλων μελών της Συνέλευσης.
Η ΚΣΣΕ, καλεί, μεταξύ άλλων, όλες τις χώρες-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης να μην αναγνωρίζουν ή στηρίζουν με οποιοδήποτε τρόπο τις de facto αρχές εδαφών, που είναι αποτέλεσμα παράνομης διαίρεσης και ειδικά εκείνων που στηρίζονται πάνω σε ξένες στρατιωτικές
επεμβάσεις.
Το υιοθετηθέν ψήφισμα αναφέρει επίσης, μεταξύ άλλων, πως στρατιωτικές επεμβάσεις, όπως αυτή που διενήργησε η Τουρκία στην
Κύπρο το 1974, οδήγησαν σε μαζικές παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και δεν έχουν επιφέρει, όπως διετείνοντο, μόνιμη
επίλυση του προβλήματος. Αναφέρεται επίσης πως διμερείς εγγυήσεις, όπως αυτές που δόθηκαν στο πλαίσιο της ανεξαρτησίας της Κύπρου, δεν απέτρεψαν διενέξεις.Τουναντίον, συνεχίζει το ψήφισμα, στην περίπτωση της Κύπρου, οιεγγυήσεις αυτές, χρησιμοποιήθηκαν ως πρόφαση για μονομερή στρατιωτική επέμβαση, κατά παράβαση του Άρθρου 2 (4) του Καταστατικού των Ηνωμένων Εθνών και των σχετικών προνοιών του
διεθνούς δικαίου, που απαγορεύει τη χρήση βίας.
Αναφέρει επίσης, πως ακόμη και στην περίπτωση που το διεθνές δίκαιο θα αναγνώριζε το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης εθνικών ή
εθνοτικών μειονοτήτων, η Συνέλευση θεωρεί ότι αυτό δεν θα παρείχε το αυτόματο δικαίωμα σε ενέργειες που να καταλήγουν στη διαίρεση
μιας χώρας. Εξάλλου, το επεξηγηματικό μνημόνιο της έκθεσης του ψηφίσματος, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι σύμφωνα με ειδικούς
εμπειρογνώμονες, δημιουργείται σοβαρή αμφιβολία κατά πόσο ηΣυνθήκη Εγγυήσεων μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται ως έγκυρη, λόγω της αρχής που υπαγορεύει πως η εγκυρότητα της μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση, όταν οι λόγοι εγκαθίδρυσης μιας Συνθήκης παύουν πλέον να υφίστανται ή επειδή υπήρξε σοβαρή παραβίαση από ένα από τα συμβαλλόμενα μέρη στη Συνθήκη, όπως στην περίπτωση της Κύπρου με τη στρατιωτική επέμβαση της Τουρκίας. Το ενδεχόμενο αυτό, συνεχίζει το κείμενο, δημιουργεί παράλληλα ένα μεγάλο ερωτηματικό, σε ό,τι αφορά στη νομιμότητα της ύπαρξης των βρετανικών «κυρίαρχων στρατιωτικών βάσεων», η ύπαρξη των οποίων στηρίζεται και πάλι, όπως υπενθυμίζει η εισηγήτρια, στη
Συνθήκη Εγκαθίδρυσης. Αναφέρεται επίσης πως η κυπριακή Ανεξαρτησία, η οποία ήταν συνδεδεμένη με μια πεπαλαιωμένη τριμερή Συμφωνία Εγγυήσεων, ήταν η τελευταία πράξη τερματισμού της αποικιοκρατίας στην Ευρώπη.
Αντέδρασαν έντονα οι Τούρκοι
Οι αναφορές προκάλεσαν την οργίλη αντίδραση, στη συζήτηση που ακολούθησε, τόσο μελών της τουρκικής αντιπροσωπείας στη Συνέλευση, όσο και του εκπροσώπου της τουρκοκυπριακής κοινότητας στη ΚΣΣΕ, οι οποίοι ισχυρίστηκαν, μεταξύ άλλων, πως τα όσα αναφέρονται είναι παραπλανητικά, κατά την έκφρασή τους.
Η εισηγήτρια της έκθεσης, απέρριψε κατηγορηματικά τους πιο πάνω ισχυρισμούς, παραπέμποντας τους, μεταξύ άλλων, στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για την Κύπρο.
Η ευρωβουλευτής, Ελένη Θεοχάρους με αφορμή το ψήφισμα σημειώνει ότι είναι ευκαιρία ώστε η Κύπρος να προχωρήσει στην ολοκληρωτική άσκηση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων και στην τεκμηριωμένη πολιτικά και νομικά διεκδίκηση της απαλλαγής της από τις ξένες εγγυήσεις και τις βρετανικές Βάσεις.
'Φ' 6.10.11
Για το πλήρες κείμενο της απόφασης του Συμβουλίου της Ευρώπης στο σύνδεσμο πιο
κάτω :
http://www.assembly.coe.int/Documents/WorkingDocs/Doc11/EDOC12689.pdfand par. 35 :
35. In order to guarantee the protection of human rights in the case of an unlawful
secession, the European Court of Human Rights has developed a jurisprudence which
holds the occupying power responsible for violations committed in the territory under
its de facto control. The Court developed this case law in dealing with applications
concerning the enforced disappearance of Greek Cypriots in the wake of the
Turkish military intervention in 1974 and in cases concerning the property rights of
displaced Greek Cypriots in view of the  de facto control exercised by Turkey
through the presence of a strong military contingent in this part of the
Cypriot territory. It was also applied in the Ilascu case, where the Russian
Federation, alongside the Republic of Moldova , was held responsible for the unlawful
detention of a political opponent of the  de facto authorities of Transnistria, due to
the territorial control exercised by the Russian military in this breakaway region of
Moldova . This  case law of the Court is fully in line with the abovementioned
development of a more human-rights oriented understanding of national sovereignty.

Βίντεο You Tube: Συνέντευξη Λουκαίδη: Ο πρώην Αναπληρωτής Γενικός Εισαγγελέας της Κυπριακής Δημοκρατίας και πρώην δικαστής του
ΕΔΑΔ, Ευρωπαικού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάντων, Λουκής Λουκαίδης απομυθοποιεί Τουρκία, Τσιμπίδη, «ΤΔΒΚ» : 
  http://www.youtube.com/watch?v=In8preoraSI

========================
Cyprus Action Network of America (CANA)
2578 Broadway #132
New York, NY 10025
New York: Tel. 917-699-9935
Email: cana@cyprusactionnetwork.org
www.cyprusactionnetwork.org
========================
Το Κυπριακό Δίκτυο Δράσης τής Αμερικής (CANA) είναι κίνημα βγαλμένο από τη βάση, μη κερδοσκοπικό, πουυποστηρίζει τη γνήσια
αυτοδιάθεση και τα ανθρώπινα δικαιώματα για τον λαό τής Κύπρου.
Για να προστεθείτε στη ηλ. Ταχυδρομική λίστα της επαγρύπνησης δράσης της CANA, ή για να συστήσετε τηνCANA σε έναν φίλο ή έναν
συνάδελφο, παρακαλώ διαβιβάστε το σχετικό όνομα και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με τον τίτλο
“προσθέστε το ηλεκτρονικό  ταχυδρομείο στην λίστα διανομής της CANA”, στο cana@cyprusactionnetwork.org
Ενθαρρύνεστε να διαβιβάσετε αυτήν την επαγρύπνησης δράσης σε πέντε ή περισσότερα άτομα που μπορει να
έχουν ενδιαφέρον για τις  ηλεκτρονικές διανομές μας ή για την αποστολή της CANA.
Μπορείτε να αναρτήσετε οποιαδήποτε άρθρο της CANA, δελτίο τύπου ή επαγρύπνησης δράσης στο διαδίκτυο εφ’ όσον πιστώνετε την CANA  και το συντάκτη (ες)