Την παρακάτω επιστολή κοινοποίησε η νεολαία ΠΑΣΟΚ στους υπουργούς Οικονομικών, Διοικητικής μεταρρύθμισης και στους προέδρους της διαρκούς επιτροπής οικονομικών υποθέσεων και επιτροπή δημόσιας διοίκησης
«Αξιότιμη Κυρία και Κύριοι,
Με την παρούσα επιστολή, θα ήθελα να εκφράσω, ως Γραμματέας της Εθνικής Αντιπροσωπείας της Νεολαίας ΠΑ.ΣΟ.Κ θέσεις σχετικά με τη συζήτηση και επικείμενη ψήφιση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο του Σχεδίου Νόμου «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015».
Απόψεις, που προέκυψαν μέσα και από διάλογο με φορείς εργαζομένων του Δημοσίου, που εκπροσωπούν ιδίως νεότερες γενιές δημοσίων υπαλλήλων, όπως η Ένωση Αποφοίτων Εθνικής σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Σωματείο Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού του Δημοσίου.
Κατ’ αρχάς πρέπει να κάνουμε μια παραδοχή. Το Ενιαίο Μισθολόγιο αποτελεί αυτό καθεαυτό μια ρύθμιση προοδευτική,, που αντιμετωπίζει ενιαία και ισότιμα τους εργαζομένους του ιδίου υπηρεσιακού κλάδου. Είναι όμως απαράδεκτο και προβληματικό να χρησιμοποιείται το Ενιαίο Μισθολόγιο, ως όχημα βίαιης μισθολογικής ανατροπής για τους εργαζομένους, χωρίς πρόνοιες για μεταβατικές περιόδους, πράγμα που έχει άμεσο και δραματικό αντίκτυπο στη ζωή και στην οικογένεια των εργαζομένων αυτών.
Ιδίως, όταν οι οριζόντιες αυτές περικοπές συνοδεύονται με ρυθμίσεις, όπως η μείωση του αφορολόγητου (σε εισοδήματα που κατά τεκμήριο δεν αποκρύβονται), οι έκτακτες εισφορές αλλά και με κατάργηση πληθώρας φοροαπαλλαγών. Να σημειωθεί τέλος ότι τα εισοδήματα αυτά είχαν ήδη δεχτεί μια μεγάλη μείωση κατά το 2010, μετά την ψήφιση του Μνημονίου Συνεργασίας με Ε.Ε, Δ.Ν.Τ. και Ε.Κ.Τ.
Οι εισοδηματικές αυτές απώλειες σε συνδυασμό με την εισαγωγή της εργασιακής εφεδρείας, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν και θα ανατροφοδοτήσουν το φαύλο κύκλο της ύφεσης, με αποτέλεσμα να τεθούν σε αμφιβολία και οι δημοσιονομικοί στόχοι, που τίθενται.
Το ίδιο σημαντικές όμως, είναι και οι θεσμικές ρυθμίσεις, που προβλέπονται τόσο στις πάγιες όσο και στις μεταβατικές διατάξεις του Σχεδίου Νόμου. Ρυθμίσεις, που θα αναμέναμε να καταπολεμήσουν το πελατειακό κράτος και να χτίσουν μια σύγχρονη και αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση, με σκοπό της καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του Έλληνα πολίτη.
Δυστυχώς όμως διαπιστώνουμε, ότι υπάρχουν ασαφείς, νεφελώδεις και άδικες προβλέψεις, που λειτουργούν στην αντίθετη κατεύθυνση από τις επιδιώξεις του Σχεδίου Νόμου. Αυτές τις ρυθμίσεις, οφείλετε ως αρμόδιοι Υπουργοί και Κοινοβουλευτικές Επιτροπές να επανεξετάσετε και αναθεωρήσετε.
Ειδικότερα:
Στο άρθρο 5, που ρυθμίζει τα θέματα κινητικότητας των Υπαλλήλων του Κράτους. Τα κριτήρια που θεσπίζονται (υπηρεσιακές ανάγκες και συμφέρον του υπαλλήλου) είναι γενικά και καταλείπουν ευρύτατο περιθώριο εκτίμησης. Προτείνουμε σαφή προσδιορισμό των κριτηρίων μετακίνησης, που θα λαμβάνει υπόψη την αίτηση του υπαλλήλου, θα θέτει γεωγραφικούς περιορισμούς στη μετακίνηση (εκτός αν υπάρχει αντίθετη αίτηση) και ανώτατο χρονικό όριο της μετακίνησης, ανανεούμενο για ίσο χρονικό διάστημα κατά την ίδια διαδικασία.
Στο άρθρο 6, που ρυθμίζει το Σύστημα Βαθμολογικής Κατάταξης. Η προτεινόμενη ρύθμιση δεν λαμβάνει υπόψη και αγνοεί το σύνολο των διοικητικών στελεχών, που είναι κατά βάση Νέοι Άνθρωποι και έχουν με κόπο αποκτήσει επιστημονική και μακρόχρονη επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι αδιανόητο αυτά τα στελέχη, να «γκρεμίζονται» και να εγκλωβίζονται βαθμολογικά, τη στιγμή μάλιστα είναι ό,τι καλύτερο έχει η διοικητική μηχανή σήμερα. Προτείνουμε για τα στελέχη αυτά υψηλότερο εισαγωγικό βαθμό από τον προβλεπόμενο.
Στο άρθρο 28, που περιλαμβάνεται στις Μεταβατικές και Τελικές Διατάξεις του Δευτέρου Κεφαλαίου για την Κατάταξη και τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής του υπηρετούντος προσωπικού. Όπως επισημάναμε παραπάνω, με τη διάταξη αυτή δημιουργείται ένα νεφελώδες τοπίο, όπου δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση για τους υπαλλήλους με αυξημένα τυπικά προσόντα (απόφοιτοι ΕΣΔΔ και ΕΣΤΑ, κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων, Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό). Αυτό οδηγεί σε βαθμολογικό και μισθολογικό υποβιβασμό στελεχών, που έχουν ικανότητες ή έχουν ήδη κριθεί αξιοκρατικά και σε ενδεχόμενη αυθαιρεσία των εκάστοτε Υπουργών σε ό,τι αφορά τις επιλογές των Προϊσταμένων. Γι’ αυτό προτείνουμε ενίσχυση του πλαισίου αξιοκρατικής επιλογής των Προϊσταμένων των Υπηρεσιακών μονάδων και ιδιαίτερη μέριμνα για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, που διαθέτουν αυξημένα προσόντα, με στόχο τη δημιουργία ταχείας εξέλιξης στελεχών, όπως συμβαίνει σε χώρες με προηγμένα διοικητικά συστήματα.
Στο άρθρο 40 παράγραφος 2, όπου υπάρχει η πρόβλεψη, ότι το σύνολο εισακτέων της ΕΣΔΔΑ μπορεί να είναι αποκλειστικά δημόσιοι υπάλληλοι, κατά την κρίση του αρμόδιου Υπουργού. Είναι πραγματικά ατυχές να αποκλείονται οι νέοι επιστήμονες της Ελλάδας, από την εισαγωγή τους στην Εθνική Σχολή Δημόσιας διοίκησης, κάτι που θα σημάνει αφενός υποβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης, που δεν θα ανανεώνεται με νέους ανθρώπους αφετέρου εκφυλισμό της Σχολής από παραγωγική σχολή της Δημόσιας Διοίκησης σε επιμορφωτικό πρόγραμμα των δημοσίων υπαλλήλων. Γι’ αυτό προτείνουμε την απόσυρση της διάταξης αυτής.
Τέλος χρειάζεται μια ιδιαίτερη μνεία για το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (ΕΕΠ) του Δημοσίου. Τα στελέχη που ανήκουν στο ΕΕΠ της Δημόσιας διοίκησης, αποτελούν υπαλλήλους με αυξημένα τυπικά προσόντα, με ενεργή προσφορά και συμβολή στην αποτελεσματικότητα της. Πιστεύουμε ότι αυτό πρέπει να αποτυπωθεί και στο υπό ψήφιση Σχέδιο Νόμου στις εξής κατευθύνσεις.
1. Να καθορίζεται το ΕΕΠ ως διακριτή κατηγορία και να ενταχθεί στο υπό ψήφιση βαθμολόγιο. Οι Ειδικοί Επιστήμονες, που είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού να κατατάσσονται με το βαθμό Δ’ και οι κάτοχοι διδακτορικού με το βαθμό Γ’.
2. Να αρθούν οι διαφοροποιήσεις, που προβλέπονται στην εξέλιξη των νεοεισερχόμενων και υπηρετούντων υπαλλήλων. Αντίθετα πρέπει να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση και όχι δημιουργία υπαλλήλων δύο ταχυτήτων.
3. Να αρθεί η εξαίρεση που αφορά το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό, που υπηρετεί σε Ανεξάρτητες Αρχές και να υπάρχει ενιαία ρύθμιση για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των Ειδικών Επιστημόνων, όπου και αν υπηρετούν.
1. Να καθορίζεται το ΕΕΠ ως διακριτή κατηγορία και να ενταχθεί στο υπό ψήφιση βαθμολόγιο. Οι Ειδικοί Επιστήμονες, που είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού να κατατάσσονται με το βαθμό Δ’ και οι κάτοχοι διδακτορικού με το βαθμό Γ’.
2. Να αρθούν οι διαφοροποιήσεις, που προβλέπονται στην εξέλιξη των νεοεισερχόμενων και υπηρετούντων υπαλλήλων. Αντίθετα πρέπει να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση και όχι δημιουργία υπαλλήλων δύο ταχυτήτων.
3. Να αρθεί η εξαίρεση που αφορά το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό, που υπηρετεί σε Ανεξάρτητες Αρχές και να υπάρχει ενιαία ρύθμιση για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των Ειδικών Επιστημόνων, όπου και αν υπηρετούν.
Θέλω να πιστεύω ότι οι προτάσεις αυτές θα αξιολογηθούν και θα ληφθούν υπόψη κατά τη συζήτηση και ψήφιση του Σχεδίου Νόμου, την ερχόμενη εβδομάδα στην Ελληνική Βουλή.
Πέρα όμως από τις θέσεις ουσίας υπάρχει και κάτι πιο σημαντικό. Είναι η αγωνία των Νέων Ανθρώπων για το παρόν και το μέλλον της Πατρίδας μας. Αυτό δεν περνάει μέσα από τον εργασιακό μεσαίωνα, τις δραματικές εισοδηματικές μειώσεις, την κοινωνία της ανισότητας και του χάους.
Το παρόν και το μέλλον συνδέεται άρρηκτα με Σχέδιο, Κοινωνική Συμφωνία, Συμμαχίες με τις υγιείς Δυνάμεις του τόπου, Παραγωγική ανασυγκρότηση, Εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης με Αξιοκρατία και Διαφάνεια, Αναπτυξιακή Ανάταση και Δίκαιη Διανομή του παραγόμενου Πλούτου, Κοινωνική Δικαιοσύνη και Αλληλεγγύη.
Έτσι θα αισθανθεί ο Λαός ότι οι θυσίες του πιάνουν τόπο.
Έτσι θα αισθανθεί ο Λαός ότι οι θυσίες του πιάνουν τόπο.
Έτσι θα χαράξουμε την πορεία της εξόδου από την Κρίση και της απεξάρτησης από κάθε είδους «επιτηρητές».
Αυτή την Ελλάδα ονειρευόμαστε.: i-reporter.gr