Κάν’ το όπως η Κάρλα!...
Tου Κοσμά Βίδου
Το δις εξαµαρτείν ου... µητρός σοφής: η Κάρλα Μπρούνι-Σαρκοζί µετά το κυνηγητό που δέχτηκε από τους παπαράτσι στην πρώτη της εγκυµοσύνη-γέννα και στη συνέχεια στην καθηµερινή ζωή της µε τον ...
γιο της (τον οποίο η ίδια είχε εκθέσει στα media), δήλωσε ότι θα κρατήσει τη νεογέννητη κόρη της µακριά από φωτογράφους και δηµοσιογράφους. Θα το κάνει; Το σίγουρο είναι ότι µε την άρνησή της να δοθούν σε περιοδικά και εφηµερίδες φωτογραφίες της Τζούλια Μπρούνι-Σαρκοζί κατάφερε να στρέψει επάνω της τα φώτα της δηµοσιότητας πιο έντονα από κάθε άλλη φορά – µε εξαίρεση τις πρώτες ηµέρες του ειδυλλίου της µε τον Νικολά Σαρκοζί. Ενίοτε το «µην ενοχλείτε» είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να γίνεις το κέντρο της προσοχής χωρίς... να το έχεις προκαλέσει. Ευφυές το επικοινωνιακό παιχνίδι της πρώτης κυρίας της Γαλλίας, που έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι ξέρει να κερδίζει τις εντυπώσεις. Κατά πολλούς, εξάλλου, χωρίς την παρουσία της η δηµοτικότητα του Νικολά θα ήταν πολύ πιο χαµηλά από εκεί όπου βρίσκεται σήµερα. Τώρα η Μπρούνι, µε τη µετρηµένη στάση που τήρησε και τηρεί µετά τη γέννα της κόρης της, κατάφερε και να ασχολούνται όλοι µαζί της και να ξεχωρίσει ως πρότυπο επώνυµης µάνας που δεν χρησιµοποιεί το παιδί της για να ικανοποιήσει τη µαταιοδοξία της. Αυτό, τη στιγµή που οι έλληνες σταρ-νεόκοποι πατέρες και µητέρες δεν διανοούνται να βγουν από το µαιευτήριο αν δεν τους περιµένουν οι κάµερες.
Το είδαµε προσφάτως: µε τους δηµοσιογράφους να τους υποδέχονται παρακαλώντας τους για µια δήλωση και κρατώντας αγκαλιά τη νεογέννητη κόρη τους βγήκαν από το µαιευτήριο η τραγουδίστρια Πέγκυ Ζήνα και ο σύζυγός της. Κολληµένος δίπλα τους και ο µαιευτήρας της Ζήνα, ο οποίος είχε προηγουµένως εµφανιστεί σε ψυχαγωγική εκποµπή για να αποκαλύψει ότι «η µικρή Ηλέκτρα είναι ίδιος ο µπαµπάς της».
Λίγες ηµέρες µετά, κρατώντας τον νεογέννητο γιο τους αγκαλιά εξήλθαν από το µαιευτήριο η Κάτια Ζυγούλη και ο Σάκης Ρουβάς. Με τις τηλεοπτικές κάµερες να συνωστίζονται µπροστά τους, τη στιγµή που δεκάδες χιλιάδες πολίτες διαδήλωναν αντιδρώντας στην ψήφιση του πολυνοµοσχεδίου. Ηταν προκλητικό: ο λαός να αγωνιά για το παρόν και το µέλλον του και µερίδα του Τύπου να επιµένει στο lifestyle, µε τους εκπροσώπους του, ζαλισµένους από τον αυτοθαυµασµό, να µην έχουν επίγνωση της κακής εικόνας που παρουσίαζαν.
Βεβαίως, δεν χρειαζόταν η οικονοµική συγκυρία για να καταλάβουµε πόσο άστοχο και κακόγουστο είναι να χρησιµοποιείς τις προσωπικές στιγµές σου προκειµένου να υπάρχεις. Και, επιτέλους, το να τεκνοποιείς είναι κάτι που το κάνουν όλοι, δεν αποτελεί προνόµιο των επωνύµων ώστε να προβάλλεται µε τόση επιµονή από τους ίδιους και από εκείνους που ζουν για να καταγράφουν την καθηµερινότητά τους· ειδικά όταν στο παιχνίδι µπαίνουν, εν αγνοία τους, τα παιδιά. «Η έκθεση στη δηµόσια ζωή είναι µια επιλογή που πρέπει να γίνεται από ενηλίκους» όπως δήλωσε και η Μπρούνι, βάζοντας σαφώς τα όρια που πολλοί αρνούνται να διακρίνουν. Αραγε, διαθέτει την απαραίτητη σύνεση και δύναµη ώστε να συνεχίσει στο ίδιο µοτίβο; Οπως και αν έχει, το πρόσφατο παράδειγµά της αξίζει να καταγραφεί ως ιδανική διαχείριση, όχι µόνο της οικογενειακής ευτυχίας αλλά και της δικής της δηµόσιας εικόνας που τόσο αναβαθµίστηκε. Οι δικοί µας να τα βλέπουν...
Αιμοβόρα ενημέρωση
Το ένα µετά το άλλο τα βίντεο από τη διαπόµπευση του Μοαµάρ Καντάφι (και στη συνέχεια του άψυχου σώµατός του) εµφανίζονταν στο Internet για περισσότερο από µία εβδοµάδα µε αρκετά δελτία ειδήσεων να τα επαναπροβάλλουν καλώντας µας να αποµακρύνουµε τα παιδιά από την τηλεόραση. Ενα αποτρόπαιο «σόου» αίµατος και βίας, καθαρά για... λόγους ενηµέρωσης; Ωστόσο η είδηση του θανάτου του ήταν αρκετή.
Το δις εξαµαρτείν ου... µητρός σοφής: η Κάρλα Μπρούνι-Σαρκοζί µετά το κυνηγητό που δέχτηκε από τους παπαράτσι στην πρώτη της εγκυµοσύνη-γέννα και στη συνέχεια στην καθηµερινή ζωή της µε τον ...
γιο της (τον οποίο η ίδια είχε εκθέσει στα media), δήλωσε ότι θα κρατήσει τη νεογέννητη κόρη της µακριά από φωτογράφους και δηµοσιογράφους. Θα το κάνει; Το σίγουρο είναι ότι µε την άρνησή της να δοθούν σε περιοδικά και εφηµερίδες φωτογραφίες της Τζούλια Μπρούνι-Σαρκοζί κατάφερε να στρέψει επάνω της τα φώτα της δηµοσιότητας πιο έντονα από κάθε άλλη φορά – µε εξαίρεση τις πρώτες ηµέρες του ειδυλλίου της µε τον Νικολά Σαρκοζί. Ενίοτε το «µην ενοχλείτε» είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να γίνεις το κέντρο της προσοχής χωρίς... να το έχεις προκαλέσει. Ευφυές το επικοινωνιακό παιχνίδι της πρώτης κυρίας της Γαλλίας, που έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι ξέρει να κερδίζει τις εντυπώσεις. Κατά πολλούς, εξάλλου, χωρίς την παρουσία της η δηµοτικότητα του Νικολά θα ήταν πολύ πιο χαµηλά από εκεί όπου βρίσκεται σήµερα. Τώρα η Μπρούνι, µε τη µετρηµένη στάση που τήρησε και τηρεί µετά τη γέννα της κόρης της, κατάφερε και να ασχολούνται όλοι µαζί της και να ξεχωρίσει ως πρότυπο επώνυµης µάνας που δεν χρησιµοποιεί το παιδί της για να ικανοποιήσει τη µαταιοδοξία της. Αυτό, τη στιγµή που οι έλληνες σταρ-νεόκοποι πατέρες και µητέρες δεν διανοούνται να βγουν από το µαιευτήριο αν δεν τους περιµένουν οι κάµερες.
Το είδαµε προσφάτως: µε τους δηµοσιογράφους να τους υποδέχονται παρακαλώντας τους για µια δήλωση και κρατώντας αγκαλιά τη νεογέννητη κόρη τους βγήκαν από το µαιευτήριο η τραγουδίστρια Πέγκυ Ζήνα και ο σύζυγός της. Κολληµένος δίπλα τους και ο µαιευτήρας της Ζήνα, ο οποίος είχε προηγουµένως εµφανιστεί σε ψυχαγωγική εκποµπή για να αποκαλύψει ότι «η µικρή Ηλέκτρα είναι ίδιος ο µπαµπάς της».
Λίγες ηµέρες µετά, κρατώντας τον νεογέννητο γιο τους αγκαλιά εξήλθαν από το µαιευτήριο η Κάτια Ζυγούλη και ο Σάκης Ρουβάς. Με τις τηλεοπτικές κάµερες να συνωστίζονται µπροστά τους, τη στιγµή που δεκάδες χιλιάδες πολίτες διαδήλωναν αντιδρώντας στην ψήφιση του πολυνοµοσχεδίου. Ηταν προκλητικό: ο λαός να αγωνιά για το παρόν και το µέλλον του και µερίδα του Τύπου να επιµένει στο lifestyle, µε τους εκπροσώπους του, ζαλισµένους από τον αυτοθαυµασµό, να µην έχουν επίγνωση της κακής εικόνας που παρουσίαζαν.
Βεβαίως, δεν χρειαζόταν η οικονοµική συγκυρία για να καταλάβουµε πόσο άστοχο και κακόγουστο είναι να χρησιµοποιείς τις προσωπικές στιγµές σου προκειµένου να υπάρχεις. Και, επιτέλους, το να τεκνοποιείς είναι κάτι που το κάνουν όλοι, δεν αποτελεί προνόµιο των επωνύµων ώστε να προβάλλεται µε τόση επιµονή από τους ίδιους και από εκείνους που ζουν για να καταγράφουν την καθηµερινότητά τους· ειδικά όταν στο παιχνίδι µπαίνουν, εν αγνοία τους, τα παιδιά. «Η έκθεση στη δηµόσια ζωή είναι µια επιλογή που πρέπει να γίνεται από ενηλίκους» όπως δήλωσε και η Μπρούνι, βάζοντας σαφώς τα όρια που πολλοί αρνούνται να διακρίνουν. Αραγε, διαθέτει την απαραίτητη σύνεση και δύναµη ώστε να συνεχίσει στο ίδιο µοτίβο; Οπως και αν έχει, το πρόσφατο παράδειγµά της αξίζει να καταγραφεί ως ιδανική διαχείριση, όχι µόνο της οικογενειακής ευτυχίας αλλά και της δικής της δηµόσιας εικόνας που τόσο αναβαθµίστηκε. Οι δικοί µας να τα βλέπουν...
Αιμοβόρα ενημέρωση
Το ένα µετά το άλλο τα βίντεο από τη διαπόµπευση του Μοαµάρ Καντάφι (και στη συνέχεια του άψυχου σώµατός του) εµφανίζονταν στο Internet για περισσότερο από µία εβδοµάδα µε αρκετά δελτία ειδήσεων να τα επαναπροβάλλουν καλώντας µας να αποµακρύνουµε τα παιδιά από την τηλεόραση. Ενα αποτρόπαιο «σόου» αίµατος και βίας, καθαρά για... λόγους ενηµέρωσης; Ωστόσο η είδηση του θανάτου του ήταν αρκετή.