γράφει ο Αγγελος Αγγελίδης
Αιγίνιο
Οι επόμενες σκέψεις γεννήθηκαν με αφορμή ένα σχόλιο που διάβασα κάπου. Αναφέρεται, πιθανόν με άλλα νοήματα, στον τρόπο καταμέτρησης των επισκεπτών της 3ης ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ που πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη (περιοχή Ανδρομάχης).
Αναμφίβολα τέτοιες δράσεις και κινήσεις από όπου και να πηγάζουν σαν ιδέες και από όπου να προέρχονται και να οργανώνονται είναι θετικές και σαφώς προσθέτουν καλά αποτελέσματα στην κίνηση των Εμπόρων και των Βιοτεχνών της περιοχής μας. Οι κάτοικοι της Πιερίας επίσης έχουν τη δυνατότητα να βρουν εύκολα και γρήγορα σε ένα τόσο συγκεντρωμένο χώρο πολλά προϊόντα που τους ενδιαφέρουν ή θα τους απασχολήσουν σαν επαγγελματίες ή σαν μεμονωμένοι καταναλωτές και χρήστες στη δουλειά τους. Εξ άλλου είναι σε όλους γνωστό πως το πρώτο που στοχεύουν οι μοντέρνες και σύγχρονες θεωρίες του MARKETING και του ΕΜΠΟΡΙΟΥ είναι η πετυχημένη διαφήμιση, η σωστή προβολή, η άμεση επαφή εμπόρου και καταναλωτή.
Για να επιτευχθούν όμως οι τρεις παραπάνω απαραίτητες δράσεις (Διαφήμιση-Προβολή-Επαφή) πρέπει να προσεχθούν αρκετές λεπτομέρειες. Μία από όλες θεωρώ ότι είναι το συνεχές κάλεσμα του καταναλωτή και ο σχετικός ξεσηκωμός του με αποτέλεσμα την απομάκρυνσή του από τον κύριο στόχο που είναι η συνεχής εργασία και η παραγωγή. Και ψυχολογικά ακόμη δρα αρνητικά η συχνή επανάληψη ίδιων φαινομένων που κουράζει και τελικά αδρανοποιεί.
Δημιουργούνται επίσης αρνητικές επιπτώσεις και στον υπόλοιπο παραγωγικό τομέα (κατασκευαστές - βιοτέχνες - εργοστάσια) στους οποίους θα κοστίσουν τόσο σε απόλυτο χρήμα όσο και σε εργατοώρες. Αυτό συμβαίνει σε μικρού μεγέθους Εκθέσεις και Δράσεις διότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες είναι μικρών δυνατοτήτων (μόνοι τους θα μεταφέρουν, θα στήσουν και θα ξεστήσουν τον εκθεσιακό εξοπλισμό) και θα αναγκάζονται να εγκαταλείπουν τη συνέχεια της παραγωγικής δουλειάς τους. Δεν διαθέτουν το ειδικό τμήμα MARKETING και ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (όπως οι μεγάλες Βιομηχανίες), με συνέπεια να αυξάνονται τα κοστολόγια σε τέτοιες συμμετοχές που πιθανόν να γίνουν και απαγορευτικά για τις επόμενες.
Τα παραπάνω δεδομένα λοιπόν κάπου πρέπει να καταλήγουν.
Στην Πιερία φέτος και μάλιστα μέσα σε ένα μήνα (Σεπτέμβριος) είχαμε τρεις Δράσεις με τους ίδιους στόχους:
1. ΕΤΗΣΙΑ ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ ΑΙΓΙΝΙΟΥ, από 10 μέχρι 18 Σεπτεμβρίου.
2. ΕΤΗΣΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ ΚΑΡΙΤΣΑΣ , στις 17 και 18 Σεπτεμβρίου.
3. ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, από 30 Σεπτεμβρίου μέχρι 5 Οκτωβρίου.
Αν δούμε προσεκτικά ποιοί καλούνται να συμμετέχουν και σαν ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ και σαν ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ θα καταλήξουμε ότι το συντριπτικό ποσοστό είναι κάτοικοι της Πιερίας (πιο συγκεκριμένα για την Δράση 1 γύρω στα 60% Πιεριείς και 40% από όμορους νομούς Ημαθίας, Πέλλας, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης κλπ. Για τις Δράσεις 2 και 3 πάνω από 95% είναι Πιεριείς). Κινδυνεύουμε έτσι να φορτώσουμε υπερβολικά με δραστηριότητες και έξοδα στην ίδια χρονική περίοδο τους ίδιους πολίτες κάτι που θα οδηγήσει στην αδιαφορία, στην αδράνεια και στην μελλοντική συνεπώς αποτυχία αυτών των τόσο λογικών και απαραίτητων κατά άλλα προσπαθειών Φορέων και Στελεχών που αγωνίζονται για την Τοπική Οικονομία.
Κατά προσωπική μου εκτίμηση και ταπεινή άποψή μου είναι απαραίτητο να προσεχθούν ιδιαίτερα μερικά οργανωτικά σημεία :
1. να μην συμπίπτουν χρονικά όμοιες δραστηριότητες
(για παράδειγμα η ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ να γίνεται τους ανοιξιάτι-κους μήνες, η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ να γίνεται στις 6 και 7 Ιουλίου τότε που όλοι οι Πιεριείς επισκέπτονται το Πανηγύρι της Καρίτσας).
2. να ξαναμελετηθούν οι συνεργασίες εμπλεκόμενων στις Δράσεις Φορέων
(για παράδειγμα Η ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΙΕΡΙΑΣ όταν γίνεται μπορεί να ενσωματωθεί εύκολα και λογικά στην ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ ΑΙΓΙΝΙΟΥ όπου υπάρχει ασύγκριτα μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και από τους όμορους νομούς προς ουσιαστικό όφελος όλων. Χωρίς αμφιβολία οι υπεύθυνοι της ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗΣ στο Αιγίνιο βλέποντας μπροστά και με δημιουργικό μάτι θα προσφέρουν τα μέγιστα για να επιτευχθεί μια τέτοια συνεργασία.
Ενώ λειτουργούσε η ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ο Δήμος Αιγινίου είχε Περίπτερο Προβολής στην ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ στην Καρίτσα. Οι συνεργασίες καλές και απαραίτητες αλλά όχι η μια να δημιουργεί προβλήματα στην άλλη.
Καλό είναι επίσης να προσεχθεί και να ληφθεί μέριμνα από τον καθένα μας για τη σπάταλη και αντιαισθητική χαρτορύπανση με τα διάφορα διαφημι-στικά φυλλάδια και περιοδικά. Μοιράζονται επί αμοιβή τις περισσότερες φορές από επιπόλαια παιδιά ή από ασυνείδητους πρόσκαιρα εργαζόμενους και χωρίς να υπολογίζουν και να αξιοποιούν σωστά το διαφημιστικό υλικό το πετούν κυριολεκτικά καταλήγοντας χαρτορύπανση σε δρόμους και πλατείες).
και…., έτι πολλά