Πέθανε ο «αρχιτέκτονας» των τελετών των βραβείων Όσκαρ
Σε ηλικία 77 ετών πέθανε στο Λος Αντζελες ο Αμερικανός σκηνοθέτης και παραγωγός Γκίλμπερτ Κέιτς,
του οποίου το έργο ως παραγωγού των τελετών απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (Όσκαρ) επισκίασε...τις λίγες αλλά καλές κινηματογραφικές ταινίες που είχε σκηνοθετήσει.
Ο Κέιτς υπήρξε ο παραγωγός 14 απονομών κατά τη διάρκεια 18 ετών, ενώ ήταν επίσης ο πρόεδρος του Σωματείου Σκηνοθετών Αμερικής.
Ο Γκίλμπερτ Κέιτς λάτρευε τα Όσκαρ. Είχε μάλιστα πει κάποτε ότι «αν θέλει κανείς να δει τι είναι η Αμερική, ας δει τα Όσκαρ».
Κατά τα άλλα, γνωστότερη κινηματογραφική ταινία του είναι το οικογενειακό δράμα Ποτέ δεν τραγούδησα για τον πατέρα μου (1970) που οδήγησε στις υποψηφιότητες των Όσκαρ τους ηθοποιούς Τζιν Χάκμαν και Μέλβιν Ντάγκλας και τον σεναριογράφο Ρόμπερτ Αντερσον.
Δύο χρόνια αργότερα, ένα άλλο δράμα του Κέιτς, το Καλοκαιρινοί πόθοι, χειμωνιάτικα όνειρα, οδήγησε στις υποψηφιότητες των Οσκαρ τις ηθοποιούς Σίλβια Σίντνεϊ και Τζόαν Γούντγουορντ.
Είναι μάλλον ειρωνικό που παρ' ότι το όνομα του Γκίλμπερτ Κέιτς υπήρξε τόσο πολύ συνδεδεμένο με τα Όσκαρ, ο ίδιος ούτε κέρδισε ποτέ κανένα αλλά ούτε υπήρξε καν υποψήφιος.
του οποίου το έργο ως παραγωγού των τελετών απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (Όσκαρ) επισκίασε...τις λίγες αλλά καλές κινηματογραφικές ταινίες που είχε σκηνοθετήσει.
Ο Κέιτς υπήρξε ο παραγωγός 14 απονομών κατά τη διάρκεια 18 ετών, ενώ ήταν επίσης ο πρόεδρος του Σωματείου Σκηνοθετών Αμερικής.
Ο Γκίλμπερτ Κέιτς λάτρευε τα Όσκαρ. Είχε μάλιστα πει κάποτε ότι «αν θέλει κανείς να δει τι είναι η Αμερική, ας δει τα Όσκαρ».
Κατά τα άλλα, γνωστότερη κινηματογραφική ταινία του είναι το οικογενειακό δράμα Ποτέ δεν τραγούδησα για τον πατέρα μου (1970) που οδήγησε στις υποψηφιότητες των Όσκαρ τους ηθοποιούς Τζιν Χάκμαν και Μέλβιν Ντάγκλας και τον σεναριογράφο Ρόμπερτ Αντερσον.
Δύο χρόνια αργότερα, ένα άλλο δράμα του Κέιτς, το Καλοκαιρινοί πόθοι, χειμωνιάτικα όνειρα, οδήγησε στις υποψηφιότητες των Οσκαρ τις ηθοποιούς Σίλβια Σίντνεϊ και Τζόαν Γούντγουορντ.
Είναι μάλλον ειρωνικό που παρ' ότι το όνομα του Γκίλμπερτ Κέιτς υπήρξε τόσο πολύ συνδεδεμένο με τα Όσκαρ, ο ίδιος ούτε κέρδισε ποτέ κανένα αλλά ούτε υπήρξε καν υποψήφιος.