Σε περικοπές των αγορών τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων θα προχωρήσουν οι Έλληνες καταναλωτές και φέτος, καθώς η απαισιοδοξία τους επιδεινώνεται, σύμφωνα με την...
14η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές συνήθειες κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο. Η μελέτη καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (18.354 άτομα), ηλικίας μεταξύ 18-65 ετών, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος σκέψης τους και να καταγραφούν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, διασκέδαση εκτός σπιτιού και φαγητό για τα γιορτινά γεύματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι οι πιο απογοητευμένοι καταναλωτές, σε σύγκριση με το υπόλοιπο δείγμα, σχετικά με την κατάσταση της οικονομίας, με το 92% να υποστηρίζει ότι η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και το 81% να δηλώνει ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική του δύναμη. Χρηστικά και φθηνά δώρα για φέτος Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον θα οδηγήσει τους Έλληνες να προβούν σε περαιτέρω περικοπή του ήδη μειωμένου χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους κατά 22%. Σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές στη χώρα μας θα είναι πιο συγκρατημένοι, προετοιμασμένοι να προσφέρουν δώρα σε μικρότερο αριθμό ατόμων, λιγότερο παρορμητικοί, αλλά και προσεκτικοί ως προς τις τιμές και τη χρηστικότητα των δώρων και των προϊόντων, που πρόκειται να αγοράσουν φέτος τα Χριστούγεννα. Ειδικότερα, οι Έλληνες φαίνεται ότι θα περιορίσουν τη χρήση της πίστωσης, θα αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και θα στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την ίδια στιγμή, είναι προετοιμασμένοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), εξόδους για φαγητό (86%), οικιακά αγαθά, όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές, έπιπλα, (83%) και διασκέδαση (80%), ενώ λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα. Συμβατικά καταστήματα εναντίον του Iντερνετ Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνδυάζουν ήδη τα καταστήματα και το διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της αγοραστικής διαδικασίας. Οι προηγούμενες έρευνες υπογράμμιζαν την ανάδυση του διαδικτύου ως ένα κανάλι λιανικών αγορών από μόνο του για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο. Προχωρώντας, πέραν από τον απλουστευτικό διαχωρισμό μεταξύ των αγορών μέσω διαδικτύου (online) και εκτός διαδικτύου, οι ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν αποφασίσει να κάνουν χρήση και των δύο καναλιών και στα τρία βήματα της αγοραστικής διαδικασίας: αναζήτηση, σύγκριση και αγορά. Σύμφωνα με τη μελέτη, σχεδόν οι μισοί από τους ευρωπαίους καταναλωτές χρησιμοποιούν ήδη και τα συμβατικά καταστήματα και το διαδίκτυο, για να αναζητήσουν και να συγκρίνουν προϊόντα. Ένας στους τρεις καταναλωτές σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει εφέτος τόσο τα συμβατικά καταστήματα όσο και το ίντερνετ, προκειμένου να αγοράσει συγκεκριμένα προϊόντα ή δώρα. Χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο, για να αναζητήσουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα, οι καταναλωτές θα στραφούν, κυρίως, στις ιστοσελίδες των λιανεμπόρων, ενώ ακολουθούν οι μηχανές αναζήτησης και τα website των κατασκευαστών. Η σημαντική στροφή προς τα website των λιανεμπόρων και των κατασκευαστών αντανακλά την πραγματική αναγνώριση των προσπάθειών τους να επικεντρωθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η πλειοψηφία των ευρωπαίων καταναλωτών σχεδιάζει να ολοκληρώσει τις αγορές της σε συμβατικά καταστήματα. Μόνο οι Γερμανοί, οι Έλληνες, οι Πολωνοί και οι Τσέχοι καταναλωτές, ξεχωρίζουν, αναφέροντας ότι έχουν ήδη τη συνήθεια να ολοκληρώνουν τις άγορές τους τόσο μέσω ίντερνετ όσο και στα καταστήματα.
14η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές συνήθειες κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο. Η μελέτη καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (18.354 άτομα), ηλικίας μεταξύ 18-65 ετών, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος σκέψης τους και να καταγραφούν οι προγραμματισμένες δαπάνες σε δώρα, διασκέδαση εκτός σπιτιού και φαγητό για τα γιορτινά γεύματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι οι πιο απογοητευμένοι καταναλωτές, σε σύγκριση με το υπόλοιπο δείγμα, σχετικά με την κατάσταση της οικονομίας, με το 92% να υποστηρίζει ότι η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και το 81% να δηλώνει ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική του δύναμη. Χρηστικά και φθηνά δώρα για φέτος Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον θα οδηγήσει τους Έλληνες να προβούν σε περαιτέρω περικοπή του ήδη μειωμένου χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους κατά 22%. Σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές στη χώρα μας θα είναι πιο συγκρατημένοι, προετοιμασμένοι να προσφέρουν δώρα σε μικρότερο αριθμό ατόμων, λιγότερο παρορμητικοί, αλλά και προσεκτικοί ως προς τις τιμές και τη χρηστικότητα των δώρων και των προϊόντων, που πρόκειται να αγοράσουν φέτος τα Χριστούγεννα. Ειδικότερα, οι Έλληνες φαίνεται ότι θα περιορίσουν τη χρήση της πίστωσης, θα αγοράσουν προϊόντα που βρίσκονται σε έκπτωση και θα στραφούν στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την ίδια στιγμή, είναι προετοιμασμένοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), εξόδους για φαγητό (86%), οικιακά αγαθά, όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές, έπιπλα, (83%) και διασκέδαση (80%), ενώ λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα. Συμβατικά καταστήματα εναντίον του Iντερνετ Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνδυάζουν ήδη τα καταστήματα και το διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της αγοραστικής διαδικασίας. Οι προηγούμενες έρευνες υπογράμμιζαν την ανάδυση του διαδικτύου ως ένα κανάλι λιανικών αγορών από μόνο του για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο. Προχωρώντας, πέραν από τον απλουστευτικό διαχωρισμό μεταξύ των αγορών μέσω διαδικτύου (online) και εκτός διαδικτύου, οι ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν αποφασίσει να κάνουν χρήση και των δύο καναλιών και στα τρία βήματα της αγοραστικής διαδικασίας: αναζήτηση, σύγκριση και αγορά. Σύμφωνα με τη μελέτη, σχεδόν οι μισοί από τους ευρωπαίους καταναλωτές χρησιμοποιούν ήδη και τα συμβατικά καταστήματα και το διαδίκτυο, για να αναζητήσουν και να συγκρίνουν προϊόντα. Ένας στους τρεις καταναλωτές σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει εφέτος τόσο τα συμβατικά καταστήματα όσο και το ίντερνετ, προκειμένου να αγοράσει συγκεκριμένα προϊόντα ή δώρα. Χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο, για να αναζητήσουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα, οι καταναλωτές θα στραφούν, κυρίως, στις ιστοσελίδες των λιανεμπόρων, ενώ ακολουθούν οι μηχανές αναζήτησης και τα website των κατασκευαστών. Η σημαντική στροφή προς τα website των λιανεμπόρων και των κατασκευαστών αντανακλά την πραγματική αναγνώριση των προσπάθειών τους να επικεντρωθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η πλειοψηφία των ευρωπαίων καταναλωτών σχεδιάζει να ολοκληρώσει τις αγορές της σε συμβατικά καταστήματα. Μόνο οι Γερμανοί, οι Έλληνες, οι Πολωνοί και οι Τσέχοι καταναλωτές, ξεχωρίζουν, αναφέροντας ότι έχουν ήδη τη συνήθεια να ολοκληρώνουν τις άγορές τους τόσο μέσω ίντερνετ όσο και στα καταστήματα.