Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012


Άγαμοι θύται και πάλι άγαμοι θύται

Λουκάς: «Συνεννοηθείτε για να μη νομοθετηθείτε» 


Απάντηση: «Άγαμοι θύται» 

Το Σύνταγμα του 1952 προέβλεπε στο άρθρο 35 ότι..
 «…. Ο Βασιλεύς δύναται, διαρκούσης της βουλευτικής περιόδου, κατά τον χρόνον της απουσίας της Βουλής ή της διακοπής των εργασιών αυτής, να προβαίνη εις έκδοσιν νομοθετικών διαταγμάτων προς ρύθμισιν εξαιρετικώς επειγόντων θεμάτων μετά σύμφωνον γνώμην ειδικής επιτροπής εκ βουλευτών οριζομένης εις την αρχήν εκάστης συνόδου και λειτουργούσης μέχρι της ενάρξεως της νέας συνόδου. Ο αριθμός των μελών της επιτροπής δεν δύναται να είναι κατώτερος του ενός πέμπτου του όλου αριθμού των βουλευτών, προς λήψιν δε αποφάσεων απαιτείται η παρουσία των δύο τρίτων των μελών αυτής και σχετική πλειοψηφία. Η Βουλή δύναται εκάστοτε δι` αποφάσεώς της να θέτη περιορισμούς εις την έκδοσιν των ανωτέρω νομοθετικών διαταγμάτων. Προτάσεις νόμων, υποβαλλόμεναι υπό βουλευτών κατά το πρώτον τρίμηνον από της επαναλήψεως των εργασιών της Βουλής, περί τροποποιήσεως, καταργήσεως και ακυρώσεως των διαταγμάτων τούτων, εγγράφονται τη αιτήσει δέκα πέντε τουλάχιστον βουλευτών, κατ` απόλυτον προτεραιότητα εις την ημερησίαν διάταξιν της νομοθετικής εργασίας».

Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε ορισμένα νομοθετήματα δημοκρατικών περιόδων της ιστορίας της χώρας μας που εκδόθηκαν μέχρι το 1975 να φέρουν τον τίτλο «ν.δ.» ή «Ν.Δ.», ήτοι νομοθετικό διάταγμα. Για να εκδοθεί τέτοιο νομοθέτημα έπρεπε να μη βρίσκεται σε σύνοδο η Βουλή, όπως π.χ. το καλοκαίρι, επειδή τότε η Βουλή δεν λειτουργούσε με θερινά τμήματα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει τώρα με το Σύνταγμα του 1975. 

Το άρθρο 44 του ισχύοντος Συντάγματος του 1975 επιτρέπει την έκτακτη αυτή νομοθέτηση ως εξής: «1. Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει πράξεις νομοθετικού περιερχομένου. Οι πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Βουλή για κύρωση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 παράγραφος 1, μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο. Αν δεν υποβληθούν στη Βουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολής τους, παύουν να ισχύουν στο εξής». 

Ποιες διαφορές παρατηρούμε; 
 1.Για να εκδοθεί νομοθετικό διάταγμα επί Βασιλευομένης Δημοκρατίας έπρεπε -να μη βρίσκεται εν λειτουργία η Βουλή -να ρυθμίζεται με το διάταγμα αυτό εξαιρετικώς επείγον θέμα -να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη Επιτροπής απαρτιζόμενης από 60 βουλευτές, -η γνώμη της επιτροπής να έχει εκφρασθεί με την παρουσία τουλάχιστον 40 εκ των 60 βουλευτών. Προβλεπόταν και διαδικασία τροποποίησης ή ακύρωσης του διατάγματος αμέσως μετά την επαναλειτουργία της Βουλής, αλλά αυτό είχε μικρή σημασία, αφού είχε προηγηθεί μία διαδικασία ελέγχου του εκδοθέντος διατάγματος από την ίδια τη Βουλή. 
 2. Για να εκδοθεί Πράξη νομοθετικού Περιεχομένου επί Προεδρευομένης Δημοκρατίας πρέπει -να συντρέχει εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη, ήτοι προϋπόθεση αυστηρότερη από εκείνη του Συντάγματος του 1952 και -να υπάρχει πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου. Η ΠΝΠ έχει άμεση ισχύ, αλλά πρέπει να υποβληθεί εντός 40 ημερών στη Βουλή, η οποία και να την κυρώσει εντός τριών μηνών από της υποβολής. Αν δεν τηρηθούν αυτές οι προθεσμίες, η ΠΝΠ παύει να ισχύει από της εκπνοής των προθεσμιών. Ό,τι έγινε έγινε δηλαδή. 
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι επί Βασιλευομένης Δημοκρατίας δεν μπορούσε να λάβει χώρα έκτακτη νομοθέτηση χωρίς την έγκριση της Βουλής. 
Τώρα, αρκεί η πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου. 
Κι’ αν το Υπουργικό Συμβούλιο αποτελείται από μη βουλευτές, όπως είναι π.χ. σήμερα ο πρωθυπουργός και ο Υπουργός Επικρατείας; 
No problem αντιμνημονιακέ κ. Κασιμάτη. Ουδεμία συμμετοχή της Βουλής έστω και με καραμπόλα. 

Κι’ αν η Βουλή δεν κυρώσει την ΠΝΠ; Η απάντηση είναι μία και μοναδική: αν τολμά, ας μην την κυρώσει. Για τέτοια δημοκρατικά μεγαλεία μιλάμε. 

 Ας επανέλθουμε, όμως, στον φερόμενο ως πρωθυπουργό Λουκά. Τι μας είπε το άτομο; «Καταργήστε μόνοι σας τα κατώτατα όρια μισθών, διαφορετικά θα τα καταργήσω εγώ με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου». 
Διερωτώμαι, λοιπόν, εγώ, αφού δεν καταλαβαίνω, ως συνήθως, τί μου λένε τα κνώδαλα της πολιτικής. Ποιά είναι η εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη που απαιτεί την θέσπιση κανόνων δικαίου κατά παράκαμψη της Βουλής; Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας λέει. Σε τί; ερωτώ εγώ και απάντηση δεν παίρνω. 
Τι είναι αυτό που είναι ακριβό στην Ελλάδα εξ αιτίας των υψηλών μισθών του εργατοϋπαλληλικού προσωπικού και θα γίνει φθηνό με τη μείωση των μισθών; Τι είναι αυτό που παράγει η χώρα και δεν πουλιέται εύκολα, επειδή είναι ακριβό και μη ανταγωνιστικό σε σύγκριση με άλλες χώρες; Αφού όλη η χώρα είναι μία χώρα επιχειρηματιών/μεταπρατών. Εισάγουν και πουλάνε. Αν μειωθούν οι μισθοί, θα πουλάνε φθηνότερα; Ίσως, αλλά θα πουλάνε φθηνότερα στους Έλληνες τα προϊόντα των Γερμανών, των Άγγλων, των Γάλλων και των Πορτογάλων. 
Αυτό, λοιπόν, είναι το πρόβλημα; Μειώνονται και οι απολαυές των ελεύθερων επαγγελματιών [δικηγόρων, μηχανικών κ.λπ.] στο όνομα της ανταγωνιστικότητος. Προς τι; Για να γίνει φθηνότερο το δικαστήριο, στο οποίο όλο και λιγότεροι πολίτες θα προσφεύγουν αφ’ ενός λόγω των περιορισμών προσπέλασης που θέσπισε η εθνοσωτήριος 04.10.2009 και των αυξημένων εξόδων/παραβόλων που επέβαλε; 
Για να γίνουν φθηνότερα τα σπίτια και τα καταστήματα που ούτως ή άλλως ουδείς αγοράζει, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί στο 60% η αξία τους; 
Τί είναι τέλος πάντων αυτό που δεν είναι ανταγωνιστικό; 

Εν πάση περιπτώσει, ο,τιδήποτε και αν νομοθετηθεί με ΠΝΠ θα ισχύει από της δημοσιεύσεώς της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Εν συνεχεία θα πρέπει εντός 40 ημερών να κατατεθεί η ΠΝΠ προς κύρωση στη Βουλή και η Βουλή να την εγκρίνει εντός τριών μηνών από την κατάθεσή της. Δηλαδή, αν δημοσιευθεί σήμερα, θα πρέπει να έχει εγκριθεί μέχρι 20.05.2012. Αν δεν εγκριθεί μέχρι τότε, θα πάψει να ισχύει από 21.05.2012.Καταλάβατε γιατί οι εκλογές πρέπει να γίνουν μετά το Πάσχα; 

Εν τω μεταξύ, όμως, η ΠΝΠ θα έχει παραγάγει όλα τα έννομα αποτελέσματά της, ήτοι θα έχουν μειωθεί οι μισθοί, θα έχει οδηγηθεί ο λαός σε περαιτέρω ύφεση και στην απότοκο αυτής εξαθλίωση και να δω ποιος θα τους αυξήσει και γιατί. Αφού δεν θα λειτουργεί τίποτε. Θα είμαστε μία νεκρή χώρα. Αν αυτό δεν είναι «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» τί μπορεί να είναι; 

Ας προσέξουν, λοιπόν, τα μέλη του κυβερνώντος θιάσου αν και τί θα εισηγηθούν στον Κάρολο, διότι αυτός υπογράφει τα πάντα. Αρκεί να τα βρει απλωμένα στο γραφείο του. Και να μην ξεχνούν ότι η επόμενη δόση δανείου που θα εκταμιεύσουν τα διεθνή λαμόγια θα χρησιμοποιηθεί μεταξύ άλλων για την αγορά 100 Eurofighters. Για να προστατεύουν ποιόν βρε όρνια; Τον πεινασμένο και άστεγο; Και ποιοι θα τα πιλοτάρουν βρε κοθώνια; Οι ανθυποσμηναγοί και υποσμηναγοί των € 800; 

Ήδη 1200 τουλάχιστον συνάνθρωποί μας αυτοκτόνησαν επί επαράτου 04.10.2009 και ο αριθμός αυξάνει επί κυβερνήσεως Λουκά Ανδρουτσόπουλου, άλλως Αδαμάντιου Παπαδήμου. Όλοι αυτοί οι αυτόχειρες ήταν άνθρωποι της διπλανής πόρτας που τους φέρατε σε απόγνωση κ.κ. Δακρυοχοΐδη, Αμνούλα, Λοβέρδο, ΜάταΧάρη, Μίλτο κ.λπ. 

Πόσο έχει αυξήσει την ανταγωνιστικότητα η απώλεια αυτών των ζωών βρε ζώα; Βλέπετε, οι αυτόχειρες αυτοί ήταν άνθρωποι με πολιτισμό και ευγένεια. Δεν ήταν δολοφόνοι σαν και σας, διαφορετικά θα είχαν πάρει μαζί τους μερικούς από σας. Άκου εκεί πρέπει να μειώσουμε τους μισθούς για να πάρουμε την επόμενη δόση, προκειμένου να αγοράσουμε Eurofighters. 

Άγαμοι θύται και πάλι άγαμοι θύται.

Σωτήριος Καλαμίτσης