Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Αμοιβή για τα κλεμμένα έργα της Πινακοθήκης


Αμοιβή για τα κλεμμένα έργα της Πινακοθήκης 
  Μεγάλα χρηματικά ποσά για πληροφορίες σχετικές με την κλοπή των τριών έργων τέχνης την Δευτέρα τα ξημερώματα από την Εθνική Πινακοθήκη φέρεται να «προσφέρουν» αξιωματικοί της ΕΛΑΣ προκειμένου να εντοπίσουν τους σπάνιους πίνακες και να συλλάβουν τους δράστες.

Οι αστυνομικοί που ερευνούν την υπόθεση εξετάζουν την εμπλοκή στην κλοπή των πινάκων τριών σεσημασμένων διαρρηκτών για τους οποίους υπήρχαν ενδείξεις συμμετοχής και σε άλλες διαρρήξεις σε κατοικίες ή γκαλερί με στόχους πίνακες μικρότερης αξίας.
Οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ πιστεύουν ότι οι τρεις κλεμμένοι πίνακες των Πικάσο, Μοντριάν και Κάτσια βρίσκονται σε κάποια κρυψώνα και δεν έχουν παραδοθεί σε αυτόν που παρήγγειλε την κλοπή.
Η έρευνα εστιάζεται σε περίπου 40 πρόσωπα που σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΛΑΣ έχουν συσχετισθεί την τελευταία τριετία με λαθρεμπόριο έργων τέχνης.
Παράλληλα εξετάζονται πρόσφατες καταγραφές της ΕΥΠ με συνομιλίες ανθρώπων της νύχτας, όπου γίνεται λόγος για σχέδια αρπαγής πινάκων και ακούγονται να αναζητούν κλεπταποδόχους.
Όπως αναφέρουν οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ, «έχουμε δημιουργήσει πλέον μια σαφή εικόνα για τον τρόπο που έγινε η αρπαγή των πινάκων. Ο δράστης που φαίνεται στις κάμερες να φοράει σκούφο έσπασε με μάλλον ερασιτεχνικό τρόπο τζάμι της Εθνικής Πινακοθήκης και όρμησε στον χώρο όπου φυλάσσονταν οι τρεις πίνακες. Υστερα κάθισε στα σκαλοπάτια που οδηγούσαν στο υπόγειο του κτιρίου και προσπάθησε με ένα μαχαίρι να αφαιρέσει τα κάδρα. Μόλις έγινε αντιληπτός από τον φύλακα προσπάθησε να διαφύγει και του έπεσε ένας πίνακας του Μοντριάν. Η κίνησή του ήταν μάλλον σπασμωδική. Αν δεν ήταν ελλιπέστατα τα μέτρα ασφαλείας μάλλον ο συγκεκριμένος διαρρήκτης δεν θα είχε επιτύχει τον στόχο του».
Μέχρι στιγμής από τα Εγκληματολογικά Εργαστήρια δεν έχει προκύψει, πάντως, οτιδήποτε σημαντικό που να προσδιορίζει την ταυτότητα των δραστών, αναφέρουν οι ίδιοι αξιωματικοί, ενώ ελάχιστα είναι και τα εκμεταλλεύσιμα στοιχεία από τις κάμερες.
parapolitika.gr