υπουργείο Οικονομικών, υπό την απειλή παραπομπής της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Όπως προκύπτει από αναλυτική έκθεση για τη δράση των τελωνειακών υπηρεσιών που παρουσιάστηκε στη Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Π. Οικονόμου, η ηγεσία του υπουργείου εξετάζει την κατάργηση του φόρου πολυτελείας, ο οποίος απέδωσε ελάχιστα στα δημόσια ταμεία, ενώ ειδικά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ετοιμάζεται να συμμορφωθεί με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που επιβάλλει μειώσεις στις επιβαρύνσεις τους με τέλη ταξινόμησης.
Μετά την επιβολή φόρου πολυτελείας, οι πωλήσεις ακριβών αυτοκινήτων- και λόγω της κρίσης - έπεσαν κατακόρυφα και παρά τις προσδοκίες είσπραξης 100 εκατ. ευρώ, τα έσοδα ήταν 22,9 εκατ. ευρώ το 2010 και 7,8 εκατ. ευρώ το 2011.
Ο φόρος πολυτελείας επιβλήθηκε το 2010 σε αυτοκίνητα μεγάλης εργοστασιακής αξίας - από 20.000 ευρώ και πάνω για τα καινούργια και από 16.000 ευρώ και πάνω για τα μεταχειρισμένα - με συντελεστές που κυμαίνονται από 10% έως και 40%.
Επιπλέον, με τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το Υπουργείο Οικονομικών, καταργείται ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται σε κοσμήματα, δέρματα, γούνες και μικρά σκάφη αναψυχής.