Έτοιμη είναι η διάταξη για την κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα υψηλής εργοστασιακής αξίας, μετά τις σχετικές «οχλήσεις» από την Κομισιόν και τις απογοητευτικές εισπράξεις του δημοσίου.
Την κατάργηση του φόρου προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου λέγοντας στη Bουλή:
«Προς αποφυγή έναρξης διαδικασίας παράβασης κατά της Ελλάδας, έχει γίνει επεξεργασία σχεδίου διάταξης για την κατάργηση της επιβολής του φόρου πολυτελείας στα επιβατικά αυτοκίνητα».
Σε μία αγορά υπό κάθετη πτώση, η επιβολή του συγκεκριμένου φόρου στα αυτοκίνητα έδωσε τη χαριστική βολή, την ώρα όπου το δημόσιο εισέπραξε ψίχουλα από τον νέο φόρο.Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, ο φόρος πολυτελείας απέδωσε μόλις 22,9 εκατ. ευρώ το 2010 και 7,8 εκατ. ευρώ το 2011.
Ο φόρος επιβλήθηκε το 2010 σε αυτοκίνητα μεγάλης εργοστασιακής αξίας -από 20.000 ευρώ και πάνω για τα καινούρια και από 16.000 ευρώ και πάνω για τα μεταχειρισμένα-, με συντελεστές που κυμαίνονταν από 10% έως και 40%.
Από το 2010 με φόρο πολυτελείας 10% επιβαρύνεται σειρά προϊόντων, από κοσμήματα, μεταξωτά χαλιά, δέρματα ερπετών και γουναρικά, μέχρι θαλαμηγοί, σκάφη αναψυχής και αθλητισμού. Φόρος πολυτελείας 20% επιβλήθηκε σε αεροπλάνα, υδροπλάνα και ελικόπτερα ιδιωτικής χρήσης. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει προτείνει την κατάργηση του φόρου με εξαίρεση τα αυτοκίνητα και το θέμα θα εξεταστεί συνολικά στον διάλογο για την αναμόρφωση του φορολογικού.
Ο Π. Οικονόμου, άλλωστε, προανήγγειλε αλλαγές και στη φορολογία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Κατ' εφαρμογήν της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, έχει γίνει επεξεργασία σχεδίου διάταξης για την τροποποίηση του τρόπου διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων.
Συγκεκριμένα, για τον υπολογισμό των υπολλειμματικών αξιών των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων θα χρησιμοποιηθούν οι έντυποι οδηγοί αξιών της Eurotax και αυτό σημαίνει -σύμφωνα με γνώστες της αγοράς αυτοκινήτου- ευνοϊκότερη φορολόγηση για τα μεταχειρισμένα.
Την κατάργηση του φόρου προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου λέγοντας στη Bουλή:
«Προς αποφυγή έναρξης διαδικασίας παράβασης κατά της Ελλάδας, έχει γίνει επεξεργασία σχεδίου διάταξης για την κατάργηση της επιβολής του φόρου πολυτελείας στα επιβατικά αυτοκίνητα».
Σε μία αγορά υπό κάθετη πτώση, η επιβολή του συγκεκριμένου φόρου στα αυτοκίνητα έδωσε τη χαριστική βολή, την ώρα όπου το δημόσιο εισέπραξε ψίχουλα από τον νέο φόρο.Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, ο φόρος πολυτελείας απέδωσε μόλις 22,9 εκατ. ευρώ το 2010 και 7,8 εκατ. ευρώ το 2011.
Ο φόρος επιβλήθηκε το 2010 σε αυτοκίνητα μεγάλης εργοστασιακής αξίας -από 20.000 ευρώ και πάνω για τα καινούρια και από 16.000 ευρώ και πάνω για τα μεταχειρισμένα-, με συντελεστές που κυμαίνονταν από 10% έως και 40%.
Από το 2010 με φόρο πολυτελείας 10% επιβαρύνεται σειρά προϊόντων, από κοσμήματα, μεταξωτά χαλιά, δέρματα ερπετών και γουναρικά, μέχρι θαλαμηγοί, σκάφη αναψυχής και αθλητισμού. Φόρος πολυτελείας 20% επιβλήθηκε σε αεροπλάνα, υδροπλάνα και ελικόπτερα ιδιωτικής χρήσης. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει προτείνει την κατάργηση του φόρου με εξαίρεση τα αυτοκίνητα και το θέμα θα εξεταστεί συνολικά στον διάλογο για την αναμόρφωση του φορολογικού.
Ο Π. Οικονόμου, άλλωστε, προανήγγειλε αλλαγές και στη φορολογία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Κατ' εφαρμογήν της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, έχει γίνει επεξεργασία σχεδίου διάταξης για την τροποποίηση του τρόπου διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων.
Συγκεκριμένα, για τον υπολογισμό των υπολλειμματικών αξιών των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων θα χρησιμοποιηθούν οι έντυποι οδηγοί αξιών της Eurotax και αυτό σημαίνει -σύμφωνα με γνώστες της αγοράς αυτοκινήτου- ευνοϊκότερη φορολόγηση για τα μεταχειρισμένα.