Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Τα μυστικά για να πουλήσεις το αυτοκίνητό σου...


  Λόγω των δύσκολων φορολογικών μέτρων και των τεκμηρίων,
τα καλής ποιότητας μεταχειρισμένα θα είναι στο προσκήνιο. Μάθε πως θα κάνεις την πώληση σαν επαγγελματίας.
Μην ξεχνάτε πως το σημαντικότερο είναι αυτό που νιώθει ο αγοραστής και όχι αυτό που βλέπει!!



Καλό πλύσιμο
Ένα καλό πλύσιμο είναι όλη η αρχοντιά, πρέπει να λέει η παροιμία στην περίπτωση του αυτοκινήτου προς πώληση. Αν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο 5ετίας τότε ένα πολύ καλό μέσα-έξω πλύσιμο είναι αρκετό. Για αυτοκίνητα μεγαλύτερης ηλικίας βάλτε στο παιχνίδι και ένα επαγγελματικό κέρωμα και κάποιες αλοιφές ώστε να εξαφανιστούν τυχόν μικρογρατζουνιές και να λάμψει ξανά το χρώμα. Ο χώρος της μηχανής είναι επίσης ένα μέρος που πολλοί από εμάς δεν έχουμε πλύνει ποτέ, αλλά είναι από τα πρώτα σημεία που πέφτει η προσοχή του νέου ιδιοκτήτη. Μαζί λοιπόν με το πλύσιμο και το κέρωμα δεν βλάπτει να «πέσει» και ένα νεράκι στο άμοιρο μοτέρ. Το αποτέλεσμα δεν θα το πιστεύετε ούτε και εσείς.

Βασικό είναι ο αγοραστής να δει κατευθείαν αυτό που περιμένει να δει. Σκεφτείτε πως θα σας φαινότανε να πάτε να δείτε ένα σπίτι και να ήταν σκονισμένο, γεμάτο σκουπίδια και εφημερίδες στο πάτωμα. Δεν υπάρχει λοιπόν δικαιολογία, το αυτοκίνητο προς πώληση πρέπει να είναι πάντα σε τέλεια κατάσταση χωρίς πολλά πράγματα στο εσωτερικό και πορτμπαγκάζ, γιατί ποτέ δεν ξέρετε πότε θα χτυπήσει το τηλέφωνο ή ποιον θα συναντήσετε τυχαία.

Φτιάξε τις ζημιές
Όπως είπαμε και προηγουμένως, ο άνθρωπος που ήρθε να επιθεωρήσει το αυτοκίνητό μας, δεν πρέπει να έχει τίποτα αρνητικό να πει. Οτιδήποτε σπασμένο πρέπει να φτιαχτεί ή να αντικατασταθεί! Πράγματα όπως φανάρια, λεβιές ταχυτήτων, υαλοκαθαριστήρες και κλειδαριές, πρέπει να φαίνονται σαν καινούργια. Ο αγοραστής δεν πρέπει να έχει καμία δικαιολογία για να μην δώσει τα ήδη πολλά λεφτά που ζητάτε... Αυτό που θέλει όμως μεγάλη προσοχή είναι οι επισκευές που θα κάνετε να σας δώσουν τα λεφτά που ζητάτε και όχι να αλλάξετε π.χ. μια ολόκληρη πόρτα για ένα μικρό χτυπηματάκι που πιθανώς έχει. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται επίσης στην ποιότητα των εργασιών που θα γίνουν λόγω του ότι πολλές φορές λόγο βιασύνης, η κατάσταση του αυτοκινήτου μπορεί να είναι και χειρότερη από ότι πριν. Αν πχ για ένα βούλιαγμα σε ένα φτερό, ο φαναρτζής περάσει γρήγορα και άτσαλα στόκο προκειμένου να πουλήσετε το αυτοκίνητο, ένα έμπειρο χέρι ή ένας αναγνώστης του ML θα το καταλάβει και θα μπει σε σκέψεις. Είναι δηλαδή κάτι μικρό ή είχε γίνει η πόρτα σερπαντίνα;; Σε άτσαλες λοιπόν επιδιορθώσεις ο αγοραστής σκέφτεται πάντα το χειρότερο. Για κάτι μικρό λοιπόν, καλύτερο είναι να το αφήσουμε όπως είναι και να έχουμε στο μυαλό μας την τιμή της επισκευής προκειμένου να «κατέβουμε» αναλόγως στην τιμή πώλησης.

Μασάζ μετάλλων
Ένας πολύ καλός τρόπος για να φτιάξετε μικρο-γρατζουνιές και βαθουλώματα είναι το «,μασάζ μετάλλων»!! Με ειδικά θερμαντικά εργαλεία και πολύ τέχνη το μέταλλο έχει την δυνατότητα να έρθει στη σωστή θέση και να φαίνετε σαν καινούργιο. Όταν όλα θα είναι έτοιμα από πλευράς μετάλλου ένας βαφέας με αεροπίστολο βαφής μπορεί γρήγορα και φθηνά να κάνει ένα «πέρασμα» και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Το θετικό της υπόθεσης είναι πως με κάποιες ώρες σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο το αυτοκίνητό σας μπορεί να μοιάζει σαν καινούργιο και ο μελλοντικός ιδιοκτήτης δεν μπορεί να καταλάβει την επιδιόρθωση!! Τέλος να πούμε πως αρκετοί τεχνικοί κάνουν την παραπάνω δουλειά ακόμα και στο δικό σας γκαράζ. Πριν πάτε λοιπόν στον τοπικό σας φαναρτζή επειδή «είναι πολύ καλός μάστορας…» ψάξτε για τον ειδικό και δεν θα χάσετε.

Γυάλινες επιφάνειες και ελαστικά
Άλλο ένα βασικό κεφάλαιο στην επιτυχή πώληση αυτοκινήτων είναι οι γυάλινες επιφάνειες και τα ελαστικά. Ένα ράγισμα 2 εκατοστών στο εμπρός παρμπρίζ είναι απλά απαράδεκτο και ακόμα και αν εσείς το έχετε με καμάρι για τουλάχιστον 6 μήνες δεν σημαίνει ότι ο νέος θα το αγοράσει χωρίς να ρίξει την τιμή. Το 90% των ασφαλισμένων έχει κάλυψη για θραύση κρυστάλλων οπότε κανείς δεν θα το δεχτεί σαν δικαιολογία αν εσείς απλά έχετε βαρεθεί να το αλλάξετε. Μερικές ώρες σε ένα συνεργείο θα κάνουν την διαφορά μιας και ο αγοραστής δεν θα φοβάται μην του έρθει το παρμπρίζ στο πρόσωπο την ώρα που κινείτε με αρκετά χιλιόμετρα σε κάποια εθνική οδό.
Τα ελαστικά σας θα πρέπει να είναι σε σχετικά καλή κατάσταση και λέγοντας καλή εννοούμε λιγότερο από 2 χρόνια και να υπάρχει ακόμα αρκετό ελαστικό στο πέλμα. Αν σκεφτείτε πως ένα σετ καινούργια ελαστικά κοστίζουν από 400- 1500 ευρώ καταλαβαίνετε και οι ίδιοι πως ποτέ δεν θα παίρνατε ένα αυτοκίνητο αν χρειαζόταν την επόμενη μέρα να τα «δώσετε» σε κάποιο βουλκανιζατέρ. Σε περίπτωση όμως που αντί για οδήγηση εσείς προτιμάτε το πατινάζ, ένα μεγάλο κατάστημα ελαστικών θα σας πουλήσει με 100-200 ευρώ μεταχειρισμένα ελαστικά σε καλή κατάσταση. Έτσι και θα κάνετε την πώληση με ευκολία αλλά και να δεν θα νιώθετε τύψεις για το τρακάρισμα που θα έκανε ο νέος αγοραστής στο πρώτο φρενάρισμα σε γλιστερό οδόστρωμα μη έχοντας την δικιά σας τύχη και τέχνη στο καλλιτεχνικό πατινάζ.

Βιβλίο σέρβις
Το βιβλίο σέρβις είναι για κάποιους ανθρώπους η βίβλος του αυτοκινήτου.
Φανταστείτε πόσο καλή εντύπωση θα έκανε ένα καθαρό ντοσιέ με όλες τις αποδείξεις από σέρβις καθώς και το βιβλίο σέρβις συμπληρωμένο από εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Αν μη τι άλλο δείχνει ότι προσέχατε πολύ το αυτοκίνητό σας και πως είστε και λίγο «ψείρας». Σε περίπτωση που δεν έχετε όλα τα παραπάνω, μπορείτε να απευθυνθείτε στο συνεργείο που κάνετε τα σέρβις προκειμένου να σας τα εκτυπώσουν. Θα σας πάρει το πολύ 2 ώρες και λιγότερα από 5 ευρώ να φτιάξετε αυτόν τον ωραίο φάκελο, αλλά το χαμόγελο στο πρόσωπο του νέου αγοραστή είναι ανεκτίμητο και η καλή τιμή που θα «πιάσετε» σίγουρα θα σας αποζημιώσει.

Η τιμή, τιμή δεν έχει!
Προσοχή στα ποσά που ζητάμε. Ο μέσος αγοραστής έχει κάνει αρκετή έρευνα αγοράς πριν μας πάρει τηλέφωνο, συνεπώς αν η τιμή που ζητάμε είναι αρκετά μεγαλύτερη από το μέσο όρο, το τηλέφωνο δεν θα χτυπήσει ποτέ. Μεγάλη προσοχή σε αυτοκίνητα με περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα καθώς και σε αυτά με λιγότερα από 20.000. Σε αυτές τις κατηγορίες τιμών παίζει μεγάλο ρόλο η ψυχολογία και λιγότερο η εικόνα. Στα μεν με τα πολλά χιλιόμετρα ο αγοραστής πρέπει να πειστεί ότι το αυτοκίνητο θα κρατήσει κανά δύο χρόνια ακόμα και πως δεν θα αρχίσουν τα μεγάλα έξοδα σε σέρβις την ημέρα που θα το πάρει στο όνομά του. Στα δε με τα λίγα χιλιόμετρα θα πρέπει να έχουμε πάντα μια καλή δικαιολογία για το λόγο που έχουν τόσο λίγα. Πολλές φορές όπως είπαμε και παραπάνω άντε να αποδείξεις πως δεν είσαι ελέφαντας και πως δεν έχεις γυρίσει τα χιλιόμετρα. Για να είμαστε σχεδόν σίγουροι λοιπόν πως ο μελλοντικός ιδιοκτήτης δεν θα μας φύγει, η παρακάτω λίστα συμπεριλαμβάνει σχεδόν όλα όσα θα μας ανεβάσουν/ρίξουν την τιμή πώλησης.

• Λίγα χιλιόμετρα
• εξτρά
• ένας ιδιοκτήτης
• κανένα ατύχημα
• χαμηλή ασφάλεια
• λίγα έξοδα σέρβις
• εγγύηση
• χαμηλή κατανάλωση
• καλή «φήμη»
• καλό βιβλίο σέρβις
• σχετικά καινούργια ελαστικά
• κανένα χτύπημα ή γρατσουνιές

Παρόλο που σαν πωλητής δεν ευθύνεστε μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, καλό είναι να παρουσιάζετε το αυτοκίνητό σας χωρίς να λέτε ψέματα για την κατάστασή του. Πρώτον ο αγοραστής μπορεί να έχει μηχανολογικές γνώσεις και να σας κάνει ρεζίλι και δεύτερον μπορεί να σας πάρει 2 μέρες μετά την αγορά και να σας καταριέται για το ρημάδι που του πουλήσατε. Τέλος προσπαθήστε να πάρετε τα λεφτά μετρητά ή με τραπεζική επιταγή και όχι με δόσεις, μιας και χιλιάδες είναι μπλεγμένοι σε δικαστήρια για χρέη και ακάλυπτες επιταγές.

Που να το καταχωρήσεις
• Περιοδικά ειδικού τύπου
• Αγγελίες εφημερίδων
• Sites με μεταχειρισμένα
• E-bay
• Sites φίλων του αυτοκινήτου (Fordclub, Minifans, Porscheclub…)
• Τοπικά σουπερμάρκετ και καφέ
• Τοπικά παρκινγκ αυτοκινήτων και συνεργία
• Ενημερώστε φίλους και γείτονες




menslounge.gr