Το πολυάριθμο ενδιαφέρον πολιτών για τη διάσωση και επαναλειτουργία της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στον Πλαταμώνα, είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μία άτυπη ομάδα ενδιαφερόμενων, τόσο από Ελλάδα όσο και από εξωτερικό, με στόχο να συμβάλουν σ' αυτήν την προσπάθεια.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας οι ενδιαφερόμενοι έχουν δημιουργήσει μπλόγκ στο διαδίκτυο http://platamon-railway.blogspot.com/, όπως και σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ιδιαίτερα μεγάλη επισκεψιμότητα.Το πρόγραμμα «Μνημεία υπό Απειλή» του Ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου, του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη και της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, έχει ήδη αναγνωρίσει ολόκληρη την παλαιά σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα ως σημαντικό μνημείο που κινδυνεύει. Μάλιστα, κατά το τρέχον διάστημα αποτελεί το «επίκαιρο μνημείο» της ιστοσελίδας http://www.mua.gr/.
Η παράκτια σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα προστατεύεται ως διατηρητέο μνημείο από το 2005 είναι ήδη ενταγμένη στον Χάρτη Πορείας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης καθώς και στα σχέδια εκτάκτου ανάγκης της νέας σήραγγας Πλαταμώνα.
Ταυτόχρονα, αποτέλεσμα των πρόσφατων προσπαθειών είναι ολόκληρη η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα να ενταχθεί ως νεότερο βιομηχανικό μνημείο στο «Μητρώο ελληνικής βιομηχανικής κληρονομιάς» του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς (TICCIH).
Αναφορικά, μερικές από τις απειλές που επισημαίνονται, πέρα από τις φυσικές όπως η ανεπιθύμητη βλάστηση, είναι η ρύπανση και η έλλειψη πόρων και σχεδιασμού.
Σκοπός είναι η επαναλειτουργία της γραμμής στα πρότυπα των γραμμών «Semmering Railway», «Darjeeling Himalayan Railway», «Kalka–Shimla Railway» και «Nilgiri Mountain Railway» που αποτελούν ήδη κηρυγμένα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Της Μάριαν Τσουκαλά