Αποφασισμένος να μην επιτρέψει τη χορήγηση αδειών σε τουριστικές επιχειρήσεις ή επταθέσια ή εννεαθέσια ταξί (βανάκια) εμφανίστηκε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μάκης Βορίδης.
Ο κ. Βορίδης άφησε να εννοηθεί ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν νομικό πλαίσιο που τους επιτρέπει να έχουν στη διάθεσή τους δεκαθέσια πουλμανάκια και συνεπώς δεν υφίσταται λόγος να εισέλθουν και στην αγορά των ταξί.
«Η κατηγορία των ταξί είναι διαφορετική, συνεπώς οι άδειες για τα επταθέσια ή εννεαθέσια πρέπει να παραμείνουν εντός των ταξί», υποστήριξε ο κ. Βορίδης απαντώντας έτσι στο αίτημα του ΠαΣοΚ να έχουν δικαίωμα και οι τουριστικές επιχειρήσεις στην κυκλοφορία τους.
Την αντίθεσή τους στα προβλεπόμενα στο σχέδιο νόμου για την «απελευθέρωση» των ταξί εκφράζει ωστόσο το σύνολο των τουριστικών φορέων, μέσω κοινού δελτίου Τύπου, που υπογράφουν οι κλαδικές ενώσεις των ξενοδόχων, των τουριστικών γραφείων και λεωφορείων, των εκπροσώπων αεροπορικών εταιρειών, του γιότινγκ, των οργανωτών συνεδρίων και εκθέσεων κ.ά.
Ολες αυτές οι ενώσεις, που εκπροσωπούνται στον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), τονίζουν ότι το σχέδιο νόμου για τα ταξί δεν επιφέρει «καμία βελτίωση για τον πολίτη και τον επισκέπτη της χώρας και καμία βελτίωση της σχέσης ποιότητας - τιμής για το ταξί στην Ελλάδα».
Ο υπουργός Υποδομών αναγνώρισε μεν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκφράσει διαφορετική νομική άποψη για τη ρύθμιση της αγοράς των ταξί, αντέτεινε όμως ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ταξί στην Ελλάδα, καθώς από την ευρωπαϊκή αγορά εξαιρείται για όλες τις χώρες η συγκεκριμένη αγορά των ταξί. Με τον τρόπο αυτό ο κ. Βορίδης απάντησε και στον προκάτοχό του κ. Γιάννη Ραγκούση, υποστηρίζοντας επιπροσθέτως ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν απαγορεύει την ύπαρξη γεωγραφικών και πληθυσμιακών κριτηρίων αλλά μόνο τον καθορισμό κλειστού αριθμού αδειών.
Τα διόδια στα συγχρηματοδοτούμενα έργα:
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου ετέθη και το θέμα του καθορισμού του ύψους των διοδίων στα συγχρηματοδοτούμενα έργα με υπουργική απόφαση. Ο κ. Βορίδης εξήγησε ότι υπάρχει ανάγκη για μία πιο σταθμισμένη ρύθμιση, ακριβώς για τα τμήματα των δρόμων τα οποία δεν είναι σε κατάσταση αυτοκινητοδρόμου και επομένως δεν δικαιολογούν διόδια αυτοκινητοδρόμου.
«Δεν μπορεί κάποιος μονομερώς να αλλάζει τους όρους των συμβάσεων. Αν το πράξει αυτό, δημιουργεί αποζημιωτική αξίωση. Αυτό δεν πληρώνει ο χρήστης το πληρώνει ο φορολογούμενος», υπογράμμισε ο κ. Βορίδης αναφερόμενος στο κίνημα «Δεν πληρώνω», ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών ειδικά για τον δρόμο Ρίο - Πάτρα είπε ότι θα έχει να ανακοινώσει κάτι ευχάριστο τις επόμενες ημέρες.