Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Ο Τιτανικός έπεσε στο παγόβουνο στις 23:40 στις 14 Απριλίου και βυθίστηκε στις 02:20 της 15ης Απριλίου του 1912





Εκατό χρόνια συμπληρώνονται από τη βύθιση του Τιτανικού, του υπερπολυτελούς πλοίου, που είχε χαρακτηριστεί το "τεχνολογικό θαύμα" της εποχής του. Δεν άντεξε, ωστόσο, στη σύγκρουση με ένα παγόβουνο, και δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει ούτε το παρθενικό του ταξίδι και να φτάσει στη Νέα Υόρκη, παρασύροντας στον υγρό τάφο 1.523 επιβαίνοντες.

Κρουαζιέρες στα ίχνη του Τιτανικού εκατό χρόνια μετά

Την ατμόσφαιρα στον πολυτελή Τιτανικό προσπαθούν να επαναφέρουν οι διοργανωτές δύο κρουαζιέρων, ως φόρο τιμής στο διασημότερο ναυάγιο της σύγχρονης ναυσιπλοΐας, ακριβώς εκατό χρόνια μετά.
Η πρώτη κρουαζιέρα ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη, πέρασε από το Χάλιφαξ του Καναδά, και τη νύχτα της 14ης Απριλίου θα βρίσκεται ακριβώς στο σημείο του Ατλαντικού, όπου βυθίστηκε το θεωρούμενο «αβύθιστο» πλοίο, τον Απρίλιο του 1912.
Η δεύτερη κρουαζιέρα, αναχώρησε από το Σάουθαμπτον της Βρετανίας. Οι διοργανωτές της, την διαφήμισαν ως ευκαιρία για «συμμετοχή στο ιστορικό γεγονός». Οι συμμετέχοντες στην Κρουαζιέρα από τη Νέα Υόρκη, πλήρωσαν εισιτήρια που ξεκινούν από τα 4.900 δολάρια. Στην τιμή περιλήφθηκε η επίσκεψη στο νεκροταφείο του Χάλιφαξ, όπου έχουν ταφεί τα θύματα του ναυαγίου, αλλά και η παρακολούθηση εκδηλώσεων πάνω στο πλοίο, τόσο για τον ίδιο τον Τιτανικό όσο και για την ιστορία της κρουαζιέρας τα τελευταία 100 χρόνια.
Η κρουαζιέρα που ξεκίνησε από τη Βρετανία, ετοιμάζεται εδώ και πέντε χρόνια, και βρίσκεται ήδη πολύ κοντά στο σημείο του ναυαγίου. Τα δύο κρουαζιερόπλοια θα επιστρέψουν στη Νέα Υόρκη, ακολουθώντας ακριβώς τη ρότα που ο Τιτανικός δεν πρόλαβε να χαράξει. Την ώρα που θα συμπληρώνονται ακριβώς εκατό χρόνια από τη βύθιση του πλοίου, όλοι οι επιβαίνοντες στα δύο κρουαζιερόπλοια θα φορούν ρούχα εποχής ενώ, αξίζει να σημειωθεί, ότι ακόμη και το μενού θα είναι ίδιο με το προσφερόμενο στον Τιτανικό.

Τιτανικός-επέτειος 100 χρόνων: Λάθη και παραλείψεις οδήγησαν στη μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία

Ο σκληρός ανταγωνισμός στον τομέα της ναυτικής βιομηχανίας και η πεποίθηση ότι οι νέες- για την εποχή εκείνη--τεχνολογίες ήταν υπεράνω όλων οδήγησαν πριν από εκατό χρόνια σε μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην ιστορία της ναυσιπλοΐας: το ναυάγιο του Τιτανικού.
Στο πρώτο του ταξίδι από το Σαουθάμπτον προς τη Νέα Υόρκη το κρουαζιερόπλοιο έπεσε σε παγόβουνο αργά το βράδυ της 14ης Απριλίου 1912 και βυθίστηκε στα παγωμένα νερά του Βόρειου Ατλαντικού περίπου τρεις ώρες αργότερα.
Ο Τιτανικός ήταν, το 1911 όταν ναυπηγήθηκε, το μεγαλύτερο πλοίο στον κόσμο -269 μέτρα μήκος, 28 μέτρα πλάτος και 53 μέτρα ύψος, με συνολική ιπποδύναμη 51.000. Η ναυπήγησή του στοίχισε 10 εκατομμύρια δολάρια, που αντιστοιχούν σήμερα με 213 εκατομμύρια. Η πλοιοκτήτρια εταιρία, η βρετανική White Star Line δεν επένδυσε σε ένα σύστημα προειδοποίησης και συναγερμού. Όλοι πίστευαν ότι ο Τιτανικός, ήταν αβύθιστος. Στην πρώτη θέση, μόνο εκατομμυριούχοι μπορούσαν να πληρώσουν μια σουίτα 4.400 δολαρίων -περίπου 93.000 δολάρια σήμερα. Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο είναι ο αριθμός των επιβατών ο οποίος έχει  αλλάξει πολλές φορές. Το Βρετανικό Κοινοβούλιο το 1912 κατέληξε πως οι επιβαίνοντες ήταν 2.224, από τους οποίους 900 ήταν μέλη του πληρώματος. Από αυτούς, συνολικά 711 άνθρωποι διασώθηκαν και 1.513 έχασαν τη ζωή τους.
Όσον αφορά τις σωσίβιες λέμβους: Ο Τιτανικός είχε 20 σωσίβιες λέμβους που επαρκούσαν για 1.200 ανθρώπους. Ο αριθμός τους είχε υπολογιστεί όχι βάσει των επιβατών, αλλά σύμφωνα με το πλάτος του πλοίου.
Όσον αφορά στις ελλείψεις: Οι υπαξιωματικοί που είχαν βάρδια δεν διέθεταν τηλεσκόπια και όπως ήταν φυσικό είδαν πολύ αργά το παγόβουνο. Παρά τις προειδοποιήσεις από άλλα πλοία ότι υπήρχαν πάγοι στην περιοχή, ο πλοίαρχος δεν όρισε επιπλέον βάρδιες. Στη διαδικασία εκκένωσης του πλοίου, αρκετοί αξιωματικοί παρερμήνευσαν το "παιδιά και γυναίκες πρώτα" σε "μόνο παιδιά και γυναίκες" με αποτέλεσμα πολλές λέμβοι να κατεβαίνουν μισοάδειες στη θάλασσα. Επίσης, αφού δεν υπήρχε σύστημα συναγερμού, τα κατώτερα καταστρώματα δεν ειδοποιήθηκαν για την επικείμενη καταστροφή, έτσι οι περισσότεροι από τους επιβάτες της τρίτης θέσης βρήκαν τραγικό θάνατο.
Η βύθιση: Ο Τιτανικός έπεσε στο παγόβουνο στις 23:40 στις 14 Απριλίου και βυθίστηκε στις 02:20 της 15ης Απριλίου. Η ορχήστρα του πλοίου συνέχισε να παίζει μέχρι το τελευταίο λεπτό. Όλα τα μέλη της πέθαναν.
Η διάσωση: Το SS Californian ήταν το πλοίο που βρισκόταν πιο κοντά στον Τιτανικό, όμως δεν έλαβε ποτέ το σήμα κινδύνου γιατί ο ραδιοτηλεγραφητής ήταν εκτός υπηρεσίας και κοιμόταν. Το πρώτο πλοίο που έφτασε στους επιζώντες ήταν το RMS Carpathia, περίπου στις 04:00, πολύ αργά για τους επιβάτες που είχαν πηδήξει στη θάλασσα και πέθαναν από το κρύο.
Συνεργεία είδαν για πρώτη φορά τα συντρίμμια του Τιτανικού την 1η Σεπτεμβρίου 1985, σε βάθος 3.800 μέτρων, 22 χιλιόμετρα από τη θέση που είχε δώσει το κρουαζιερόπλοιο τη στιγμή της βύθισής του.
ΜΦ
http://www.ert.gr/europe/item/9450-Germania-Kroyazieres-sta-ichnh-toy-Titanikoy-ekato-chronia-meta