ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΥΠΟΓΡΑΦΤΗΚΕ Η ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ.
* Γ.ΦΑΡΜΑΚΗΣ: ΛΟΓΩ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ «ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙ
ΕΜΠΡΑΚΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ»
* «ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ
ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ»,
ΔΗΛΩΣΕ Ο ΑΝ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ.
Με κοινή υπουργική απόφαση που υπέγραψαν οι αναπληρωτές
υπουργοί
ανάπτυξης και οικονομικών, Σωκράτης Ξυνίδης και Παντελής
Οικονόμου, την
Παρασκευή 6 Απριλίου 2012, λύνεται, επιτέλους, ένα βασικό αγκάθι
που
αντιμετώπιζαν υποψήφιοι επενδυτές κατά τη διαδικασία αγοράς
ακινήτων στο
Βιοτεχνικό Επιχειρηματικό Πάρκο Λιτοχώρου Δ.Δίου-Ολύμπου,
απαλλάσσονται δηλαδή
από την καταβολή φόρου που τους ζητούσε η Εφορία.
ΠΟΙΟ
ΗΤΑΝ
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ
Το βασικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε το Βιοτεχνικό –
Επιχειρηματικό Πάρκο
Λιτοχώρου ήταν το γεγονός ότι κατά την μεταβίβαση των οικοπέδων
που ξεκίνησε το
2006, η Εφορία ζητούσε πολλαπλάσιο φόρο απ’ τους αγοραστές –
υποψήφιους επενδυτές.
Συγκεκριμένα, ενώ οι πραγματικές τιμές πώλησης ήταν,
και παραμένουν ακόμη,
στο ύψος των 9.000 ευρώ, 11.000 ευρώ και 13.000 ευρώ το στρέμμα,
η εκτίμηση της
Εφορίας ήταν στο ύψος
των 92.000 ευρώ
ανά στρέμμα και έπειτα 50.000 και 40.000 ευρώ.
Επομένως, όποιοι προχωρούσαν σε μεταβιβάσεις, πλήρωναν
φόρο στις
πραγματικές τιμές πώλησης (9.000 ευρώ, 11.000 ευρώ και 13.000
ευρώ) και
ανέμεναν την απόφαση του δικαστηρίου επί του θέματος, στο μεταξύ
όμως υπήρχε
κίνδυνος να κάνει έλεγχο η Εφορία πέντε χρόνια μετά και να
βεβαιώσει επιπλέον
φόρο, μαζί με τις προσαυξήσεις που θα προέκυπταν βάσει της
εκτίμησής της.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι στα πρώτα συμβόλαια που
υπογράφτηκαν, η Εφορεία
δεν βεβαίωνε υπερβολικό φόρο αλλά
βεβαίωνε φόρο στις πραγματικές τιμές πώλησης, δηλαδή στις
τιμές των 9.000, 11.000
και 13.000 ευρώ το στρέμμα. Πολύ γρήγορα, όμως, η «πολιτική» τής
Εφορίας άλλαξε
και οι υποψήφιοι επενδυτές βρέθηκαν προ μιας υπερβολικής
φορολόγησης που
αποτελούσε σοβαρότατο εμπόδιο για τη δημιουργία και ανάπτυξη
επιχειρήσεων…
Πρακτικά, η υπερβολική φορολόγηση είχε ως αποτέλεσμα να
σημειωθεί
εμπλοκή στις αγοραπωλησίες και να αποτραπεί η μεγάλη πλειοψηφία
των επενδυτών
να αγοράσουν οικόπεδα και να αναπτύξουν επιχειρηματικές
δραστηριότητες στο
Βιοτεχνικό Επιχειρηματικό Πάρκο Λιτοχώρου, αν και υπήρξαν
κάποιοι τολμηροί
επιχειρηματίες που έστω και με τέτοια εμπόδια προώθησαν τις
επενδύσεις τους.
«Επιτέλους όμως, αν και καθυστερημένα λύνεται οριστικά
το πρόβλημα και
ανοίγονται νέες προοπτικές για το ΒΙΟΠΑ του Λιτοχώρου», τόνισε
σε δηλώσεις του
ο αν. δήμαρχος Δίου-Ολύμπου, Γιώργος
Φαρμάκης, ο οποίος κάλεσε τους τοπικούς επιχειρηματίες να
επενδύσουν στο
ΒΙΟΠΑ Λιτοχώρου αφού πλέον η ζήτηση οικοπέδων προβλέπεται να
αυξηθεί μετά τις νέες
εξελίξεις.
Ανέφερε επίσης ότι «ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον
Αυστριακοί και
Γερμανοί επενδυτές και έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις στον τομέα
των νέων
τεχνολογιών».
ΤΙ
ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ
Η ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το
σχετικό με την κοινή υπουργική απόφαση νομοσχέδιο είχε
ψηφισθεί τον Ιούνιο του
2011 ενώ, όπως προαναφέρθηκε, τα προβλήματα που είχαν
προκύψει με την
υπερβολική φορολόγηση, λύνονται πλέον με την κοινή υπουργική
απόφαση.
Με βάση, λοιπόν, αυτή την εξέλιξη οι νέοι επενδυτές που
θα υπογράφουν
συμβόλαια, δεν θα πληρώνουν φόρο μεταβίβασης. Αναλυτικότερα,
στην κοινή
υπουργική απόφαση προβλέπονται, μεταξύ άλλων, και τα εξής:
1.
Δικαιούχοι της απαλλαγής είναι τα φυσικά
ή νομικά πρόσωπα που έχουν εγκατασταθεί, πρόκειται να
εγκατασταθούν ή να
μετεγκατασταθούν εντός του Επιχειρηματικού Πάρκου, ΒΙΠΕ, ΒΕΠΕ,
ΒΙΠΑ και ΒΙΟΠΑ
και ασκούν ή πρόκειται να ασκήσουν επιχειρηματική δραστηριότητα
της παρ. 1 του
άρθρου 43 του Ν. 3982/2011.
2.
Αντικείμενο της απαλλαγής είναι κάθε
σύμβαση αγοραπωλησίας ή δωρεάς έκτασης κατά πλήρη
κυριότητα ή κατ’
επικαρπία που βρίσκεται εντός του Επιχειρηματικού Πάρκου καθώς
επίσης και εντός
ΒΙΠΕ, ΒΕΠΕ, ΒΙΠΑ και ΒΙΟΠΑ, όπως αυτά ορίζονται με τη διάταξη
της παρ. 9 του
άρθρου 62 του Ν. 3982/2011.
3.
Οι
προϋποθέσεις χορήγησης της απαλλαγής είναι σωρευτικά οι
ακόλουθες:
α)
η μη
περαιτέρω μεταβίβαση με οποιαδήποτε αιτία σε τρίτο ή η σύσταση
δικαιώματος
επικαρπίας υπέρ τρίτου επί της αποκτώμενης έκτασης, για πέντε (5) έτη από την ημερομηνία υπογραφής της
σύμβασης και
β)
η έκδοση
άδειας λειτουργίας στην αποκτώμενη έκταση επιχειρηματικής
δραστηριότητας της
παρ. 1 του άρθρου 43 του Ν.
3982/2011 μέσα
σε χρονικό
διάστημα πέντε (5) ετών από την ημερομηνία υπογραφής της
σύμβασης καθώς και
η μη ανάκληση αυτής για
χρονικό διάστημα
πέντε (5) ετών από την ημερομηνία έκδοσής της.
ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
1.
Δικαιούχοι του εν λόγω κινήτρου δύναται να είναι επιχειρήσεις
που ασκούν
επιχειρηματική δραστηριότητα του δευτέρου μέρους του
Ν.3982/2011, οι οποίες
μετεγκαθίστουν την επιχειρηματική
τους δραστηριότητα σε Επιχειρηματικά Πάρκα, ΒΕΠΕ, ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ
και ΒΙΟΠΑ,
ανεξάρτητα από τη νομική μορφή που λειτουργούν.
2.
Η
υπεραξία που προκύπτει από την πώληση ακινήτων και λοιπών
εγκαταστάσεων των
επιχειρήσεων της προηγούμενης παραγράφου, οι οποίες
μετεγκαθίστανται στις
παραπάνω περιοχές, απαλλάσσεται
από το
φόρο εισοδήματος κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο κόστος
μετεγκατάστασής τους.
Τηλέφωνα επικοινωνίας : 23520 61.412 – 61.212
Υπεύθυνος Επικοινωνίας : Σβάρνας Γιάννης
Οικονομολόγος-Σύμβουλος Επιχειρήσεων