Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Ανοιχτή Επιστολή για το ζήτημα της πρόσληψης ψυχολόγου από τη Σχολική Επιτροπή του Δήμου.




  Δεν ήταν ποτέ ο τρόπος μου να επικοινωνώ δια των Μ.Μ.Ε., έντυπων ή ηλεκτρονικών. Όμως σήμερα θεωρώ ότι είναι ανάγκη να  το κάνω για  να  διευκρινίσω θέματα και να απαντήσω σε υπαινιγμούς εναντίον μου.
   Η υποδιευθύντρια Λυκείου που αναφέρει ο πρόεδρος της Σχολικής Επι-
τροπής  κ. Κυραϊλίδης στην  απαντητική  του προς τον  γιο  μου,  Γιάννη Κρατσιώτη, επιστολή είμαι εγώ. Ονομάζομαι Δημητρούλα Αναγνώστη
είμαι φιλόλογος και υπηρετώ με ζήλο και συνέπεια σε σχολεία της πόλης σας επί 27 συνεχή έτη. Διδάσκω στα παιδιά μας τη δημοκρατία, την αξιο-
κρατία, τη διεκδίκηση ίσων ευκαιριών, τη συλλογικότητα, την υπευθυνό-
τητα, την ανιδιοτέλεια, το δικαίωμα στην εργασία, στη ζωή, την ηθική α-
ρετή.
Για την εργατικότητά μου και το ήθος μου ας μιλήσουν οι μαθητές μου, οι γονείς τους, οι συνάδελφοί μου, οι προϊστάμενοί μου. Δεν  παρα-
κάλεσα  ΠΟΤΕ για τίποτε και δεν ζήτησα χάρες από ΚΑΝΕΝΑΝ. Επομέ-
νως είναι μεγάλη αδικία σε βάρος μου να  μου καταλογίζεται  μικρότητα
και  ιδιοτέλεια. Δεν ζήλεψα (ήθελα να μοιάσω) ποτέ αυτούς  που  είχαν
περισσότερα από μένα, αλλά αυτούς που ήταν καλύτεροι.
  Δεν διεκδίκησα ποτέ θέση για κανέναν γιο μου. Έμαθα τους γιους μου να αγωνίζονται, να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, να διεκδικούν και να κατακτούν τη γνώση και τη μόρφωση και να διαγωνίζονται αξιοκρατικά,
να είναι ανταγωνιστικοί (σκληρό αυτό αλλά αφού έτσι μας είπαν…)Τους
δίδαξα την ηθική ακεραιότητα , την αξιοπρέπεια , τη εντιμότητα.
  Το γεγονός ότι προχωρήσαμε στη διερεύνηση της πρόσληψης ή «απευ-
θείας ανάθεσης» ή όπως αλλιώς θέλουν να το ονομάζουν  δεν σχετίζεται
καθόλου με προσωπικά κίνητρα. α) γιατί ο γιος  μου δεν είναι άνεργος,
τουλάχιστον μέχρι σήμερα και β) δεν είναι δημότης του δήμου Κατε-
ρίνης, ούτε  άλλου  δήμου  του νομού Πιερίας. Επομένως θα  ήταν ο πρώτος  που θα αποκλειόταν  (αν υπήρξε προκήρυξη  διαγωνισμού),
εφόσον η εντοπιότητα  και η ανεργία  αποτελούν τα κύρια  κριτήρια
για τις προσλήψεις στους δήμους.
  Μπορείτε, λοιπόν, κ. Κυραϊλίδη, να  με κατηγορείτε για  υπερβάλλοντα
 ζήλο, για  πάθος  για  τη  διαφάνεια  και  την  αξιοκρατία, όχι όμως για
 εμπάθεια  και ιδιοτέλεια. Δεν  χώρεσα  ποτέ σε τέτοιο κουστούμι. Ούτε
στο  κουστούμι της κομματικής συναλλαγής και των επαχθών  κομματι-
κών εξαρτήσεων. «Ολισθηρός» δεν είναι ο δρόμος της αξιοπρέπειας, της
αξιοκρατίας, της διαφάνειας, της διασφάλισης ίσων ευκαιριών για όλους
τους νέους. Ολισθηρός είναι ο δρόμος  της συναλλαγής, της  εξυπηρέτη-
σης των ημετέρων, της αναξιοκρατίας και της αδιαφάνειας.
  Επιπλέον δεν είμαι νομομαθής ούτε εγώ ούτε ο γιος μου. Διαβάζοντας,
όμως, τις αρμοδιότητες της σχολικής επιτροπής , όπως ορίζονται στον «
Καλλικράτη», κατανοώ ότι ο ρόλος της  είναι μόνον οικονομικός- διαχει-
ριστικός  και όχι  παιδαγωγικός, παιδευτικός, διδακτικός. Οι  νόμοι  που επικαλείσθε ειλικρινά με μπερδεύουν  και ενισχύουν την άποψή μου ότι
η πολυνομία είναι επινόημα εκείνων που στοχεύουν στη συγκάλυψη των
ανομιών τους.
        Δεν περιμένω απαντήσεις.
        Δεν θα επανέλθω στο θέμα. Αφορά τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Υ.Γ.  Για την Άννα, όποια Άννα…
Άννα, συγγνώμη, ο στόχος δεν ήσουν εσύ, καμία  Άννα ή Ελένη ή Μαρία ή… .Έχεις  δικαίωμα στην εργασία, όπως όλοι οι συνομήλικοί σου  με λιγότερα ή  περισσότερα  προσόντα. Ο στόχος  ήταν ο τρόπος αυτών που
ασκούν εξουσία. Στόχος ήταν και είναι να αγωνιστούμε όλοι μαζί να δια-
σφαλίσουμε την πολυπόθητη διαφάνεια, την αξιοκρατία, την διεκδίκηση
του δικαιώματος στην εργασία «επί ίσοις όροις».
 Και το πιο σημαντικό: ΆΝΝΑ ΜΟΥ, μάθε να αγωνίζεσαι, να διεκδικείς,
να κατακτάς.  Για ό,τι σου χαρίζεται ,  να είσαι σίγουρη ότι θα σου ζητη-
θούν ανταλλάγματα.Οι χάρες προκαλούν επαχθείς εξαρτήσεις. Μάθε να πολεμάς  την αναξιοκρατία,  την αδιαφάνεια, την ανισότητα, την αδικία.
Έτσι θα είσαι δίπλα σε τόσους άλλους νέους  που διεκδικούν  το ίδιο με
σένα,  τη ζωή.  Διαφορετικά, χωρίς  πάντοτε  να το συνειδητοποιείς , θα βρίσκεσαι απέναντι, θα σε βλέπουν με καχυποψία, θα αμφισβητούν την
αξία σου, θα σε θεωρούν βολεμένη. Στην εποχή λοιπόν που η αξιολόγη-
ση επιβάλλεται, κάτι τέτοιο δεν θα το ήθελες. Κυνήγησε, Άννα, στη ζω-
ή σου « τα δύσκολα και τα ανεκτίμητα εύγε», μη συμβιβάζεσαι στη «σατραπεία».
                                             Δημητρούλα  Αναγνώστη
                                                         Φιλόλογος


\