Ήταν πριν από λίγες ημέρες όταν στη φετινή διεθνή έκθεση αυτοκινήτων που
πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη, παρουσιάστηκε το ταξί του μέλλοντος.
πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη, παρουσιάστηκε το ταξί του μέλλοντος.
Οι επιβάτες των νέων ταξί που θα κυκλοφορήσουν στο τέλος του 2013 θα έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν τη θέρμανση του αυτοκινήτου, θα μπορούν επίσης μέσω οθονών αφής να διαβάζουν πληροφορίες για την πόλη ενώ μέσω ειδικών υποδοχών θα φορτίζουν και τα κινητά τους τηλέφωνα.
Βέβαια όλα αυτά δεν προκαλούν και ιδιαίτερη εντύπωση αν λάβει κανείς υπόψη του ότι μιλάμε για μια από τις πιο σύγχρονες μεγαλουπόλεις του κόσμου με τους πιο γρήγορους ρυθμούς ζωής.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ανέκαθεν τα ταξί της Νέας Υόρκης ήταν μπροστά από την εποχή τους. Ας δούμε λοιπόν την εξέλιξη τους από την εποχή που οι πρώτοι επισκέπτες ή και μόνιμοι κάτοικοι περιπλανήθηκαν στο Μανχάταν καθισμένοι σε ένα ταξί.
Το ηλεκτρικό ταξί κυκλοφόρησε στους δρόμους της Νέας Υόρκης γύρω στο 1900.Η εταιρεία «Electric Carriage and Wagon» που ήταν η πρώτη που κατασκεύασε ταξί έδωσε αρχικά στην κυκλοφορία δώδεκα τέτοια πανομοιότυπα μοντέλα τον Ιούλιο του 1897, μια περίοδο όπου στη μεγαλούπολη κυκλοφορούσαν ακόμα άμαξες.
Από το 1920 κι έπειτα η ζήτηση για αυτοκίνητα ενισχύθηκε και οι βιομηχανίες άρχισαν να αντιλαμβάνονται τη δυναμική της αγοράς ταξί. Τότε ήταν που αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι General Motors και Ford, άρχισαν να κατασκευάζουν «στόλους» από ταξί. Το ταξί που βλέπετε χρονολογείται στο 1929.
Με την ονομασία «Sunshine», τα ευρωπαϊκού στυλ ταξί κυκλοφόρησαν τον Ιούνιο του 1936. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραγγελία νέων ταξί που έχει δοθεί ποτέ στην ιστορία.
Το ταξί «Checker», όπως ήταν η ονομασία του ταξί, κυκλοφόρησε ανάμεσα στο 1956 και 1982 κι έγινε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα της αστικής ζωής στα μέσα του 20ου αιώνα.
Το νέο αυτό μοντέλο ταξί της Chevrolet πρωτοκυκλοφόρησε στην πόλη της Νέας Υόρκης τον Μάϊο του 1950.
Σε αυτή τη φωτογραφία βλέπουμε τα ταξί να κυκλοφορούν στους δρόμους του Μανχάταν κοντά στην 5η λεωφόρο της Νέας Υόρκης, το 1972. Το κίτρινο χρώμα των ταξί έγινε το σήμα κατατεθέν τους και καθιερώθηκε επίσημα και από το νόμο το 1967. Όλα τα ταξί θα έπρεπε να έχουν το ίδιο χρώμα ώστε να «αποκλειστούν» οι μη επαγγελματίες και να γίνουν τα ταξί πιο αναγνωρίσιμα.
Η φωτογραφία αυτή του ηλεκτρικού υβριδικού ταξί τραβήχτηκε τον Μάρτιο του 2011. Ήταν το 2007 όταν ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Μάικλ Μπλούμπεργκ, πρότεινε ένα πενταετές σχέδιο για τη μετατροπή των ταξί σε υβριδικά οχήματα που θα συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας. Ωστόσο, το σχέδιο αποσύρθηκε καθώς οι οδηγοί και ιδιοκτήτες διαμαρτυρήθηκαν ότι το κόστος συντήρησης τους ήταν ιδιαίτερα υψηλό. Σήμερα, η Νέα Υόρκη έχει γύρω στα 4.300 υβριδικά ταξί, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 33% των 13.237 ταξί που υπάρχουν στην αγορά. Πρόκειται για το μεγαλύτερο «στόλο» από υβριδικά ταξί σε πόλη της Βόρειας Αμερικής.
Τα αποκαλυπτήρια του Nissan NV200 έγιναν στις αρχές Απριλίου του 2012. Ο δήμαρχος Μάικλ Μπλούμπεργκ ανακοίνωσε ότι το όχημα αυτό θα αποτελέσει σταδιακά το μοναδικό ταξί της πόλης για την επόμενη δεκαετία. Το χαρακτηριστικό αυτό ταξί του 21ου αιώνα θα έχει μεταξύ άλλων κόρνα χαμηλής έντασης και καθίσματα που θα εξουδετερώνουν τα μικρόβια για μεγαλύτερη αίσθηση φρεσκάδας στο εσωτερικό του οχήματος. Οι ιδιοκτήτες των ταξί θα πρέπει να αγοράσουν το νέο αυτοκίνητο στην τιμή των 29.000 δολαρίων με αφετηρία το τέλος του 2013.